Milyen tényezőktől függ egy bicikli könnyű hajthatósága?
a tereptől is függ! :)
Ha lefelé mész a lejtőn, iszonyat könnyű hajtani. :-D
A váz anyaga sem mindegy, egy merevebb anyagból (alu) készített váz kevesebb energiát nyel el tekeréskor, mint egy rugalmasabb (cromo).
Na, meg a teleszkóp(ok), ami(k) elég sok energiát nyel(nek) el.
A kerékpár tömege önmagában nem sokt nyom a latba. Ha 60 kilós is vagy, oly mindegy, hogy a bringa 8 vagy 9 kiló.
De fontos dolgok:
- A váz merevsége (rugalmas váz-nagyobb veszteség)
- A váz geometriája. (a kerékpáros alkatából adódóan a legtöbb erőt, legjobban hasznosító forma)
- A minél kisebb légellenállású testtartás.
- a megfelelő fokozat kiválasztása(nem csak az áttétel, de az ideális láncvonalhoz közeli állapot is számít)
- A többit a fentiek elmondták (gumiban a guminyomás sem mindegy)
Köszi mindenkinek, és Neked külön 7-es!
"- a megfelelő fokozat kiválasztása(nem csak az áttétel, de az ideális láncvonalhoz közeli állapot is számít)"
Ki tudnád fejteni érthetőbben, hogy milyen az az ideális láncvonalhoz közeli állapot? :-) Hirtelen nem érthető számomra.
Ha hátulról ránézel a láncra, azt fogod látni, hogy a hátsó és első lánckeréken lévő lánc és a közte a levegőben lógó szakasz egy elnyújtott "Z" betűt formáz. Minél laposabb ez a "Z", annál közelebb vagyunk az egyenes láncvonalhoz, ami a legkisebb mechanikai veszteséggel hajt. Természetesen egy láncváltós rendszernél ez minden fokozatban más és más mértékű.
Azokon a rendszereken, ahol 2-3 első lánctányér van, mindíg van az egyes fokozatsorok közt annyi átfedés, hogy közel ugyanazt az áttételt több váltó állással is be tudod állítani. Na itt lehet "törekedni" a minél egyenesebb láncvonalra. (a keresztbeváltás elkerülésére)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!