Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen tényezőktől függ egy...

Milyen tényezőktől függ egy bicikli könnyű hajthatósága?

Figyelt kérdés
Az olyan triviális dolgoktól tekintsünk most el, mint hogy melyik sebességfokozatba van kapcsolva, milyen az abroncs mintázata és szélessége, a váz tömege, valamit a csapágyazások kifogástalan állapota. Engem a többi érdekel ha még van, ami lényegesen befolyásolja a könnyű hajthatóságot.

2022. márc. 8. 13:39
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

a tereptől is függ! :)

Ha lefelé mész a lejtőn, iszonyat könnyű hajtani. :-D

2022. márc. 8. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
36%
Ha van is több, azopk hatása elenyésző. A gumi számít meg a tömeg, a többi sokadlagos szempont.
2022. márc. 8. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Szélíránytól is függ, erős hátszél rengeteget segít. És az útburkolat anyaga/minősége is befolyásoló tényező.
2022. márc. 8. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
+ testtartás. Országútin jobban előredőlsz, tehát áramvonalasabb vagy, mint egy montin vagy túrabiciklin.
2022. márc. 8. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 TR75 ***** válasza:

A váz anyaga sem mindegy, egy merevebb anyagból (alu) készített váz kevesebb energiát nyel el tekeréskor, mint egy rugalmasabb (cromo).

Na, meg a teleszkóp(ok), ami(k) elég sok energiát nyel(nek) el.

2022. márc. 8. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
0%
Legfontosabb a politikai vallási faji hovatartozás ....
2022. márc. 9. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 tothp ***** válasza:

A kerékpár tömege önmagában nem sokt nyom a latba. Ha 60 kilós is vagy, oly mindegy, hogy a bringa 8 vagy 9 kiló.

De fontos dolgok:

- A váz merevsége (rugalmas váz-nagyobb veszteség)

- A váz geometriája. (a kerékpáros alkatából adódóan a legtöbb erőt, legjobban hasznosító forma)

- A minél kisebb légellenállású testtartás.

- a megfelelő fokozat kiválasztása(nem csak az áttétel, de az ideális láncvonalhoz közeli állapot is számít)

- A többit a fentiek elmondták (gumiban a guminyomás sem mindegy)

2022. márc. 9. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkinek, és Neked külön 7-es!


"- a megfelelő fokozat kiválasztása(nem csak az áttétel, de az ideális láncvonalhoz közeli állapot is számít)"

Ki tudnád fejteni érthetőbben, hogy milyen az az ideális láncvonalhoz közeli állapot? :-) Hirtelen nem érthető számomra.

2022. márc. 9. 20:22
 9/12 TR75 ***** válasza:
100%
Nyilván arra gondolt, amikor a lánc a lánckerék tengelyével pontosan merőleges szöget zár be (tehát nem csavarodik elöl és hátul), magyarán az ideális áttételben van, nincs keresztbeváltás.
2022. márc. 9. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 tothp ***** válasza:
100%

Ha hátulról ránézel a láncra, azt fogod látni, hogy a hátsó és első lánckeréken lévő lánc és a közte a levegőben lógó szakasz egy elnyújtott "Z" betűt formáz. Minél laposabb ez a "Z", annál közelebb vagyunk az egyenes láncvonalhoz, ami a legkisebb mechanikai veszteséggel hajt. Természetesen egy láncváltós rendszernél ez minden fokozatban más és más mértékű.

Azokon a rendszereken, ahol 2-3 első lánctányér van, mindíg van az egyes fokozatsorok közt annyi átfedés, hogy közel ugyanazt az áttételt több váltó állással is be tudod állítani. Na itt lehet "törekedni" a minél egyenesebb láncvonalra. (a keresztbeváltás elkerülésére)

2022. márc. 9. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!