Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A trekking kerékpárnak miért...

A trekking kerékpárnak miért nagyobb a hajtómű fogszáma mint az MTB-nek?

Figyelt kérdés

márc. 25. 16:25
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
0%
Akkor menj el szemészhez!
márc. 26. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:

Mert azt rakták rá, hogy szebben mutasson és rá lehessen írni valami parasztvakítást ami ez esetben a trekking szócska.


A teljes áttételt kell mindig nézni. Egy 48-24-es áttétel pontosan ugyanazt tudja mint egy 36-18-as. 2-1 az arány. Ugyanazon a kerékméreten értve.

márc. 26. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:

6-os válaszra.

Tedd erre is ugyanazt a lánckereket, de a nagyobb kerék miatt 2 fogszámmal kevesebb legyen és megkapod kb azt amit a másikkal.

márc. 26. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:

Teljes egyetértek. Az az érzésem, mintha a gyártóknak fogalma nem lenne róla, hogy az átlag bringásnak mire van igénye. Trekkinget például sokan használnak csomagos túrára is, ahová a rövid mászó áttétel nagyon fontos, a végsebesség viszont egyáltalán nem.

Van egy olcsó noname trekkingem, régi Shimano STX RC MTB hajtóművel, 3x9 Deore rendszerrel, 11-32 sorral. Sokkal jobban szeretem az áttételeit, mint a hatszor annyiért vett, 3x10 XT rendszerű puccos bringámon.

Gravelnál ugyanezt játsszák a gyártók. Az új GRX szériával ébredt fel a Shimano, és végre kínál több opciót, nagyobb áttételtartományokat. Gravel bringások körében nagyon sokan kényszerűlnek különböző átalakításokra a hülye áttételek miatt.

márc. 26. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:

#14!


Pontosan tudják mire van igény, éppen ezért adján ilyen értelmetlen áttátelekkel.


42-es az RC és 44-es XT nagytányér? 11-32-es sor van 10-es rendszerhez is.


A gravelnél szerintem éppen eltalálták az áttételeket. Mit értesz új GRX alatt?

márc. 26. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:

#15: 42 és 48-as nagy tányérok, 22 és 26 a kicsi. A sor 11-32 mindkettőn, csak az egyik 9, a másik 10 sebességes. Amit nem értek, hogy hiába állítom akárhogy, a 3x9 Deore még szebben is vált. Az újabb Shimano rendszerekkel nem vagyok túl elégedett, kivéve az 1x11 Deore szettem. Sem a 3x10 XT, sem az 1x10 Deore nem igazán győzött meg.

Új GRX alatt a 12 sebességeseket értem. Előtte volt ugye 1x11 11-42 sorral, vagy 2x11, ami 48-31 hajtómű 11-34 sorral.

Az új szériából már három félét adtak ki, hogy lefedjék az igényeket. Az új 1x12 már 10-45 vagy 10-51 sorral jön, így végre lehet vele mászni és haladni is. Maradt az eddigihez hasonló 2x rendszer is. Nem értem, hogy ott miért nem mentek el a rövidebb mászó áttételek felé is. Bár mázli, hogy elvileg ezek elviszik a 11-42 sort is, bár papíron csak 11-36-ot tudnak.

Egyébként ha annyira ismernék az igényeket, nem vennék tömegesen az emberek a váltófül hosszabbítókat, hogy fel tudjanak tenni értelmes átfogású sorokat. Túrabringás irodalomban rendszeres téma, hogy a bringák többsége nem rendelkezik megfelelő mászó fokozattal a csomagos túrákhoz.

Persze vannak 70 kilós, edzett bringások, mások szökőévente látnak csak 10% feletti emelkedőt. Én viszont olyan bringát akarok, amit a mázsás önsúlyomal fel tudok tekerni a Kékesre. Ha trekking, akkor pedig menjen mindez 20 kg csomaggal is!

márc. 26. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:

#16!


Fura ez a 48-as nagytányér. Régen, a 3x8 és talán a 3x9-nél volt ekkora az XTR nagytányér. Az lehett az elképzelés, hogy aki ilyet vesz az olyan erős... De aztán rájöttek, hogy terepen a 48-11-nek semmi értelme.

2x10nél pedig a 36 nagytányér a szabvány (hátul 11 legkisebbel).

3x9-nél nekem a 44-es nagytényér a nyerő.


1x12-es GRX már volt tavaly is, nem annyira új az.


Értem, hogy sok trekkingesnek kevés a mászó fokozat, de gyanítom, hogy ez még mindig az elenyésző részük.

márc. 27. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:

"Pontosan tudják mire van igény, éppen ezért adján ilyen értelmetlen áttátelekkel."


Klasszikus marketingtrükk. Mindenhol ezt csinálják, a különféle szolgáltatók és az ABC-k akciósújságai is. Pontosan tudják mire van igény, de nem az az érdekük, hogy te jól járjál, hanem nekik legyen a legnagyobb profitjuk. Ha vásárlás után elkezdesz tuningolgatni, cserélgetni, mégegyszer kifizeted az árát a cuccoknak.

márc. 27. 02:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 anonim ***** válasza:

#18!


Ez a logika több helyen is bukik.

Montin normális áttételek vannak. Ott ezonnal cserélné mindenki a hajtást, ha nem lehetne vele mászni.

Ha nem tetsztik, nem veszed meg. Az egész bringa nagyobb üzlet, mint egy lánctányér és egy hátsó sor.


Volt itt egy idézet: "A trekking arra való hogy gyorsan, haladósan közlekedj vele".

Ez sem aero, sem biomechanika miatt nem lehetséges. Trekkinges pózban nem tudsz gyorsan menni.

márc. 27. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:

Szerintem az lehet az oka, hogy túrázni kényelmesen szeretnek az emberek és hosszútávon (napi akár 8-12 vagy több órán át) nem túl kényelmes 90es pedálfordulaton lehozni de haladni is szeretnének. Továbbá egy 100-200 km-es szakaszon annyi féle földrajzi adottsággal lehet találkozni, hogy szükség lehet a 48as nagy tányérra is, ha lejtőn szeretne valaki 60as tempóval haladni...

Nekem ezért van több biciklim, mert többféle módokon szeretek bringázni: az országútival hatékonyan, gyorsan; a mtb-vel csavarogni, nézelődni aszfalttól távol, amikor nem igazán érdekel a sebesség; trekkinggel pedig nagyobb távolságokat bejárni...

ápr. 11. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!