Kerékpár láncát mivel olajozzam?
Letakarítottam a retket WD40-el.
Láncfűrészhez való lánckenőolaj van itthon. Az jó, vagy nem?
Nem jo hozza, mert tul suru, beleragad a kosz mint az allat.
Motorosboltban lehet kapni lanckeno spray-t, vagy a sportboltokban kifejezetten biciklihez valot.
Köszi.
Még annyi, hogy a kazettás hátsó agynak/racsninak árt ha vízzel lecsapatom, hogy full tiszta legyen?
Ronggyal/fogkefével próbáltam tisztítani, de még vannak homokszemek rajta.
Én motorfűrészhez való olajjal kenem. Semmi gond nincs vele. Le kell törölni a láncról ami nem szívódott bele. Ennyi.
Akármit is fújkálsz, kensz rá abba is bele fog ragadni a kosz ha a lánc oldalán marad belőle.
Mielőtt lekened várd meg amig a WD40 teljesen elpárolog a láncból. Tedd ki a napra! Vagy fúvasd ki levegővel.
Mondjuk szerintem a WD40-es lánctakarítás az egyik legnagyobb baromság a világon. Próbáltam néhányszor, de mindig csak belemosta a láncba a koszt és akadtak a szemek...
Vagy egyszerű műszerolajjal. Minden görgőre teszel egy cseppet, megvárod, amíg bekúszik a görgőbe, pár hajtókarfordulatnyit átmozgatod, hogy eljusson ahova kell, majd csontszárazra törlöd.
Ha túl sűrű az olajad, akkor nem megy be a görgőbe (ahova kellene), hanem megtapad a lánc külsején (ahol semmi keresnivalója) -így több kárt csinál, mint hasznot...
#2
Mindíg mindenkinél van otthon tönkrement sportcipőbe való cipőfűző A razsni gyönyörűen tisztítható vele.
Nem kell szétszedni. Egyszer körbevezeted és húzogatod a két végét. Úgy szárazon ahogy van. Ami rajta marad nem sokat oszt szoroz, mert használat közben úgy is újraporosodik, de ha maximalista vagy, azt már sokkal könnyebb lemosni.
#6
+1
A csöpögtetős a legjobb módszer. Azt a 100 körüli szemet a belső oldalom egyenként végigcsepegtetni - aztán a felesleget száraz ronggyal végigtörölni - nem olyan hosszú idő.
A műszerolaj túl vékony! Lehet hogy könnyen bemegy, de könnyen ki is jön. A lánc az irányváltásoknál (lánckerekek, görgők) leveri magáról. A műszerolaj nem való kerékpár láncra!
Meleg időben végigcsepegteted láncfűrész olajjal (ahogy írjátok fentebb. minden szemre csepp) a láncot és hagyod másnapig beszívódni, csak másnap törlöd át. Télen meleg helyre kell vinni a láncot és az olajat is.
Nagytakarításnál úgy szoktam csinálni, hogy a kitisztított, láncot tűzhelyen egy melós lábasban felmelegítem, hogy biztosa párologjon el belőle minden tisztítószer maradvány. Hagyon visszahűtöm, öntök rá olajat (annyit, hogy lepje el) és felmelegítem őket együtt 60-80 fokra. Nagyon szépen látszik, ahogy a levegő távozik a láncból és megtelik az olaj buborékokkal. Hagyom a forró olajban a láncot, kevergetem kicsit, hogy mindenhova jusson. Aztán hagyom lehülni teljesen, kiveszem a láncot és felakasztom és másnapig hagyom ki csepegni belőle a fölös olajat. Törölgetés után mehet a kerékpárra. Sokkal tovább bírja így egy kenéssel. Csak törölgetni kell néha a retket tóla, de nem fog elkezdeni darálni 30 km után. Mert bizony a fújkálós és/vagy vékony olajok alkalmazása után nagyon rövid idővel már hallható, érezhető a kenés hiánya.
Nyáron nem kell a tűzhely, elég a napra kitenni a láncot, fe, fog forrósodni rendesen ott is :D
Ezt még tudod ajánlani, nem rossz cucc. A műsuerolajnál biztosan jobb!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!