Szélesebb gumival mindenképpen nehezebb lesz haladni sík felületen?
Most 2.2 szélességű gumik vannak a biciklimen, olyan 1.8-2 bar nyomáson, de folyamatosan szétverem a kerekeket mikor sziklás helyeken megyek. (küllő törés, nyolcas stb)
Ezért arra gondoltam, hogy vennék szélesebb (2.4 - 2.6 körüli) gumikat, hogy jobban elnyeljék az ütéseket.
Viszont az a gond, hogy kb. 10 km-t kell mennem aszfalton mire kiérek a hegyre. Szerintetek ennyivel szélesebb gumik nagyon lassítanának, vagy nem csak ez számít?
Aki szerint 1.8 / 2 bar-on lapos a gumi, az ment már ennyivel, illetve látott már mountain bike-ot?
Ez nem városi bicikli vagy országúti, hogy tökig fel kell fújni, különben laza terepen alig fog tapadni és rázni is fog.
2 bar-on még bőven van tartása a guminak, egyáltalán nem lapos, illetve jobban is gördül mint mikor felfújtam 3.5 bar-ra, plusz az apró rezgéseket is elnyeli teljesen.
"Öööö... nem tűnt fel, hogy a két bárral kb. töklapos a gumi?"
"2bar? nem lötyög ki alólad a gumi? én 3-3.2 bar megyek vagy 55km/h"
Nem csak virsli outi meg virsli fixi létezik ám ebbe a telibevertkéletbe!
minél nagyobb a gumi, annál kevesebb nyomás kell bele, és minél kisebb, annál több. Ezért kell a ti birslitekbe 7-10 bar, egy normális monti gumival az 1,8-2,0 az teljesen jó nyomás. Szilárd burkolaton kicsit kevés, ott tényleg elterül a gumi és nehezebb tekerni. De pont az a lényeg, hogy a terepel elterülő gumi minél nagyobb felületen fogjon, tapadjon.
A nagy traktorgumikban 0,6-0,7 bar környékét is használnak attól függően, hogy milyen terhelés van a traktoron és mit dolgoznak vele éppen.
Nekem 2,35" NobbyNic szokott fenn lenni a Balaton kerülésekor is, csak ott 2,2 báron és nem 1,9-en. Az egyik haverom lánya 20"-os bicóval jött közepes körre, az 146km. Nemtom mit rinyáztok itt meg számolgattok..
A mintázattól, súlyodtól, tereptől, erőnléttől, geometriától is függ, hogy milyen nyomáson jó menni.
A 2,6-os nem fog beférni a vázadba. 2,2 és 2,4 közt is 1 centi van szélességben, főleg ha valami elszámozottat sikerül venni! Gyáranként máshogy jön ki nekik a col. Pedig elvileg nem lehetne.
A 2,6-os 65-67mm széles, 2,35-2,4 az 60-63mm. Plusz ugye ilyenkor az átmérő is nagyobb.. befér egyáltalán?
#14!
Éppen ezért lett kitalálva a tubeless.
Belsős rendszernél nagy nyomás kell, hogy ne üsd fel a belsőt, de akkor pattogsz, nem tapad a kerék.
1.4-1.8 közötti nyomás sokkal jobb terepen, de ehhez tubeless kell, mert belsővel minden kő után defeket kapnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!