A trekking kerékpárnak miért nagyobb a hajtómű fogszáma mint az MTB-nek?
Valójában semmi értelme.
Viszont a trekkingesek nem "igazi" bringások. Értsd úgy, hogy fogalmuk sincs a hatékony bringázásról. Teljesen felesleg nekik 40-esnál nagyobb nagytányér, mert úgysem tudják kitekerni (normális pedálfordulattal).
De ha megnézed, hogy hogyan tekernek, akkor azt látod, hogy max. 50-es pedálfordulattal mennek lassan, nagytányér-kónuszon.
Lefelé sem szoktak 70 km/h felett repeszteni, tehát lefelé is felesleges nekik.
Mert szélesebb körben használható, több ember számára.
De a bringában az a jó, h eléggé alakítható az egyéni igényeknek megfelelően. És az tök jó, h ilyen határozott igényeid vannak, simán megvalósítható.
Amúgy ha hajtóművet cserélsz kisebb lánctányérral, akkorlehet, hogy az első váltót is cserélheted, hogy pontos legyen. De érdemes figyelni a hátsó fogaskeréksor fogkiosztására. Simán megcsinálhatod, hogy előre teszel egy 22-30-40 fogszámú hajtóművet (Shimano Alivio fc-4050) és egy 11-28 as kiosztású fogaskoszorút (pl Shimano HG400) vagy akár 12-26, akkor nagyon kis lépések lesznek a váltások között.
Tökjól lehet ezekkel finomhangolni a hajtást a saját igényeidre, csak a kompatibilitást kell figyelni.
" A hosszú távokat felölelő, vegyes terepen történő bicajozás elsődlegesen megbízhatóságot és a tartósságot igényel az kerékpáralkatrészektől. Igen, a túrakerékpáros azonos pedálfordulattal, kényelmesen szeret haladni: jellemzően így abszolválhatók a leghosszabb napi távok. A trekking váltások elöl három lánctányéros 48/36/26 fogszámú, hátul pedig választhatóan 11-32, 11-34 vagy 11-36 a fogkiosztást kínálnak, ezzel mind a haladósabb szilárd burkolatú szakaszok, mind a meredek makadámutak könnyedén teljesíthetők lesznek – akár még gyengébb állóképesség mellett vagy csomaggal megpakolva is. "
( [link] )
A trekking arra való hogy gyorsan, haladósan közlekedj vele.
A MTB meg arra hogy 10-20%-os emelkedőn felfelé is ki tudd tekerni. Ennek megfelelően vannak kitalálva az áttételek is.
"Nekem sem jön be ez a fogszám. A nagytányér miatt túl hoszúak a fokozatok, városban lénygében nem haszálható"
És bizony ezért van nekem is a trekkingen MTB hajtőmű :D Rizkán megyek vele teljes sebességgel.
"A trekking arra való hogy gyorsan, haladósan közlekedj vele."
Én még nem láttam 50 km/h-val közlekedő trekkingeseket. :)
Márpedig a 48-11 normális pedálfordulattal legalább ekkora sebességet eredményezne.
De olyan trekkingeset sem láttam még, aki normális pedálfordulattal teker.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!