A bicikli alkatrészek miért vannak ennyire pofátlanul túlárazva?
Venni akartam egy kormányt, és ami nem a leggagyibb anyagból van, az 20 ezer forint, a gagyik pedig 4-5 ezer.
A decathlonban a legolcsóbb túrabot 5 ezer, a legerősebb aluból készült pedig 7 ezer forint. Szóval nem értem, hogy mi indokolja a hatalmas árkülönbözetet, egy túrabotot sem nehezebb legyártani, mint egy szaros kormányt...
"rinyáltok itt nyamvadt 20000ft-n, hogy az milyen rohadt sok pénz...
Rohadt szánalmasak az ilyen emberek."
Ebben igazad van, én sem szeretem az ilyen embereket! Figyelj, én nem rinyálok, hanem arra voltam kíváncsi, hogy mi az oka az árkülönbségnek. Ha leírják értelmesen, most mondok egy példát: "figyelj kérdező, a 7075-ös alumínium megmunkálásához sokkal drágább gép kell, kevésbé megmunkálható, emiatt több munkaórát vesz igénybe az elkészítése", de az ilyenek helyett csak olyan válaszokat kaptam, hogy azé' me' az könnyebb azé' drágább. Ilyen szövegeket én is kitudnék találni, ha pl. boltos lennék, és elakarnék adni egy túlárazott cuccot! Túlárazott cuccokból már pedig akad bőven a kerékpár iparban, vagy ebben nincs igazam? Egy laikus kérdező pedig mi alapján döntse el, hogy valami éppen lehúzás, vagy okkal annyi az ára, amennyi? Te talán örömmel adnál mondjuk egy cipőfűzőért is 50 eurót, csak mert 3 óra alatt megkeresel ennyit? Vagy nem szeretnéd tudni esetleg, hogy miért is adod ki a pénzedet?
Leírom újra, hátha megérted: Kormányt, nyeregcsövet mindig is ebből az ötvözetből készítettek. (Tisztelet a kivételnek.) A gond inkább az, hogy most már vázat is ebből gyártanak.
Az oka pedig egyszerű: Az alu ma már nem prémium cucc. A tömegeknek készítenek aluból bringás dolgokat. Akinek minőség kell, az karbont fog venni.
Így halt ki az octalink is.
32.: Mármint miből? 7075-ből?
"A gond inkább az, hogy most már vázat is ebből gyártanak."
A 7075-ös alura gondoltál?
Az alumínium még mindig prémium cucc. A karbon erős, de odavágod valaminek, és az alu max behorpad, a karbon pedig megsérül, kukázhatod! Vagy ezt a sérülékenységet már kijavították? Lehetséges egyáltalán kijavítani?
Nehogy azt higgye bárki, hogy az ötvözetet fizeted meg, vagy a megmunkálást... esetleg a formatervet...
Csakis a márkanevet semmi mást.
#34!
OK, akkor te vagy az, akinek sosem volt sem pénze, se egyéb lehetősége kipróbálni minőségi bringákat, ezért isteníted a régi dolgokat.
- A karbon jobban javítható, mint az alu. Láttam már javított karbon vázat.
- Használam már mindenféle karbon alkatrész, vázat. Egyik esésem után én hónapokig gyógytornára jártam, a bringából az kerekeket kellett kukázni.
- Elütöttek, amikor alu bringával mentem. Eltört a villa. Valószínűleg egy karbon villa is eltört volna. De a karbon sem fog törni attól, hogy csúnyán nézel rá. Viszont nem fárad ki, mint az alu.
Nem, 6061-ből gyártják már a legtöbb alu vázat.
36.: Ok, szarrágó vagyok és csóró, ezt elismerem, örülsz? :D
Annyi a különbség, hogy én elismerek dolgokat, nekem ez nem derogál annyira, mint nektek beismerni azt, ha nincs igazatok.
Van egy régi kona stinky-m, elrepedt a váza, ismerős pár ezer forintért meghegesztette :) Oké, egy kicsit gyengébb lett a hegesztés miatt, nem tudom hány százalékkal, valószínűleg néhánnyal csak. A karbonnal kapcsolatban nem tudom, hogy mennyire javítható, milyen sikerességgel, mennyire drága. Régen erre nem volt lehetőség. Ha felvilágosítást adsz róla, megköszönöm!
Most két esésed volt, és az előbbinél jártál gyógytornára? Mi bajod lett, ha szabad kérdeznem?
#37!
Nem az a lényeg, hogy csóró szarrágó vagy, hanem ebből adódóan nincs tapasztalatod és igazolást keresel, hogy miért jó az, ami rossz. :D
Karbon-tagadók is sokan vannak. 0 tapasztalattal. Van egy csomó olyan téma, amiről a tuti úgy terjed, mint a népmese, mert valaki egyszer olvasta valahol és gondokodás nélkül osztaja tovább... és tovább. Valójában tuti hülyeség.
Szépen javíható a karbon. Nyilván nem a haver fogja gányolni, hanem aki ezzel foglalkozik, de teljesen láthatatlanra lehet javítani. Nem az én vázam volt, ezért fejből nem tudom, hogy ki csinálta.
Több esésem volt. De kettő olyan, ahol az egyiknél én törtem, a másiknál a bringa. :D
Az aluötvözeteknek mások a tulajdonságai; nem csak az a különbség,hogy "a 7005-ös drága a 6061 olcsó", hanem a mechanikai tulajdonságaik a lényegesek. A 7005-öd rugalmasabb, ezért használták régebben a vázakhoz (ma már ennek nincs akkora jelentősége, hiszen a rugós felfüggesztés alapfelszereltségnek számít) - a kormánynál viszont ez nem igazán előnyös; itt a merevség és robusztusság a lényeges -ez pedig a 6061 jellemzője.
Egy alkatrésznél nem csak az anyag a lényeges -a Morati annak idején gyártott minden teki tetben csúcskategóriás kormányt titánból, ami a gyakorlatban használhatatlannak bizonyult: hiába volt a legjobb anyagból, egyszerűen a titán arra a célra nem alkalmas...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!