Mit tudok szabályozni azzal, hogy a biciklin a hátsóteleszkopot tekerem? Az ősz. Teleszkópos bringa vagy csak első teleszkópos bringa a jobb?
Az előfeszítést, vagyis, hogy mennyire keményedjen fel a rugó.
Mi van az ősszel?
Attól függ. Downhillre nem igazán megfelelő a full merev tanyabike, országúti versenyen viszont nem érdemes össztelóssal indulni.
Nagyon jó az összteleszkópos bringa, bárki bármi mást is mond.
Úgy kell beállítani a telót, ha csak sík úton mész akkor nem kell működnie, viszont ha valami gödörbe mész, akkor rugózzon be, nyelje el a lökés energiáját és ne a hátsódon érezd, hogy ez biza nagyon keményen farba rúgott.
Amikor először jöttem haza a bringa boltból az első összteleszkópossal, akkor alig hittem annak amit tapasztaltam. Úgy lehetett végig száguldani a Római part hepehupás részein, hogy szinte minden gödörnél áthajókázott az egyenlőtlenségek fölött a gépem ahelyett, hogy a korábban megszokott fenékbe rúgásokat kaptam volna közben a nyeregtől.
Amikor egyenletes úron megyek akkor a rugó végállásban van enyhén túlfeszítve és nem működik feleslegesen. Szerintem ez a jól használható beállítási módja, hiszen csak akkor kell rugóznia amikor az egyenleteshez képest nagyobb nyomaték éri. Akkor viszont nagyon jó ha nem nekem kell elnyelni a gödrök jókora lökéseit. Így semmit sem csillapít a hajtó erőn.
Arra viszont tényleg nagyon oda kell figyelni minden bringánál, akár össztelós, akár nem, hogy a hajtáslánc részei ne legyenek sárosak és koszosak, mert az nagyon sokat tud visszafogni a tempóból. Na meg kicsit se érjen be a fék folyamatosan.
Ezek már valóban nagyon sok fáradást okoznak feleslegesen.
Eleinte azt én se tudtam, hogy a rugó út közepére kell-e állítani vagy a feszített állására, aztán természetesen kiderült, rájöttem, megtapasztaltam.
Ha már eleve félig berugózott állapotúra állítom be, akkor kisebb lesz az út egyenlőtlenségei által kiváltható elnyelése, hiszen az erő mindig összenyomás irányba éri, a kirugózás már magától megtörténik minden esetben.
Ha Annyira állítom feszesre, hogy teljes súlyomnál csak úgy önmagától egyáltalán ne nyomódjon meg, akkor működik helyesen mert a rugó teljes útján csillapítani fog.
A dugattyúra szoktak tenni egy gumi "O" gyűrűt és azon lehet látni, hogy mennyire szokott benyomódni menet közben. Ha egyből beszalad az út kisebb egyenlőtlenségeire is, akkor még kicsivel keményebbre kell állítani, viszont ha túl keményre állítod, az se jó, mert a legnagyobb gödrökre, kövekre sem csillapít eleget. Az viszont a gumi gyűrű helyzetéből látszik, hogy meddig ment be út közben. Ez segíthet a beállításban.
Ennyit érdemes tudni róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!