Fejér György kérdése:
Mi célt szolgál a (váltós) bringa láncszem-lemezek belső felületén lévő letörés?
Figyelt kérdés
A bringámonn most egy 114 szemes-, egyszerű 3/32-edes KMC lánc van. (A bringa Neuser, marokváltós, 3 x 7 seb.). A láncszem-lemezkék belső felületén az él le van törve (a belsőn kevésbé, a külső lemezkén erősebben). Viszont látok olyan KMC láncokat is, amelyeken nincs letörés a külső lemezkén, csak a belsőn. Mi tehát a funkciója ezeknek a letöréseknek?júl. 9. 21:00
2/2 anonim válasza:
" a szorzóváltós lánckerekek fogakba vájt speciális rámpákkal és láncfelsegítő szegecsekkel készülnek, megkönnyítve a lánc gyors átvezetését. Ezzel szemben az egylánckerekes (1x) modern hajtóművek ún. narrow-wide lánckereket alkalmaznak, amely megakadályozza a láncleesést, vagyis pontosan ellentétes funkciót tölt be, mint az első váltóhoz tervezettek. Vagyis ezeken nincs rámpa, szegecs vagy legördülést segítő fogprofil, hanem minden második fog vastagított, és maguk a fogak is a lehető legmagasabb kialakítást kapják a lánc megtartása érdekében. "
( [link] )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!