Megéri lecserélni az olcsó kerékszettet egy drágábbra túrázós biciklin? Lesz látványos különbség?
Látványos lesz, igen. Azért pl. egy Mavic Crossroc vagy Fulcrum Red Metal szett esztétikailag is feldobja a bringát!
Ami érezhető: sokkal simábban gurulsz, a Mavic pl. kerámia csapágyas, a saját súlya alatt elfordul! Hosszabb távon (100km felett) ez némileg kényelmesebb haladást jelent! Egy 15 éves kerék után elsírtam magam.. A racsni hangja is csilingelőbb, egyszerűen hallani a minőséget!
Nyilván egy ilyen drágább szett tartósabb, korrozióval, savakkal (sós hólé) szemben sokkal ellenállóbb, a csapágyak, felnik, küllők erősebb anyagból vannak, pontosabban vannak összeszerelve, így a felütést és a terhelést jobban bírja.. Könnyebbek, ha tubeless (belső gumi nélküli) verziót használsz, az pedig további 0,5kg-al kevesebb!
Annyit kell mérlegelni, hogy egy drága szetthez a későbbiekben is drágábbak az egységek. Pl. 5eFt 8db küllő, vannak amik centrírozása (nyolcas kiszedése) 50eFt, 40eFt/db az agy (kerék közepe).
Tubeless verzióban használva 3-5 havonta cseréltetni kell a defektek ellen beletöltött folyadékot, a szelepet is esetleg pár évente! De szinte mindet lehet normálisan, belsőgumival is használni!
Viszont túrázásra használva a Mavic Crossroc / Crossride kerekek szerintem simán túlélnek téged! (Ha Mavic mellett döntesz, kérdezz rá szervizben, hogy melyik modellt nem ajánlják, egyesekből az életben nem szedik ki a nyolcast, ha olyan helyen jössz le vele!)
Vicces lenne ha crossroc/crossride keramiacsapis lenne, mert se a felmillas r-sys em, se a crossmax slr-em nem az...meg a rotor csucstechnologiaja is poenos...szedd szet es rajossz...foleg teli tartossag..tekerj le egy telet pl egy alukullos ksyriummal vagy crossmax-al
Belso nelkuli rendszer pedig legnagyobb hulyeseg outin/trekkingen.. Tubeless kulsok nehezebbek plussz a lotyi, es jo hogyha nyersz par grammot...az igazi elony csak 1.5bar nyomason jon elo terepen, ha gordulesi ellenallas a szempont akkor pedig szingo...
Bármilyen rendesen karbantartott, jó állapotú agy gördülési ellenállása nevetségesen kevés. 20 éve az STX RC agyas, valamilyen Ritchey OCR Comp vagy ilyesmi felnis kerekem is simán elfordult a matrica súlyától, nem mintha szar lett volna, de azért nem egy hitech valami.
Persze amúgy igen, jó dolog egy jó kerék, de ha nincs problémád a mostanival, akkor nemigen fogsz észrevenni semmit.
Jajj itt most 3 ezrest cserélnék 15 ezresre. (1-1 kerék, nem a szett.)
Nem 80 ezres szetten gondolkodok.
Köszi a válaszokat, ment a zöld.
1. vagyok: Bocsánat, nekem a drágább ketegória itt kezdődik! :)
2. válaszolónak: Pontosan erről beszéltem, hogy nem mindegy melyik Mavicot venné, mert az agyon hipeolt Crossride SLR verzió nem éri meg a másikhoz képest! Kerámia csapágyas agy van a Crossroc szettemben. Itt van mellettem, hónapok óta használom ezt is, ahogyan SLR és Fulcrum is volt, engedd meg, hogy ezt éppen jobban tudjam! :)
15 ezerért Merida bicajból bontott Alexrims duplafalú felnit ajánlok! Évekig semmi nyolcasom nem volt benne városban! Testbike bolha vagy Bikemag apró. Itt találsz olcsón!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!