Mire jó a csak első teleszkóppal rendelkező MTB? Mert DH hoz, enduro hoz mindíg olyan kerókat használnak, ahol van hátsó rugóstag is. Mégis mire jó egy 6-700 ezer Ft-os első telós keró?
Rugóút szerint csoportosítjuk a bicajokat.
100-120mm XC, 150mm-ig trail, 160 körül enduro, 200 felett DH. Persze van bővebb csoportosítás is.
Aki nem felvonóval viteti a seggét, hanem fel is teker, annak sokkal jobb lehet csak első teleszkóp. Mászásra jobb a fix váz.
És lefelé is sokkal technikásabbnak kell lenni. Én nagy sziklákra, kidőlt fás terepre vinném, ahol nem ugratok sokat, de kell ami csillapítson, hogy ne szakadjon ki az eleje és a karom se.
Amúgy érdemes utánanézni a mountainbike evolúciójának.
Amikor megszületett, nem létezett igazi terep kerékpár, csak bmx meg cyclocross.
Ekkor, a hetvenes években dobták be a köztudatba az ős-montit. Ez az amerikai cruiser bringák és vastaggumis singlespeedek keveréke. A 27-es országútiktól eltérően egyenes kormányt, 27 helyett masszívabb 26" kerekeket kapott, terepes vastag gumikkal, a váltórendszert az országútiktól örökölte, a masszívabb kialakítást a cruiserektől, kormány- és üléspozíció kialakítást az SS-ektől.
Amiért ezt felhoztam:
Látható, hogy ezeken nulla darab teló volt.
Az első telók jelentek meg először, minimális rugóúttal, a váz a régi merev volt.
Ekkoriban a mountainbike sport még nem különült szakágakra.
Amikor ez megtörtént, megjelent a downhill, majd a trial, dirt, freeride stb., mindnek megszületett a specializált verziója, az adott sportágazathoz megfelelő kivitellel.
A DH hozta be először a hátsó telót.
Az XC, a.k.a. CC, cross-country a mai napig nem igényeli a hátsó teleszkópot, sőt, ott hátrány.
Utcai használatra (leszámítva a triállal bővített streetfighterkedést) a mountainbike KOMPLETTEN nem való.
Arra fejlődött ki az országútikból és cyclocross lovakból a trekking, ami az mtb és road bike közti kényelmesebb, nem versenysport átmenet.
Amint ezt telepakolod csomagtartóval, sárvédőkkel és még lustakényelmesebb ülés-és kormánypozícióval, megkapod a citybike-ot meg a hosszabb távra is strapabíró és kényelmesebb túrakerékpárt.
Lehetne egy szép kerékpár-családfát rajzolni az első fakerekes pedál nélküli lótól a mai megszámlálhatatlan verzióig.
Összefoglalva, a csak első telós bringák nem elavult, régi technikát jelentenek, hanem más felhasználási irányt, ágazatot, mint a fulltelósak.
"Mégis mire jó egy 6-700 ezer Ft-os első telós keró?"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!