Mivel olajozzák a kerékpár láncot a profik amitől nem korom fekete poros az egész hajtás?
A lánckarbantartás bringások közt amolyan vallási jellegű vitákra ad alapot.
Tételezzük fel, hogy veszel egy gyári új láncot, és a napi használattól egy idő után bekoszolódik. Ilyenkor egy normál takarításhoz a környezetbarát autósampontól kezdve a mosóporos vízen és az ultradermen keresztül a műtrágyáig elképesztő változatosságú anyagokkal mosnak az emberek láncot. Vagy csak úgy, ronggyal-kefével, vagy pedig ilyen vagy ehhez hasonló elmés kis lánctisztító kütyüvel: [link]
Ha már nagyon trutymákos, és vagy már jó vastagon összezsíroztad, és felszedett magára minden koszt, és ez jól össze is állt, akkor láncbontóval (ha nem patentszemes) leszeded, és beáztatod zárható flakonnyi mosópetróba (vallási kérdés a benzintől a hígítón keresztül a brigéciolig). Addig rázod, amíg meg nem tisztul. Az eljárást többször is lehet ismételni, amíg a homok is ki nem mosódik, tehát nem recseg a lánc (értelemszerűen a mosófolyadék is dzsuvás lesz, ezt időnként cserélni kell, a petrót lehet szűrni is :D). Ezután kihalászod a flakonból egy küllővel, vagy valami kampóssá hajlított dróttal. Lecsöpögés-száradás után meg olajba áztatod, mert a művelet a lánc belsejéből is kimos mindent, vagyis nem lesz kenés. Az olaj is vallási kérdés a műszerolajok, láncolajok, kétkomponensű kúszózsírok, és metabond teflonos cuccok tekintetében. Itt is meg kell várni, míg kicsöpög a felesleg, és ha ez megvan, ronggyal még le is törlöd, mert csak a port vonzza.
Ha ez megvan, visszateszed.
És ha ez az egész nem sikerül, vagy szerinted túl macerás, veszel egy KMC Z50-est 1400-ért :XD (hétsebis racsnihoz városban tekeréshez pont elég)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!