Ciki az ha naponta ketékpárral megyek munkába 7 km ert főúton?
Az a ciki, hogy kell bicikliút és az a ciki, hogy nagy büszként átadják a bicikliutakat, ami szinte mindig gyalogos- és kerékpárút, ahol max. 20 km/h-val szabad menni.
Kinek ciki? Ki mond erről bármit is?
#9!
A mai közlekedési kultúra bringás szempontból sokkal jobb, mint a 90-es években. Sokkal jobban megszokták az autósok a bringásokat. A gond inkább az, hogy akkor nem volt divat a bringázás, csak az tekert, aki sportolt, akinek ez volt a hobbija. Most viszont úgy ülnek bringára, hogy sem közelkedni, sem bringázni nem tudnak.
Budapesten bringaúton tekerni a legveszélyesebb. Igaz, hogy van néhány hülye autós, de a többség normális és betartják a szabályokat.
De hol mész szabályosan? Mert nálunk van egy olyan szakasz ahol 70 km/h-val is lehet menni. Ha ott teker valakit azt én is elküldöm magamban az anyjába, hogy ennek sincs jobb dolga és nem is félti az életét.
De ha városon belül tekersz, ahol rendszeresen meg kell állni a zebra, lámpa miatt ott nem zavar. Hiszen olyan szakaszon én is óvatosabban megyek. Plusz a dugó miatt sokszor nem is tudok 40-nél többel menni.
#10!
Melyik szakaszra gondolsz a 11-esen?
Szentendrén volt évtizedeken át kinevezve a járda kerékpárútnak, csak éppen teljesen értelmetlen volt azon menni.
#12!
Csak az olyan idegbeteg autósok között veszélyes tekerni, akik azt gondolják, hogy ahol 70-es tábla van, ott nem szabad tekerni.
Elárulom, hogy két település között, ahol 90-nel mehetsz, ott sem kell teleportálniuk a bringásoknak.
Pár éve volt kellemetlen, amikor délután jöttem be 2-esen Bp-re, amikor mindenki már hazafelé tartott. Kifelé állt a sor, nem tudtak megelőzni. És sok lehetőség nekem sem volt lehúzódni, hogy elengedjek pár autót.
Viszont nem miattam volt gond, hanem a sok autós miatt, akik megakadályozták, hogy előzni tudjon! Ha azoknak csak a harmada bringával ment volt, akkor engem meg lehetett volna előzni.
#15!
A Szentendrei út mellett nincs bringasáv.
Pedig van, a járdán, Kaszásdűlőnél pl. fel van festve. Azt csak nagyjából tudom, honnan és meddig, mert én általában a Nánási úton vagy a Római parton szoktam tekerni.
De a Nánásin-Királyok útján is van az úttesten kijelölve és Békáson, Budakalászon keresztül Szentendre felé végig végig van bringaút a főút mellett, az Omszki tót érintve és a dunaparti oldalon is (Eurovelo-6) a Lupa mellett.
Akkor pontosítsunk! A Szentendrei út egy rövid szakaszán van a járdára felfestve gyalogos- és kerékpárút.
Megfeledkezdem róla, mert soha az eszembe nem jut felmenni rá.
Szentendre felől érkezve szinte többet kell keresztebe menni, mint rajta és nem is vezet rá semmi.
Kaszásdúlőnél egymást érik a kocsikihajtók, tehát életveszélyes még 20 km/h-val is menni, mert te is járdárának nevezed, amire felfestették a bringasávot. És az autósok többsége járdának fogja fel, valamit fogalmuk simcs, hogy ennek ellenére az egy ugyanolyan forgalmi sávnak számít, mint ami a úttest szintjén van.
Engem majdnem elcsapott egyszer egy taxis, aki bizonygatta, hogy a bringáv az alsóbbrendú, nem kell elsőbbséget adnia. (Index nélkül kanyarodott jobbra és nem nézett tükörbe. Pedig nem az úttesten volt a bringasáv.)
Valamint ezek a csodás járdából kialakított (majdnem) kerékpárutak arról is híresek, hogy a bringás az autó holtterében van. Tehát hiába van elsőbbségem a bekanyarodó autóval szemben, nekem kell figyelnem és lemondani erről, mert szinte sosem látnak.
Az Auchan előtti szakaszon meg tele van a bringás rész villanyoszloppal, túzcsappal és egyéb táblákkal. Gyanítom, hogy ez nem szabályos, de ennek utána nézek.
Tehát tény, hogy a Szentendrei egy rövid szakaszán felfestettek gyalogos- és kerékpárutat, de az ilyen Demszky érából megmaradt használhatatlan kerékpárutakat meg kellene szüntetni. Aki ezt használná, az 10 km/h-val meg, amit megtehet járdán is. Ez tipikus esete annak, hogy ha leszednék a táblákat, akkor mindenki jobban járna, te is megnyugodnál.
Normális autóst ott nem zavar a bringás, mert aki ott teker, az általában megy legalább 30 km/h-val, az autósok pedig nem abban a sávban sietnek, hiszen a többség lekanyarodik az Auchanhoz. És azért sem siet, mert a múzeum előtt nincs buszöböl, a buszmegálló a sávban van. A Kaszásnál lévő buszmegállót is ezerszer biztonságosabb az úttesten kerülni, mert a buszról leszálló vagy az ahhoz rohanó gyalogosok szinte sosem néznek szét.
Megint előjött a "k***g" outis vs autós vita? Kár, hogy a kérdés nem erről szólt, meg hogy mennyire használható a kerékpárutak jelentős része, nos elárulom: Főleg outis szempontból semennyire, papás-mamás kirándulós fejlesztés az összes, vagy szocialista, rég XC pályává töredezett minőséget képvisel az aszfaltozása.
Kérdező: Ha munkába tekersz, akkor tart be bizonyos szabályokat:
- Hiedelmekkel ellentétben nem szabad a sáv közepén tekerni sehol, jobbra kell tartanod amennyire lehet.
- Ha van kerékpársáv akkor azt kell használnod.
- Indokolatlanul sok száz lumen erősségű lámpát szerintem nem célszerű használni, hidd el másokat vakíthat, nem kell túltolni a biztonság faktort. Amerre én tekerek ezt egy outis csaj csinálja, már fényes nappal 500 méterről látom ahogy villog, szerintem inkább zavaró mint szükséges(igen, én is rendszeresen tekerek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!