Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hogyan használjuk a váltót a...

Torro Botond kérdése:

Hogyan használjuk a váltót a biciklin?

Figyelt kérdés

Mármint nem az lenne a kérdésem hogy hogyan kell váltani hanem sokkal inkább milyen fogaskereket használjunk...Vettem egy új bicajt , eddig nem volt váltós biciklim szóval nem vágom hogy mi hogy van

3x7 shimano váltó van rajta kicsitől nagyig számozva szóval elöl 1<2<3 hátúl meg 1<2<3<4<5<6<7

Na szóval akkor tudtommal a lényeg az hogy nem szabad egyszerre a két legkisebb vagy a két legnagyobb fogaskeréken legyen a lánc. -Az első legkisebb fogaskerékkel a hátsó 2 legnagyobbat használjuk

- az első középső fogaskerékkel a hátsó 3 középsőt

-az első legnagyobb fogaskerékkel pedig a hátsó 2 legkisebbet használjuk? ez így jó vagy valamiben tévedek?



2017. jan. 29. 21:16
 1/8 anonim ***** válasza:

Annyira nem kell komolyan venni ezt hogy így feloszd, de néha nézz le hogy mennyira van keresztben.

Ha a láncot ( és magadat) akarod kicsit kímélni akkor megállás előtt leváltassz egy olyan fokozatba ahol el tudsz indulni mindennemű megerőltetés nélkül majd szépen váltogatsz majd felfele.

Én még annyit szoktam hogy amikor hazaérek úgy rakom el a kerót hogy keresztbeváltok higy a váltó minél jobban össze tudjon csuklani hogy a rugó ne nyúljon meg. ( ilyenkor nem baj)

2017. jan. 29. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Hát ha magamat nem is de a biciklit szeretném kímélni mert sok suska volt :) Indulásnál akkor ennyire fontos hogy alacsonyabb fokozatban induljunk vagy ha meglököm magam és úgymond "gurulórajtot" veszek :)) akkor magasabból is indulhatok ?
2017. jan. 29. 21:44
 3/8 anonim ***** válasza:

Ha jó a nyeregmagasságod akkor nem is nagyon tudsz mrgülni a biciklin úgy hogy leér a lábad, ha meg leszálsz a nyeregről akkor meg csak lökéssel tudsz visszaszálni ( vagy legalábbis így egyszerűbb).

Szóval igen lökd el magad, úgy indulj. A könnyített áttételt nem úgy kell azért érteni hogy elforog a lábad de alig haladsz, hanem aminek kicsit nekifeszülsz és tudsz menni.

2017. jan. 29. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

3 (nagy első)-5,6,7 (legkisebb hátsó)

2-3,4,5

1 (kicsi első)-1,2,3 (nagy hátsó)

Ezekkel a kombinációkkal nem váltasz keresztbe és kíméled a hajtást! Az első váltóval vigyázz, mert dombon felfelé, terhelés alatt nehezen vagy semennyire nem vált! Tehát még az emelkedő előtt váltani kell!

Indulni síkon, álló helyzetből sokkal könnyebb és nem mellesleg gyorsabb 2-5 vagy 1-5,6 kombinációkkal. Pár méter után lehet leváltani a kisebbre, mikor már nem feszül, csak forgatod. Elkerülheted a bólogatós-kacsázós indulást! :D

Az ülés magassága akkor jó, ha sarokkal tudsz még pedálozni. Ha rendesen tekered, így akkor majdnem nyújtva lesz! Lehet méricskélni a belső lábhossz 80-90%-át és a pedál-ülés teteje vonalat, de így egyszerűbb! Tehát az ülésről nem fog leérni a földre csak a lábujjad, ezért picit dönteni szokás a bicajt álláskor.

Én az átlépek, pedált magasra teszem, majd rálépve felülök felszállást szeretem, de ha te ninja rúgással lendítve tanultad, az is jó! :D Az a lényeg, hogy el tudj indulni, ne tarts fel senkit, ne kacsázz!

2017. jan. 30. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a válaszokat :)
2017. jan. 30. 14:43
 6/8 anonim ***** válasza:
Lehet félreértett a másik válaszoló ( #1/#2 vagyok) nem a nagymamás nekifutós feldzállásra gondoltam én sem, hanem a te félédre csak annyi különbséggel hogy a támasztólábbal még löksz magadon egyet hogy legyen egy lendületed
2017. jan. 30. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Wadmalac ***** válasza:

Kábé jók az alap ökölszabályok ,amit írtál, de azért el lehet térni tőle. Menet közben meg mindig az adott tempóhoz kényelmes áttételt kell választani, majd ki fog alakulni, mi neked a jó.

Nem árt kerülni a lassú pedálfordulatot, mert hosszú távon fáraszt és izomgörcsöt csinál.

Olyan fokozatban tekerj, amikor a teljes pedál körfordulat rövidebb egy másodpercnél.

Általánosan a percenkénti 70-80-at szokták ideális pedálfordulatnak mondani, de azért ez sem általános szabály, vannak profik is, akik 90-100-as fordulaton érzik jól magukat.


Megállásnál nem jó dolog nagy áttételben maradni, nehezebb az elindulás és túlterheled az ízületeidet is, de mókuskerekes pörgetésig sem érdemes leváltani.


Én általában a haladási áttételhez képes elöl egyet vagy hátul kettőt szoktam leváltani megálláshoz.


De tényleg, erre szabályokat bemagolni nem érdemes, ki fog alakulni a saját kényelmes változatod.

2017. jan. 31. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 TR75 ***** válasza:

Nyilván már belejöttél, de itt egy korrekt (angol nyelvű) videó a váltásról (ugyan itt 3x11 sebességről van szó, de az elv ugyanaz).

[link]

2017. aug. 27. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!