Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Crosstrekking terep külsővel....

Crosstrekking terep külsővel. Mekkora hátrányom fakadhat belőle?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Épp egy bringavásárlás előtt állok, és egy apró dilemmába kerültem. Egy KTM X-Life Track férfi cross trekking kerékpár 2022 a kiszemelt, és az üzletben mikor szemügyre vettem, láttam hogy terepgumival van felszerelve. Kicsit jobban utánanéztem, egy olyan külsővel van felszerelve, amin van egy perem a tetején hogy aszfalton kisebb legyen a gördülési ellenállás, terepen pedig kisebb legyen a kicsúszás esélye.

A külső neve: schwalbe smart k-guard 47-622

Az elegáns megjelenést leszámítva nem igazán tudom hogy a 67 TPI számomra jó lenne-e. Egy hagyományos trekking gumival szemben mennyivel lehet nehezebben haladni aszfalton szerintetek?

A válaszokat előre is köszönöm!



szept. 2. 20:46
A kérdező szavazást indított:
Szinte észre sem veszem majd a különbséget
Jelentősebb hátrányom lehet teljesítményben
6 szavazat
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Link?
szept. 2. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
szept. 2. 22:39
 3/14 anonim ***** válasza:

Ilyen a gumi?? :


[link]


Nekem túl sok lenne ez a mintázat és szélesnek is találom. Aszfaltra nem ilyet vennék.

szept. 2. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanilyen volt az én biciklimen is gyárilag. Ezt nem nevezném kifejezetten terepguminak. Inkább cross, amivel elmész aszfalton, de jó könnyű terepre is. Én csak azt vettem észre, hogy aszfalton nagyobb sebességnél a bütykök miatt vonyít.

Amikor ezt elfogyasztottam, vettem rá keskenyebb, inkább aszfaltra való gumit. Erdőben, durva terepen nem járok. 90% városban aszfalton, 10%-ban murván vagy letaposott földúton. Ez sokkal csendesebb. Olyat nem vettem észre, hogy lényegesen könnyebb lenne hajtani, pedig szeretem a sebességet is.

szept. 3. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 MGéza ***** válasza:

Inkább aszfalt és néha terep felhasználás egy jó mintázatú gravel gumit kérne, olyan amin van középen egy simább futófelület, oldalt mintázottabb. Mondjuk egy ilyet:

[link]

szept. 3. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Olcsóbb kategóriában nekem ilyen van, futóéles, 37-es szélességgel, defektvédelemmel. Aszfalton jól fut, minimális földúttal és murvával is elbír:


"A futófelület központi, sima része alacsony gördülési ellenállást biztosít.

Az univerzális futófelületi mintát gyenge minőségű utakra tervezték"


[link]

szept. 3. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

A 67 TPI miért ne lenne jó neked?? Az a szövetsűrűséget jelzi, semmi köze ahhoz, hogy terepre vagy aszfaltra való. A k-guard az a Schwalbe defekttűrő "technológiája", ami pont jó. Ez nem egy terepgumi, inkább városi, amivel néha salakon, homokon, egyszerűbb terepeken, esőben is tudsz biztonságban haladni.

(2-es nem, amit linkeltél az nem smart k-guard, hanem smart sam, teljesen másfajta)

szept. 3. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Nem kell ebből dilemmát csinálni. Ha lekopik, vehetsz rá olyat, ami jobban megfelel az igényeidnek. Esetleg megkérdezheted, hogy beszámítják-e a gyári gumikat, ha egyből lecserélteted őket. Ha nem, akkor pedig még mindig eladhatod a Smart Samet, mint új gumit, valamivel a bolti ára alatt.

Egy hagyományos trekking gumihoz képest egyébként nem lesz nagy hátrányod. Gyárilag szinte minden bringára relatív hitvány gumi kerül, mert ami érezhetően gyorsabb is, annak jócskán 10000 Ft/db felett van már az ára.

szept. 3. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Csak azért van dilemmám, mert tudomásom szerint a szélesebb gumi, és a rücskösebb menet a külsőn nagy gördülési ellenállást okoz. De a hozzászólások megnyugtattak efelől. Szoktam terepezni, de nagyrészt mégis csak nagy távokat megyek aszfaltozott úton, szóval nem elhanyagolható tényező
szept. 3. 22:16
 10/14 MGéza ***** válasza:

Continental ride tour, contact urban, Schwalbe marathon inkább lesz akkor a te barátod.

Mindensetre egy tévhitet oszlassunk el: A monti gumi ha mondjuk 47 széles, akkor annyi a futófelülete is. Ez még terepen sem teljesen igaz, mivel az oldalsó minta normál esetben az irányíthatóságért, a kitörések megakadályozásáért felel, a futófelület egy része csak rossz, egyenletlen talajon ad stabilitást és kb a középső, 28-30mm széles felület érintkezi az aszfalttal, de azon is van némi minta, mivel ezek tervezésekor aszfalt alatt nem sima országutat, hanem többé-kevésbé töredezett felületet vettek alapul. Az ilyen gumi aszfalton csak túfújva vagy max nyomás körzelében gördül jól de úgy meg nagyon kopik, alatta lassú, megfog. Márpedig a smart sam egy enyhe-közepes terepre való gumi, nem pedig aszfalton túrázni.

szept. 4. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!