Pedelec kerékpárt könnyű tekerni?
Idősebb hölgy vagyok, de sokszor kell kerékpárral tekernem..
Vennék egy pedelecet, hogy ne fáradjak el annyira..
Kérdésem az lenne gyakorlott pedelecesekhez, hogy egy 10 km-es távhoz kb mennyit kell tekerni, és mennyit mehetek rásegítéssel?
Tehát kell e mondjuk fele-fele távot?
Akinek van...mennyi volt a leghosszabb táv amit ment vele?
Az igaz, hogy tekerni kell, de nem mindegy, mennyire, és mit jelent az, hogy tekerni kell.
Alapvetően 2 féle pedelec van, nekem van mindkettő.
Van a pedálszenzoros, ami érzékeli, hogy tekerve van a pedál és akkor rásegít a motor, mindig ugyanakkora erővel,
És van a nyomatékszenzoros, ami úgy működik, hogy érzékeli mekkora erővel tekersz és pl megduplázza azt az erőt… tehát egy nyomatékszenzorossal ha becsülettel odateszi magát az ember ugyan olyan brutálisan el lehet fáradni, minte egy hagyományos bringával, csak közben pl 2x akkora távot teszel meg…
Viszont ami neked kó lehet, az a pedálszenzor, én ezt használom munkába járásra, nem kell semmi erőt beletenni, teljesen alibiből tekerem, full nem izzadok meg munkába menet, épphogy mozgatom a lábaimat, hogy érzékelje, hogy tekerve van, a motor pedig ettől ugyan úgy dolgozik, gyakorlatilag teljesen ő dolgozik, én semmi erőt nem teszek bele a munkába jutásba.
11, ne veszekedj, igen ebike, de az az ebike amin igaz van pedál de tekerni nem kell, az Magyarországon jogilag segédmotor kategória, bukósisak, segédmotoros jogosítvány és biztosítás… illetve bizonyos watt szám felett nagymotor jogosítvány és rendszám, de mivel nincs szabályozva, a hatóság nem ismeri el mint jármű, így azt konkrétan nem is használhatod semmire hivatalosan.
Pl haveromnak van egy mtb-je, 3000watt rásegítéssel, végsebessége 110, magyarországon hivatalosan nem is használhatná.
14. én nem veszekszem, azt mondtam, hogy amit te írsz, az nem "ebike", hanem "elektromos robogó" és azon nincs pedál (ha rákeresel arra, hogy elektromos robogó, egyet se fogsz találni pedállal, mert amin pedál van az nem robogó). Ennyi.
Amit írsz, hogy van olyan,ami segédmotornak minősül, az szintén ebike (és nem elektromos robogó), azon nincs 25km/h-s korlátozás a rásegítésnél, vagy akár még gázkar is van rajta.
Annyira egyszerű: a robogón nincs pedál.
Robogó: pedállal nem hajtható, általában lábbal vezérelhető részek nélküli, kényelmesebbre kialakított, a nagymotoroknál kisebb teljesítményű járműveket értünk alatta.
Az elektromos robogó meg annyi, hogy benzin helyett árammal működik.
Ennyi az egész.
Az megvan hogy az e-kerékpár magyar szabályozás szerint max 250W teljesítményű lehet?
Tehát az összes többi e-robogónak minősül, de eddig is ezt magyaráztuk neked.
Namost, hogy lezárjam a vitát, nem nem minősül e-robogónak semmilyen pedálos szerkezet.
Segédmotoros kerékpárnak minősül, ami nem egyenlő a robogóval...
A robogó az a klasszik formájú pl honda dio, az semmilyen értelemben nem kerékpár, bár hivatalosan az is smk besorolású, de ennyi erővel az aixam 4kerekű moped is, mégsem bicikli az sem...
Értsétek már meg mindketten miről beszél a másik plz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!