Amennyiben egy "jó futó" kerékpárt keresek akkor miben kellene gondolkodnom?
Ráadásul sokkal, de sokkal kisebb a kerületi sebessége mint a klasszik felnidinamónak, emiatt aztán agyonpakolták mágnesekkel, hogy meglegyen a kellő mértékű gerjesztés. Marketinghülyeség lett mára, a legszebb amikor elektrobringára is ezt teszik a nép pedig megkajálja miközben ott az akksija eleve.
Hollandoknál kisebb teljesítményűt használtak, de azt csak az első lámpára kötötték, a hátsó elemes volt. Megjegyzem, hogy az elemes hátsó ledlámpa iszonyú sokáig működik, fogyasztása kb mérhetetlen, csak tisztességes alkáli elem kell bele, nem cink szén. A lidlis-aldis tökéletes oda. Előre pedig szintén egy elemes kell, abból se a másik szemét kiverő marhaság, hanem ami az utat világítja előtted és látnak. Ígyis-úgyis van közvilágítás városban, azon kívül meg kapcsolj fel egy külön reflektort úgy mint az autóknál, de a közlekedési célú lámpa maradjon ott és soha nem vakítson. Nem annak kell bazierősnek lennie.
A jó gyorsuláshoz kis súly kell. Grammokból lesznek a dekák, dekákból a kilók. Teleszkóp, csomagtartó, kitámasztó, kulacs, sárvédők, csengő stb. Felhasználástól függően ebből van, ami elhagyható, de igazából maga a váz fogja leginkább meghatározni a súlyt. Egy teszkósbringa vázat lecsupaszíthatsz, akkor is nehéz lesz az egész. És ha fent hagysz egy 2x20 literes kerékpárostáskát hátul, az mindig akkora légellenállást csinál, hogy laikusként is megérzed.
A teleszkóp egyrészt nehéz, másrészt aszfaltra általában felesleges, és ha nem lockolod ki, akkor minden gyorsításodba (tolásba, taposásba) kicsit bele is rugózik, tehát ellened van. Ha meg kilockolod, akkor meg minek van.
Aztán nagyon sokat jelent a gumi szélessége, futófelülete és nyomása. Egy keményre fújt keskeny (32 mm körüli) gumi, folyamatos futóéllel egész más, mint egy 50 mm+ széles, puha, rücskös MTB kerék. És a 32 mm még civilként is jól használható.
Kenés. Lánc, kerékcsapágy, hajtómű, időszakonként bizony át kell olajozni, zsírozni, és az sem mindegy, mivel. Egész más való egy exkavátor forgózsámolyába, mint egy kerékpár csapágyába. A minőségi anyagok itt is sokat jelentenek, de a legjobb kenőanyag sem ér semmit a flakonjában...
A nagyobb súly rosszabb gyorsulást jelent, viszont ha már felgyorsult, a nagyobb tömeg nagyobb lendületet is jelent, amitől lassabban lassul, igaz, ha lelassult, akkor megint nagyobb energiabefektetés felgyorsítani. Valószínűleg ki lehetne mérni, hogy milyen ellenállásokkal (légellenállás, gördülési ellenállás, emelkedő-lejtőviszonyok stb) éri meg a sebességtartáshoz a nagyobb súly, de valószínűleg elég szűk tartomány lenne, nem véletlen, hogy minden bicajos szakágban a súlycsökkentésre törekednek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!