Szerintetek ez itt hogy van?
Adott egy bringa, amit épp helyrepofozok, kapott már új alkatrészeket, de a hátsó váltó nekem nagyon nem tetszik. Értem ez alatt azt, hogy nem vált, ráadásul maga a váltó test is nagyon rosszul áll szerintem? A bowden is kb. 90°-ban megy a váltóba, ráadásul a váltótesten keresztül... Szvsz ez úgy lenne optimális, ha a váltó vége ahol a bowden befut, az kb. 45°-os szögben állna felfelé, ezáltal a bowdennek sem kellene ennyire irreális pozícióban a váltóba futnia... Vagy tévedek?
Itt egy kép a dologról:





Most nagyobb méretben megnézve a képet...
Hát azért a váltófület is normálisan kellett volna rögzíteni. Remélem csak a kép kedvéért lett így odagányolva, a normális használatát nem így tervezed...





Igy igaz.
1: a váltófül kis furatába egy csavar és egy aluminium kis "pogácsa" kell, ami a villapapucsba illeszkedik és rendesenhelyén tartja a váltót.
2: kell egy új bowden. ez megint szorulni fog.
3: jó hosszú (saccra kb 25-30 cm) bowdenház megfelelő végzáró kupakokkal.





Ha a fent leírtakon túl vagy és a váltó még mindig kicsit irreálisan eltekeredve áll, hmm, a képen nézve órajárással szemben, van még egy állítási lehetőség:
Nézd meg a képet, bal felül látod egy kis csavar fejét:
Ha a váltódon van ilyen, azt kicsit betekerve forgat órairányba a váltó alaphelyzetén.
Lehet én vagyok fogyatékos, sőt, szinte majdnem biztos, de sehogy sem tudom életre kelteni a váltót. Az első az teljesen jól mozog, ahogy kell. De a hátsót a jó égnek se tudom beállítani, feladtam 2 nap próbálkozás után. Felraktam a fület rendesen (igen, akkor csak a kép erejéig volt úgy fent a váltófül ahogy), megvan a bowdenház, kupakokkal, a bowden nem szorul (megnéztem kb. 10x, szépen, finoman csúszik a házban), váltóban is a megfelelő helyre van kötve, de egyszerűen semmi. Picit megmozdul a váltótest ha váltok, de itt ki is fújt a dolog, nem csinál semmit. Nem értem, akárhogy kötöm be, akárhova teszem a láncot, és akármilyen pozícióban kötöm be a bowdent, ha váltok pl. felfele akkor nem csinál semmit, 2 fokozat után meg már váltani sem lehet úgy megfeszül a bowden, ha visszafele váltok meg lelazul teljesen, tényleg nem értem. Közös elhatározásra jutottam magammal, és elviszem szakszervizbe hogy csinálják/állítsák be nekem, mert ez már kabaré amit lenyomtam a hátsó váltóval 2 nap alatt, és semmit sem haladtam. - Legalább a szervizben látom hogy csinálják, mert meg lehet várni, HA időpontot egyeztet az ember előtte.
Köszönöm a válaszokat! :)





Váltókart oda állítod, ahol akkor kell lennie, mikor a legnagyobb fogaskeréken van a lánc, legjobb ha kezdő vagy, van segítséged, mert 2 kézzzel nehéz a következő mutatvány... szépen a kezeddel kihajtod a váltót, hogy picit túl legyen a pozíciója mint a legnagyobb fogaskerék... na itt megtéped a bowdent feszesre és itt rögzíted... így elérted, hogy a váltókar 1es pozíciójában a legnagyobb fogason legyen a lánc... itt a finombeállító csavart úgy állítod, hogy ennél magasabbra ne tudd húzni a váltót semmikép...
Ha ezt jól csinálod, akkor azzal, hogy váltasz lefele, már meg is van a váltó beállítása... szépen menni fog a váltó lefele, ahogy lazítod a bowdent...
Ui. Pár hét alatt meg fog nyúlni a bowden és újabb finombeállítás kell majd.















Hú, ha kiitosnak lesz igaza és nem pedáloztál közben, bocs, de nagyon fogok röhögni. :D
A váltó két véghelyzet csavarja nincs véletlenül úgy betekerve, hogy két fokozatnyi utat hagy csak?
A váltót a lánckerékre merőlegesen tudod rugóerő ellen kézzel mozgatni "befelé"?
A váltó bowden-bekötési alaphelyzete a legkisebb, külső lánckerék pozíció, a váltókaré szinténa leglazább bowden-állapoté, hátsó váltónál a karon ez elvileg a "high", "H" jelöléssel ellátot véghelyzet illetve a legmagasabb számú fokozat. Ebben a helyzetben kell a bowdent (tövig betekert bowdenfeszítőcsavarokkal) nem lógósan rögzíteni a váltón a bowdenrögzítő csavarral.
Utána lehet a bowdenfeszesség-állítással a pozíciókat belőni.
És ismét utalnék a két véghelyzet állítócsavarjainak helyes beállítására, hogy le se essen a lánc, meg el is érjen minden gangot.










További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!