8 sebességes SRAM Powerchain lánc 10euró: [link]
11 sebességes SRAM Powerchain lánc: 9 euró [link]
Nahát! Micsoda meglepetés, hogy lehet kapni ugyanolyan áron 8 és 11 sebességes láncot! Ja, nem, csak egyeseknek meglepő.
Ugyanazoknak, akik szerint a bicikli lánc nyúlik, mert hallották, hogy ezt szokták mondani valakik. Mutass egyetlen forrást, ami elmagyarázza hogyan nyúlik meg a kerkpáron a lánc. Olyan hatalmas erők érik tekerés közben a láncot, hogy az megnyúlik (nem azt, hogy valaki leírja azt, hogy "megnyúlik a lánc", hanem ahol elmagyarázzák hogyan nyúlik meg. Talán keresés közben megvilágosodsz. Mert attól, hogy leírod, hogy szerinted nyúlik, még nem fog nyúlni. Aki olyan erős, hogy megnyújt egy bicikli láncot, annak fizetek 1 milliót!
Fémek nyújtásakor, húzásakor, az erő növelésével az alakváltozás előbb utóbb rugalmatlanná válik, ez az erő még kisebb, mint a szakító szilárdság, így az anyag megnyúlik a hatására. Ennek az erőnek és az eredeti keresztmetszet hányadosát rugalmasság határának nevezik, mértékegysége MPa.
Acél esetében ötvözet függő, de kb: 490MPa
P=F/A képlettel számolva, ha az egyes láncszemek keresztmetszetének felületét 0.1négyzetcentiméterre becsülöm, akkor kb 5kg terhelés kell a rugalmasság határához, tehát megnyúlhat a lánc viszonylag könnyedén.
Mellesleg nem egy alkalommal értem már el lánc szakítószilárdságát is, és gurulhattam le a hegyről szomorkodva.
Szakítószilárdságnak mi köze a nyúláshoz? Nem megnyúlt a láncod hegyről lefelé jövet, hanem elszakadt. Pont azért, mert nem tudott nyúlni. Ha nyúlni tudott volna, akkor a hegyről leérve gondolom pár centivel hosszabb lett volna a láncod...
De ha már olyan okos vagy, de keresni nem tudtál egyetlen forrást se, akkor ezzel zárjuk le és máskor ne szólj okoskodj ha nem tudsz valamit:
"Elhasználódásakor a lánc hossza változik. Ez valójában nem nyúlás vagy egyéb deformáció, hanem a kopásokból eredő lógásból és holtjátékból összeadódó meghosszabbodás."
De ha ez nem tetszik, akkor itt egy másik:
A kerékpárosok gyakran mondják azt, hogy a láncuk “megnyúlt”. Ezt sokan úgy képzelik el, hogy a ciklikus terhelés hatására a külső és belső lapok egyszerűen meghosszabbodtak. Természetesen ez sohasem következhet be. A lánc meghosszabbodása a szegecs és a belső görgőgyűrű (vagy a belső lap azt helyettesítő része) közötti súrlódásból adódó kopás eredménye. Minél többet kell a láncgörgőknek mozogni (pl. a hátsó váltó görgői körül), annál nagyobb a kopás mértéke.
Fél perc kereséssel megkímélhetted volna magadat attól, hogy olyanról mondj véleményt, amiről fogalmad sincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!