Szeretnek megtanulni biciklizni igy 30 felett, nyaron korbe akarom bicajozni a balatont?
Nagyon koszi a segitseget most nezegetem a bicikliket nem nagyon tudom milyet vegyek.
Ebben meg segitenetek?
"Amit nem tudtam megtanulni, hogy leveszem az egyik lábam a pedálról, közben gurulok, előre dőlök és átemelem a csomagtartón a lábam, majd leteszem a másik oldalon... :D Gyors, elegáns megoldás, de elvesztem az egyensúlyt... :D"
És ráadásul balesetveszélyes is, hiszen nem kontrollálható a megállás :)
A kerékpárvásárlás olyan, mintha az ember autót venne, mert ahány típus, annyi tulajdonság.
Amit az elején nagyon körül kell tudni írni, hogy mire akarod használni a bringát. Csak városban fogsz? Munkába jársz vele? Néha kirándulni? Nagyobb túrákra is? Esetleg mindenhová azzal mennél? Teljesítménytúra? Nagyobb sebesség? Kerékpárút/úttest?
Mindenhová valami picit másra van szükség.
Ha csak a városban szeretnél krúzolni, nem mész földútra, vagy csak nagyon-nagyon ritkán, nem sietsz, és kényelmeset akarsz, akkor neked citybike kell. Magas kormányállása van, így nagyjából ülsz a nyeregben, nem fárad a derekad, de nem fogsz vele sem száguldozni, sem balatoni körtúrát csinálni, napi 40-50 km-t citybike-on letekerni rémálom.
Ha kimerészkednél a belvárosból, tennél kisebb-nagyobb túrákat, esetleg tényleg szeretnéd a balatoni körtúrát, akkor crossbringa. Ez valahol a monti és az országúti között van, vékony, nagy kerék, montis váz, könnyű, de tartós, és nem kell rajta feküdni.
Ha pediglen a világ végére is eltekernél, akkor bizony országúti kell neked, de nem ajánlanám sem tanulásra, sem kezdésre, a teljesen más vázgeometria miatt, meg mert még az átlagos bringásnak is tanulnia kell a roados hajtást, egészen más a kettő :)
Szokták ajánlani, hogy szerezz be egy 15-20.000-es teszkós montit és azon tedd meg az első lépéseket, de én óva intenélek ettől. A teszkós bringa akkor jó, ha már tudsz biciklizni, és meg szeretnél tanulni bringát szerelni, mert azokat bizony kell. Olcsó, ócska alkatrészei vannak, amik fél-egy éven belül teljesen biztosan tönkremennek, a gumija általában a legolcsóbb, amit kapni lehet, épp ezért kvázi életveszélyes is, nem is igazán kényelmes, idővel elkezd recsegni-ropogni, a középrészcsere marha drága, úgyhogy szinte csak pénzkidobás, egy év alatt simán lehet rá annyit költeni, amennyibe egy jobb gép kerül.
Én néhány éve vettem egy Caprine Greenwayt, az 70-be került, és még ugyanennyit ráköltöttem, mielőtt rájöttem volna, hogy lehetett volna máshogy is csinálni. Szeretem a gépet nagyon, sok kellemes emlékem van vele, meg egy 100 km-es túrát simán lenyomok vele egy nap, de amióta megvettem volt rajta fékváltókarcsere, köpenycsere a montiról slickesre (a vázgeometria miatt sose fog úgy menni, mint egy roados), pedálcsere, újrabowdenezés, meg minden kutyafüle.
Azt tudod esetleg tenni, hogy kölcsönkérsz, vagy bérelsz különböző típusokat, és nagyjából 50 km után már tudni fogod, hogy igazából mire is van szükséged :)
6/10-es voltam :)
Sziasztok:)
Én vagyok a kérdező de sajnos a régi profilom elveszett
Szóval idén tavasszal vettem meg a járművet:)
Nagyon sokat segített amiket irtatok, nyáron megyünk remélem :)
egyátalán nem volt könnyü és még most is esek kelek :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!