Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A trekking kerékpárnak miért...

A trekking kerékpárnak miért nagyobb a hajtómű fogszáma mint az MTB-nek?

Figyelt kérdés

márc. 25. 16:25
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:
79%
Gondolom azért, mert más a felhasználási cél, amihez más áttétel kell. Trekkinggel nem valószínű, hogy rossz terepviszonyok között ugrándozol a bringával, azt inkább hosszabb túrákra tervezték aszfalton vagy jó minőségű földúton.
márc. 25. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 anonim ***** válasza:
65%

Valójában semmi értelme.

Viszont a trekkingesek nem "igazi" bringások. Értsd úgy, hogy fogalmuk sincs a hatékony bringázásról. Teljesen felesleg nekik 40-esnál nagyobb nagytányér, mert úgysem tudják kitekerni (normális pedálfordulattal).

De ha megnézed, hogy hogyan tekernek, akkor azt látod, hogy max. 50-es pedálfordulattal mennek lassan, nagytányér-kónuszon.

Lefelé sem szoktak 70 km/h felett repeszteni, tehát lefelé is felesleges nekik.

márc. 25. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/32 A kérdező kommentje:
Nekem sem jön be ez a fogszám. A nagytányér miatt túl hoszúak a fokozatok, városban lénygében nem haszálható, mert nem lehet vele gyorsítani, pedig elég erős a lábam. Hosszú egyenes szakaszokon se tudok 4-esnél lentebb váltani hátul, csak lejtpn vagy erős hátszéllel. A középső tányér pedig túl rövid fokozatokat eredményez, még városban is le kell vele váltani a leghátsó fogaskerékre. Tehát még városban is váltogatni kell az első lánctánylrok között is, de mégse lehet jól kihasználni a hátsó fogaskerék adta fokozatokat. Egy erősebb emelkedőn pedig még a legkisebb lánctányérral is kínszenvedés felmenni. Én gondolkozok rajta, hogy lecserélem MTB lánctányérokra azaz 42-34-24-esre, azzal nem lesz akkora végfokozatom de nem hiszem, hogy gyakran kerülnék olyan helyzetbe amikor kevés lenne, városvan lehetne végig haználni a legnagyobb lánctányérral az öszes fokozatot. A túlzottan keresztbeálló láncfokozatokban pedig úgyse tekernék olyan sokat.
márc. 25. 19:04
 4/32 anonim ***** válasza:
56%
Én pl. jobban szeretem az 1x6-os városit, elöl kb. 50-es tányérral. Ha dinamikusan közlekedek, ki tudom használni mind a 6 hátsó fokozatot, trekkinggel meg variálni kellett a 3x7-el.
márc. 25. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 anonim ***** válasza:

Mert szélesebb körben használható, több ember számára.

De a bringában az a jó, h eléggé alakítható az egyéni igényeknek megfelelően. És az tök jó, h ilyen határozott igényeid vannak, simán megvalósítható.

Amúgy ha hajtóművet cserélsz kisebb lánctányérral, akkorlehet, hogy az első váltót is cserélheted, hogy pontos legyen. De érdemes figyelni a hátsó fogaskeréksor fogkiosztására. Simán megcsinálhatod, hogy előre teszel egy 22-30-40 fogszámú hajtóművet (Shimano Alivio fc-4050) és egy 11-28 as kiosztású fogaskoszorút (pl Shimano HG400) vagy akár 12-26, akkor nagyon kis lépések lesznek a váltások között.

Tökjól lehet ezekkel finomhangolni a hajtást a saját igényeidre, csak a kompatibilitást kell figyelni.

márc. 25. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 A kérdező kommentje:
5# Az MTB bringámon is ugyanaz a hátsó sor van mint a trekkingen, és ott jól bevált az első kisebb hajtóművel, lényegében ugyanez lenne ha a trekkingen kicserélem a hajtóművet, annyi különbséggel, hogy a trekkingnek 28-as a kereke tehát valamvel hoszabbak lennének a fokozatok. Az első váltót nem kell cserélni csak lentebb kell rakni.
márc. 25. 20:02
 7/32 anonim ***** válasza:

" A hosszú távokat felölelő, vegyes terepen történő bicajozás elsődlegesen megbízhatóságot és a tartósságot igényel az kerékpáralkatrészektől. Igen, a túrakerékpáros azonos pedálfordulattal, kényelmesen szeret haladni: jellemzően így abszolválhatók a leghosszabb napi távok. A trekking váltások elöl három lánctányéros 48/36/26 fogszámú, hátul pedig választhatóan 11-32, 11-34 vagy 11-36 a fogkiosztást kínálnak, ezzel mind a haladósabb szilárd burkolatú szakaszok, mind a meredek makadámutak könnyedén teljesíthetők lesznek – akár még gyengébb állóképesség mellett vagy csomaggal megpakolva is. "


( [link] )

márc. 25. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/32 A kérdező kommentje:
7# Neked bevált ez a fogszám, mi a személyes tapasztalatod? Ahogy írtam, nekem a 48-as tányér már városban egyáltalán nem kényelmes, túl nagy erőkifejtést kíván. És nagyobb megszakítás nélküli távokon se tudom kihasználni, a hátsó sort nem tudom 4.-nél lentebb váltani. Emelkedőn pedig egyből az első tányér legkissebbje szükséges, és egyáltalán nem gyenge a lábam. Városban a 38-as használható legjobban, de ott meg nagyon hamar elfogynak a hátsó fokozatok, tehát az első és a hátsó váltót is folyamatosan használnikell, míg egy MTB hajtóműnél a 42-es legnagyobb tányér teljesen jó a meredekebb emelkedőket kivéve.
márc. 25. 21:31
 9/32 anonim ***** válasza:

A trekking arra való hogy gyorsan, haladósan közlekedj vele.

A MTB meg arra hogy 10-20%-os emelkedőn felfelé is ki tudd tekerni. Ennek megfelelően vannak kitalálva az áttételek is.

"Nekem sem jön be ez a fogszám. A nagytányér miatt túl hoszúak a fokozatok, városban lénygében nem haszálható"

És bizony ezért van nekem is a trekkingen MTB hajtőmű :D Rizkán megyek vele teljes sebességgel.

márc. 26. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/32 anonim ***** válasza:

"A trekking arra való hogy gyorsan, haladósan közlekedj vele."


Én még nem láttam 50 km/h-val közlekedő trekkingeseket. :)

Márpedig a 48-11 normális pedálfordulattal legalább ekkora sebességet eredményezne.

De olyan trekkingeset sem láttam még, aki normális pedálfordulattal teker.

márc. 26. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!