Milyen kerékpár lenne az ideális?
Szeretnék hobby szinten kerékpározni, hétvégenként. Olyan biciklit szeretnék, amit 70-80 százalékban országúton, 30-20%-ban enyhébb terepen (kavicsos, földes-füves) használnék.
Keret kb 300-400 ezer forint. Az sem baj, ha olcsóbb, használt. Előre is köszönöm a tippeket, segítséget.
cross-trekkinget nézegess.
Ebben az árfekvésben már kapsz egész jó minőségűt, felszereltségben is.
Pár napja volt hasonló kérdés, Merida, Ktm, Kellys... vagy hasonló kategóriájúakat nézegess.
Szerintem ideális megoldás nincs erre, jó kompromisszum igen.
Talán az az első kérdés, hogy sportosabban használnád-e a bringát, vagy kirándulnál vele?
Nekem hasonló célra van gravelem (kb. 50-50%-ban aszfalt-földút). Szélesebb, ballonosabb gumi, középen mikromintával, hogy kisebb legyen a gördülési ellenállás aszfalton, de oldalt nagyobb bütykök, ha lekanyarodnék egy földútra.
Hajlított kormány (aszfalton aerodinamikusabb testtartás), kb. 20 fokban kifelé csavart alsó résszel a szélesebb fogás miatt.
2x9 sebességfokozat a nagy áttételtartomány miatt, viszonylag nagy első lánctányérral, ezzel aszfalton haladósabb, mint egy monti, de a racsni miatt mászásra is alkalmas.
Elöl-hátul TRP HY/RD hibrid tárcsafékek, kábeles aktiválás, de olajos mechanika.
Teleszkóp nincs, kevesebb hibalehetőség, a ballonos gumi sok rezgést elnyel, ha nincs maximális nyomásra felfújva.
A gravel legnagyobb hátránya igazából az ára, szerintem irreálisan drága lett, az általad belőtt árért az alapmodelleket kínálják akcióban, vagy használtan egy nagyon jó darabot kaphatsz.
Jó kompromisszum lehet még egy trekking-crosstrekking, első teleszkóppal, kényelmes ülő pozícióval, csomagtartó szemekkel, amolyan igazi kirándulóbringa, az általad írt árba belefér bőven egy új is, jobb alkatrészekkel.
A gravellel lehet csapatni aszfalton is, hasonlóan egy országútihoz (bár azért nem ér fel egy outival), rosszabb minőségű földesutakon technikásabb a haladás az ilyen-olyan nagyobb hepehupák kerülgetése miatt (tehát nem ér fel egy montival). A trekking-crosstrekking aszfalton egyértelműen lassabb, de kényelmesebb, földúton a teleszkóp sokat csillapít.
Érdemes átgondolnod azt is, hogy hogy tekernél vele, társaságban vagy egyedül, vinnél-e táskát magaddal és hasonlók.
TR75,
Köszönöm a válaszod!
Persze a többieknek is!
Egyedül kívánok tekerni, leginkább dimbes-dombos környéken ( Legtöbbet aszfalton és kavicson, földúton Kevesebbet), kelet Alpokban. Táskát biciklire nem aggatnék, megfér az a hátamon is.
Gondolom kezdésnek egy Gravel alapmodell is megteszi?!
De megnézem az első kommentelő ajánlatait is.
Az alapmodell később fejleszthető (váltó, áttétel, fékek, felni, gumik, nyereg, villa, szinte bármi). Ha olcsóbb modellt veszel, de nem jön be, kevesebbet "buksz" rajta.
Valóban a gravel egy olyan kategória, ami nem feltétlenül jön be mindenkinek, ebből a szempontból a crosstrekking nagyobb valószínűséggel lesz jó döntés.
A gravel sportosabb, a crosstrekking kényelmesebb tekerést jelent, két különböző testtartással.
Szinte mindenki gyárt már gravelt is, nálunk talán a Kellys Soot és a Merida Silex az ismertebb, de van a Neuzernek is alternatívája rá, a Csepelnek is.
Ez pl. jó bicónak néz ki:
Hát nem tudom, a Kellys Soot szerintem drága. De az alkatrészei jobbak (a Meridán a Tourney első váltó).
A Meridára rá lehet tenni 50mm-es gumit, az jó móka 🙃
Tényleg csak az a kérdés, hogy hogy tekernél. A Kellys szerintem sportosabb, a Merida talán kényelmesebb geometriájú.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!