A trekking kerékpárnak miért nagyobb a hajtómű fogszáma mint az MTB-nek?
Mert azt rakták rá, hogy szebben mutasson és rá lehessen írni valami parasztvakítást ami ez esetben a trekking szócska.
A teljes áttételt kell mindig nézni. Egy 48-24-es áttétel pontosan ugyanazt tudja mint egy 36-18-as. 2-1 az arány. Ugyanazon a kerékméreten értve.
6-os válaszra.
Tedd erre is ugyanazt a lánckereket, de a nagyobb kerék miatt 2 fogszámmal kevesebb legyen és megkapod kb azt amit a másikkal.
Teljes egyetértek. Az az érzésem, mintha a gyártóknak fogalma nem lenne róla, hogy az átlag bringásnak mire van igénye. Trekkinget például sokan használnak csomagos túrára is, ahová a rövid mászó áttétel nagyon fontos, a végsebesség viszont egyáltalán nem.
Van egy olcsó noname trekkingem, régi Shimano STX RC MTB hajtóművel, 3x9 Deore rendszerrel, 11-32 sorral. Sokkal jobban szeretem az áttételeit, mint a hatszor annyiért vett, 3x10 XT rendszerű puccos bringámon.
Gravelnál ugyanezt játsszák a gyártók. Az új GRX szériával ébredt fel a Shimano, és végre kínál több opciót, nagyobb áttételtartományokat. Gravel bringások körében nagyon sokan kényszerűlnek különböző átalakításokra a hülye áttételek miatt.
#14!
Pontosan tudják mire van igény, éppen ezért adján ilyen értelmetlen áttátelekkel.
42-es az RC és 44-es XT nagytányér? 11-32-es sor van 10-es rendszerhez is.
A gravelnél szerintem éppen eltalálták az áttételeket. Mit értesz új GRX alatt?
#15: 42 és 48-as nagy tányérok, 22 és 26 a kicsi. A sor 11-32 mindkettőn, csak az egyik 9, a másik 10 sebességes. Amit nem értek, hogy hiába állítom akárhogy, a 3x9 Deore még szebben is vált. Az újabb Shimano rendszerekkel nem vagyok túl elégedett, kivéve az 1x11 Deore szettem. Sem a 3x10 XT, sem az 1x10 Deore nem igazán győzött meg.
Új GRX alatt a 12 sebességeseket értem. Előtte volt ugye 1x11 11-42 sorral, vagy 2x11, ami 48-31 hajtómű 11-34 sorral.
Az új szériából már három félét adtak ki, hogy lefedjék az igényeket. Az új 1x12 már 10-45 vagy 10-51 sorral jön, így végre lehet vele mászni és haladni is. Maradt az eddigihez hasonló 2x rendszer is. Nem értem, hogy ott miért nem mentek el a rövidebb mászó áttételek felé is. Bár mázli, hogy elvileg ezek elviszik a 11-42 sort is, bár papíron csak 11-36-ot tudnak.
Egyébként ha annyira ismernék az igényeket, nem vennék tömegesen az emberek a váltófül hosszabbítókat, hogy fel tudjanak tenni értelmes átfogású sorokat. Túrabringás irodalomban rendszeres téma, hogy a bringák többsége nem rendelkezik megfelelő mászó fokozattal a csomagos túrákhoz.
Persze vannak 70 kilós, edzett bringások, mások szökőévente látnak csak 10% feletti emelkedőt. Én viszont olyan bringát akarok, amit a mázsás önsúlyomal fel tudok tekerni a Kékesre. Ha trekking, akkor pedig menjen mindez 20 kg csomaggal is!
#16!
Fura ez a 48-as nagytányér. Régen, a 3x8 és talán a 3x9-nél volt ekkora az XTR nagytányér. Az lehett az elképzelés, hogy aki ilyet vesz az olyan erős... De aztán rájöttek, hogy terepen a 48-11-nek semmi értelme.
2x10nél pedig a 36 nagytányér a szabvány (hátul 11 legkisebbel).
3x9-nél nekem a 44-es nagytényér a nyerő.
1x12-es GRX már volt tavaly is, nem annyira új az.
Értem, hogy sok trekkingesnek kevés a mászó fokozat, de gyanítom, hogy ez még mindig az elenyésző részük.
"Pontosan tudják mire van igény, éppen ezért adján ilyen értelmetlen áttátelekkel."
Klasszikus marketingtrükk. Mindenhol ezt csinálják, a különféle szolgáltatók és az ABC-k akciósújságai is. Pontosan tudják mire van igény, de nem az az érdekük, hogy te jól járjál, hanem nekik legyen a legnagyobb profitjuk. Ha vásárlás után elkezdesz tuningolgatni, cserélgetni, mégegyszer kifizeted az árát a cuccoknak.
#18!
Ez a logika több helyen is bukik.
Montin normális áttételek vannak. Ott ezonnal cserélné mindenki a hajtást, ha nem lehetne vele mászni.
Ha nem tetsztik, nem veszed meg. Az egész bringa nagyobb üzlet, mint egy lánctányér és egy hátsó sor.
Volt itt egy idézet: "A trekking arra való hogy gyorsan, haladósan közlekedj vele".
Ez sem aero, sem biomechanika miatt nem lehetséges. Trekkinges pózban nem tudsz gyorsan menni.
Szerintem az lehet az oka, hogy túrázni kényelmesen szeretnek az emberek és hosszútávon (napi akár 8-12 vagy több órán át) nem túl kényelmes 90es pedálfordulaton lehozni de haladni is szeretnének. Továbbá egy 100-200 km-es szakaszon annyi féle földrajzi adottsággal lehet találkozni, hogy szükség lehet a 48as nagy tányérra is, ha lejtőn szeretne valaki 60as tempóval haladni...
Nekem ezért van több biciklim, mert többféle módokon szeretek bringázni: az országútival hatékonyan, gyorsan; a mtb-vel csavarogni, nézelődni aszfalttól távol, amikor nem igazán érdekel a sebesség; trekkinggel pedig nagyobb távolságokat bejárni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!