#19
Kell hozzá fizikum, de a gép nem akadályoz benne.
#20
Ez jogos, viszont használati szempontból egyértelműen kényelmetlenségi faktor arról nem is beszélve, hogy egy 3x8-as (“24-es”) váltón összesen 17 különböző fokozatot érhetsz el, magasabb sebességnél pedig hármasával kell ugrálni közöttük (pl. 18–>21), ami tapasztalataim szerint kellemetlen váltás.
"Az én véleményem egyébként az, hogy egy jó kerékpár, de kikészít, hogy még mindig nem képesek elszakadni az első váltótól. Crosstrekking esetében szvsz. teljesen indokolatlan."
Célfüggő. A legtöbb ember kényelmesen eltekerget 25-28km/ó tempót tartva 36-os tányérral, de amíg valódi mászót még csak-csak ad, de igazából síkúti fokozatot nem kínál egy ilyen rendszer. Az ember nem akarja kihajtani a belét egy túra alkalmával, mert nem az a cél. 36-os tányérral meg erősen tekerni kell 40km/órához azért. Bár nekem országútim van de hidd el lábon lennék lőve, ha elől nem lenne legalább két lánctányéros a rendszerem.
A 3X10 rendszer semmi másért nem ment ki a divatból, mint a technikai fejlődés miatt szükségtelenné válása, nagyon extrém körülményekre még most is el tudnék képzelni egy 24-52T áttételt, hidd el.
#22
Egyet értek, valóban célfüggő, a sebesség növekedésével arányosan (aránytalanul) egyre komolyabb szerkezetek kellenek.
Én a 25-30 közötti tempót célzom meg, így a Btwin RS900 esetében 8-as fokozat fölé nem kell váltani, a 9-est csak 30 fölött kéri, a 10-esben még talán nem is volt alattam. Ilyen felhasználás mellett totálisan feleslegesnek tartom az első váltó meglétét, az előző kerékpáromon (Btwin Rockrider 340) is inkább nyűg volt a 3x7, hogy akkor most hol is váltsak fel / le, hogy kényelmes legyen…arról nem is beszélve, hogy 28-30 körüli tempónál a 18-as fokozat kevés, a 21-és sok volt. Tudom-tudom, minőség függő, de nekem eddig csak negatív tapasztalatom van 3x6-9 fokozattal és pozitív 1x10-essel. A 2 fokozatú első váltó még egész elfogadhatónak tűnik, ha szükség van rá.
#20. 1x9-re és 1x11-re ugyanannyiba kerül a lánc, semmi drága, speciális lánc nem kell a többsebességesekhez. A lánc nem nyúlik. Szép is lenne ha a fém nyúlna. Kopik a csapágy és nem nyúlik a lánc.
És nem véletlenül kezdenek eltűnni az első váltók és csak a legolcsóbb kerékpárokat árulják elől 3 lánctányérral (ha még egyáltalán létezik olyan). Teljesen felesleges elől 2 vagy 3 sebesség egy városi, országúti használatra. De még terepre is felesleges. Ha valaki hegyet akar mászni kerékpárral, az MTB-t vesz.
“ A lánc nem nyúlik. Szép is lenne ha a fém nyúlna.”
Na ezzel alá is írtad, hogy fingod nincs miről beszélsz.
25
Aucs... Te tényleg nem igazán kened a témát, bocsi... A lánc nem nyúlik. Haha.:D
Amúgy nézz csak utána. 6-8 sebihez már 3-4 rongytól van lánc, a nagyobbakhoz 13 felett indul. És gyakrabban is kell cserélni.
20 voltam.
27 és 28. "Kopik a csapágy és nem nyúlik a lánc" - ezt írta, ami igaz.
Ennek a kopásnak a tünete, hogy a lánc mégis hosszabb lesz, annak ellenére, hogy semmi sem nyúlt meg rajta, mivel a fém nem tud megnyúlni.
A kopás következtében növekszik a csapok közötti hézag, ami miatt egyre kevésbé fekszik fel a fogakra.
Szóval nem kinyúlik a lánc, hanem elkopik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!