Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen méretű és típusú...

Milyen méretű és típusú biciklit vegyek futárkodáshoz?

Figyelt kérdés

Győr központjában biciklis futár leszek hamarosan, kérdésem, hogy mekkora méretű biciklire lenne szükségem, esetleg a típusra. 100.000 ft a büdzsém.


190 cm vagyok és 95 kg.


Köszönöm aki válaszol! :)



febr. 21. 08:00
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
84%

28-as bicajt vennék, kb 52-54 centis vázzal, keskeny kerékkel. Trekkinget, vagy legalábbis olyat, amit tudsz viszonylag egyenes üléspozícióval is tekerni, (étel-)futártáskával nem jó nagyon mélyre hajolni.


Legyen rajta sárvédő (esőben is menned kell), legyenek jó lámpák elöl-hátul (mert este is mész), legyen kitámasztó, meg legyen egy jó lakatod hozzá.


[link]


Rögtön az első egész jól fedi is ezeket.

febr. 21. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
74%

100-ból szerintem nem fogsz olyat kapni, ami hosszú távon bírja a futárkodást.

Az biztos, hogy 28-as kerékkel vedd, mert a 26, 27.5 lassú lesz aszfalton. Győrben nem nagyon vannak dombok, úgyhogy minimalizáld a sebességfokozatok számát (első váltó elhagyása), mert annál olcsóbb és egyszerűbb lesz a karbantartás. Ha elég edzett vagy, akár egy váltó nélküli singlespeed is elég lehet, de egy szíjhajtásos agyváltós cucc mindenképp jobb választás lenne, mint egy 18-21 sebességes láncváltós.

Ha használtat veszel, akkor számold bele a kopó alkatrészek cseréjét (lánc, gumik, hajtás).


[link]

febr. 21. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
febr. 21. 09:55
 4/12 MolotovPunk ***** válasza:
23%
2/ És ugyan a 27.5 és 28-as kerékpár között mi különbség van? Elmondom, hogy szinte semmi. Nekem 27.5-s terep MTB bringám van és jól lehet azzal is haladni szinte bárhol. A magyar kátyús utakra pedig nagyon nem jó választás a túl vékony kerék, tapasztalatból mondom.
febr. 21. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
4: 2-es vagyok, évente 10.000 km-t biciklizek vékony gumival (28mm). Teljesen jó a magyar utakra, ha megfelelő minőségű. Az MTB a hegyekbe való, sziklás földutakra, nem a városba.
febr. 22. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

#4 Igen, a 27,5 és a 28-as méret közt az a különbség, hogy a 27,5 az MTB, a 28 meg városi bicajok bevett méretezése.


Csak míg egy MTB-n nem ritka az 50 mm széles kerék, nagy mintával, gyakran folyamatos középső futófelület nélkül, addig a városiak kifejezetten keskenyek, 38-35-32, vagy kevesebb mm, a mintázat is sokkal simább. Ez pedig sokkal könnyebb futást biztosít, főleg, hogy ezeket a keskeny gumikat akár 6 atmoszférára is fújhatod. Sokkal fürgébb, és a sebességet is könnyebb vele tartani (hisz lényegesen kisebb a gördülési ellenállás).


Emellett 100.000 Ft alatt (használtat is figyelembe véve) egy városi bicaj könnyebb lesz, mint egy vastag csövő (jórészt alu, esetleg Cr-Mo) MTB, tehát megint csak könnyebb lesz vele gyorsulni.


Más az áttételezés is, amikor felülök a gyerek MTB-jére (egy 27,5 decathlon rockrider, illetve egy KTM utra, 26-os keréken, de akkora vázzal, hogy a 180 centimmel szinte létráról tudok csak felmászni rá, ő viszont magasabb, keze-lába hosszabb), akkor egyszerűen kifogyok az "országúti" áttételből és lényegesen lassabb vagyok, mint a 28-as méretű BMC crossfire-el (32 mm széles gumikon), aminek hátul a legkisebb lánckerekét igazából nem is tudom folyamatosan kihajtani, ha elöl a legnagyobbon van. Pedig itt minden olyan sík, mint az asztallap.


Az viszont tény, hogy a bicikliútba belenőtt gyökerek, dilatációk, kátyúk, egyenetlenségek a gyerekek MTB-jével fel sem tűnnek, a 6 atmoszférára fújt sajátom meg a vesekövet, és a fogkövet is lerázza, ha elbambulok, és nem állok fel a pedálra.

febr. 22. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 MolotovPunk ***** válasza:
100%
Nyilván egy keskenyebb 38-32mm vastagságú gumi és könnyebb vázú bringa gyorsabban tud haladni a terep első teleszkópos aluvázas 15 kg-s MTB kerékpáromnál, viszont Budapest mellett Pest megyei környékeken nekem még pont megfelelő a Rockrider 50mm-s gumi, mivel itt rengeteg kátyús és murvás út van. Ennek ellenére lejtős aszfaltos részeken így is ki tudom alkalmanként hajtani a kerékpáromat 35-40 km/h sebességre, tehát annak ellenére nem túl lassú bringa. Persze nyilván egy virsli kerekű országúti bringa lényegesen gyorsabb tőle, de az meg csak normális aszfalt útra jó, erdős dunai utakra az már felejtős. Én viszont ugye aszfalt mellett földes utakon is használom a kerékpárt, ezért vettem MTB-t.
febr. 22. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
70%

1-es foglalta össze a legjobban, nem tom miért van lepirosozva.

Többiek ti meg csak feleslegesen szakértetek, mm-ezgettek, centizgettek, grammozgattok.

A kérdező szotyiért akar biciklit!

febr. 22. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Nekem van egy öreg városi biciklim viszonylag könnyű vázzal, és egy trekkingem, ami 5 kilóval nehezebb. Ha futárkodásban gondolkodnék, a városit választanám, mert könnyebb hajtani, gyorsabb és kényelmesebb. Síkon meg bőven elég az 1x6-os hátsó váltó, az első csak nehezék lenne. Arról nem is beszélve, hogyha ellopják, nem nagy érvágás. Persze a karbantartásra oda kell figyelni, mert a futárbicikli megbízható kell legyen.
febr. 22. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
7: értem, hogy rossz úton kényelmesebbnek tűnik az 50-es gumi, de amikor egész nap, órákon át hajtani kell, akkor nagyon számít a súly és a gördülési ellenállás.
febr. 22. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!