26-os mountiról váltanék 29-es mountira. Valóban sokkal sokkal haladósabb lesz a bringázás?
Ha a nagyobb gyorsabb, akkor vajon miért kis kerekű kerékpárokkal döntöttek sebességrekordokat?
Ahaa, szóval a súlycsökkenéstől csak sima, kemény felületen megy gyorsabban... Terepen meg a súlycsökkenéstől lassabban megy... Logikus... :DD
Ez már az a szint, ahova tök mindegy mit ír az ember, akkor se ismerik el egyesek, hogy teljesen logikátlan amit írt, mert akkor el kellene ismernie, hogy tévedett, de azt nem lehet ám :)
Ezzel a logikával, hogy a súlycsökkenés csak kemény felületen jelent nagyobb sebességet, nem tudok vitatkozni.
Rázósabb terepen gyorsabb, mert kisebb a gördülési ellenállása, nem ráz, pattog úgy gyepen, tehát a hajtáshatékonyság is jobb lehet, tapadása jobb, egyenesben stabilabb, fékezésnél (feltéve ugyanaz a fék) a súlytöbblettől és a nagyobb forgási tehetetlenség miatt a lassulás kisebb.
Ami nekem furcsa volt az elején, hogy nem éreztem úgy a sebességet, és a felfelékben kiégtem. Egyszerűen 15-20%-al gyorsabban mentem, mint előtte. A haladás simább volt, mint egy monstertruck átment mindenen, nem akadt, nem kapart. Igaz én XC merevfarúról váltottam XC fullyra. 26os most alakul pumptrack-"trial" bringára, technikai edzésre. Ha nem terepen használod, akkor is érdemes a 26-os montit érdemes trekingre vagy gravere cserélni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!