Milyen méretű és típusú biciklit vegyek futárkodáshoz?
Győr központjában biciklis futár leszek hamarosan, kérdésem, hogy mekkora méretű biciklire lenne szükségem, esetleg a típusra. 100.000 ft a büdzsém.
190 cm vagyok és 95 kg.
Köszönöm aki válaszol! :)
28-as bicajt vennék, kb 52-54 centis vázzal, keskeny kerékkel. Trekkinget, vagy legalábbis olyat, amit tudsz viszonylag egyenes üléspozícióval is tekerni, (étel-)futártáskával nem jó nagyon mélyre hajolni.
Legyen rajta sárvédő (esőben is menned kell), legyenek jó lámpák elöl-hátul (mert este is mész), legyen kitámasztó, meg legyen egy jó lakatod hozzá.
Rögtön az első egész jól fedi is ezeket.
100-ból szerintem nem fogsz olyat kapni, ami hosszú távon bírja a futárkodást.
Az biztos, hogy 28-as kerékkel vedd, mert a 26, 27.5 lassú lesz aszfalton. Győrben nem nagyon vannak dombok, úgyhogy minimalizáld a sebességfokozatok számát (első váltó elhagyása), mert annál olcsóbb és egyszerűbb lesz a karbantartás. Ha elég edzett vagy, akár egy váltó nélküli singlespeed is elég lehet, de egy szíjhajtásos agyváltós cucc mindenképp jobb választás lenne, mint egy 18-21 sebességes láncváltós.
Ha használtat veszel, akkor számold bele a kopó alkatrészek cseréjét (lánc, gumik, hajtás).
#4 Igen, a 27,5 és a 28-as méret közt az a különbség, hogy a 27,5 az MTB, a 28 meg városi bicajok bevett méretezése.
Csak míg egy MTB-n nem ritka az 50 mm széles kerék, nagy mintával, gyakran folyamatos középső futófelület nélkül, addig a városiak kifejezetten keskenyek, 38-35-32, vagy kevesebb mm, a mintázat is sokkal simább. Ez pedig sokkal könnyebb futást biztosít, főleg, hogy ezeket a keskeny gumikat akár 6 atmoszférára is fújhatod. Sokkal fürgébb, és a sebességet is könnyebb vele tartani (hisz lényegesen kisebb a gördülési ellenállás).
Emellett 100.000 Ft alatt (használtat is figyelembe véve) egy városi bicaj könnyebb lesz, mint egy vastag csövő (jórészt alu, esetleg Cr-Mo) MTB, tehát megint csak könnyebb lesz vele gyorsulni.
Más az áttételezés is, amikor felülök a gyerek MTB-jére (egy 27,5 decathlon rockrider, illetve egy KTM utra, 26-os keréken, de akkora vázzal, hogy a 180 centimmel szinte létráról tudok csak felmászni rá, ő viszont magasabb, keze-lába hosszabb), akkor egyszerűen kifogyok az "országúti" áttételből és lényegesen lassabb vagyok, mint a 28-as méretű BMC crossfire-el (32 mm széles gumikon), aminek hátul a legkisebb lánckerekét igazából nem is tudom folyamatosan kihajtani, ha elöl a legnagyobbon van. Pedig itt minden olyan sík, mint az asztallap.
Az viszont tény, hogy a bicikliútba belenőtt gyökerek, dilatációk, kátyúk, egyenetlenségek a gyerekek MTB-jével fel sem tűnnek, a 6 atmoszférára fújt sajátom meg a vesekövet, és a fogkövet is lerázza, ha elbambulok, és nem állok fel a pedálra.
1-es foglalta össze a legjobban, nem tom miért van lepirosozva.
Többiek ti meg csak feleslegesen szakértetek, mm-ezgettek, centizgettek, grammozgattok.
A kérdező szotyiért akar biciklit!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!