Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Városi használatra tervezek...

Városi használatra tervezek ffi kerékpárt vásárolni, de abszolút kezdő vagyok, lövésem sincs hozzá, hogy milyen technikai paramétereket kell figyelembe vennem (vázméret, váltó, stb. ), milyen márkák közül érdemes válogatnom. Mit ajánlanátok?

Figyelt kérdés

40. 000 Ft alatti kerékpárok érdekelnek.


191 cm és 97 kg vagyok, szóval valami stramm bicikli kellene. :)



2012. máj. 9. 14:11
 1/9 anonim ***** válasza:
Bemész egy bicikli boltba és az eladó segít ebben. Nem fog kisebb biciklit adni, egészségtelen lenne, szóval bízz csak meg benne.
2012. máj. 9. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Persze, bízhatok az eladóban, hogy rám sóz valamit...
2012. máj. 11. 10:28
 3/9 claidheamohmor ***** válasza:

Naja, benne van a pakliban :)

Ennyi pénzért nem biztos, hogy kapsz újat. Ha kapsz, az acélvázas lesz, országúti (túra, stb., szóval amit te 28-asnak hívnál) méretben 60-as váz kell neked, ha kisebb, 56-58 körüli, azt talán még lehet kompenzálni egy hosszabb stucnival, meg hosszabb nyeregcsővel (de az 56-os neked kicsi). Ennyiért normális váltórendszert nem kapsz. Kapsz viszont sajtolt/szegecselt, vagy még sz@arabb műanyag fékkarokat, hoki lemezfékeket, műanyag pedált, ami kb két hetet fog bírni, és még sorolhatnám. Ha körülnézel a tescóban, vagy bármelyik nagyáruházban, láthatsz ilyen kerékpárnak látszó tárgyakat, váltóval meg minden sz@rral, kb ilyen, vagy ez alatti áron, akár összteleszkóppal is, ezeknek közö jellemzője, hogy kb. ipari hulladékként kerülnek le a gyártósorról, és ezt tovább nem is ragozom.

Egy korrekt összeállításra itt egy példa: [link]

Mint látod, ez is több, mint amit írtál, de elképzelhető, hogy 40 körül találsz hasonlót.

De pl. ebből: [link] már láttam akciósan 55e körül is valahol.

Aztán körülnézhetsz a használtkerékpár-piacokon, de tapasztalat nélkül ezt kicsit sem ajánlom.

A márka tapasztalataim szerint tökmindegy, bár nyilván a divatosabb márkáknál a nevet is meg kell fizetni, de én azt nézem, hogy egy jó vázon (jó geometria, korrekt hegesztés/muffolás, festés -és persze a felhasználási céltól függően egyéb apróságok) milyen alkatrészek vannak felszerelve.

Nem egyszerű :)

Ezeket, és még többet is elmondanak a kerékpár-szaküzletekben, persze, ha nem valami széltolókból álló helyre mész be :D

Nézelődj még tanácsokért a criticalmass.hu-n, és hasonló helyeken, meg a testbikeon véleményekért.

2012. máj. 12. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 claidheamohmor ***** válasza:
Ja, meg írd be a gugliba: "hogyan válasszak kerékpárt" , idézőjelek nélkül; sok kerékpáros webshop leírja a főbb tudnivalókat zanzásítva. (ja, meg hogy MTB-ből 20-21"-os váz kell neked minimum.)
2012. máj. 12. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Kedves claidheamohmor!


Köszi a részletes választ, már több helyen is érdeklődtem, de eddig ez volt az egyetlen tényleg hasznos segítség.


Megnéztem az általad javasolt Csepel Touring biciklit, igazából tetszik is, de eszembe ötlött néhány kérdés. :)


1. Kibír ez engem? A kép alapján nem annyira tűnik masszívnak. :)

2. Ha tényleg "belejövök" a bringázásba, és netalántán könnyebb túrákra is elmennék, nem feltétlenül burkolatos utakon, ez a bringa ott is megállná a helyét? Vagy ott már nagy gond lenne például az, hogy nincs váltója?


Utóbbi okból kifolyólag ajánlottak még nekem cross trekking kerékpárt. Ebből újonnan nem túl sokat lehet kapni az általam preferált árban, használtat pedig pont azért nem akarok venni, amit te is írtál - nem értek hozzá.


Találtam egy ilyet: [link] - Erről mi a véleményed? Ez is abba a kategóriába esik, amit olyan szemléletesen ecseteltél? :)


Még egyszer köszi a segítséget,

Carra

2012. máj. 13. 19:12
 6/9 A kérdező kommentje:

Találtam még egyet, ami beleférhet: [link]


Ez milyen? 22-es vázzal már jó lehet?

2012. máj. 13. 19:33
 7/9 claidheamohmor ***** válasza:
na, írtam priviben :)
2012. máj. 13. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

A végső választás egy Schwinn-Csepel Budapest típusú kerékpárra esett, amivel rendesen túlléptem a büdzsémet (50.000 Ft volt), de szerintem megérte. Első benyomások:


1. A váza ugyanaz, mint a gyártó Landrider típusú bringájáé, de a fekete-arany szín, amiben rendeltem, nagyon komoly retro jelleget kölcsönöz neki - szóval meglehetősen jóképű.


2. Három sebességes NEXUS agyváltóval van felszerelve, elsőre féltem tőle, hogy elég-e a három, de tulajdonképpen nincs vele gond. Negyedik napja hajtom a biciklit egyfolytában, elegendőnek bizonyult, különösen tetszik, hogy pirosnál, álló helyzetben be tudom rakni egyesbe a könnyebb indulás végett.


3. Az első sárvédőt második nap le kellett szerelnem, mert ha lassan, "kanyarodva" indultam, beleakadt a cipőm orra a tartószerkezetbe. :) Eltávolítása megoldotta ezt a problémát.


4. Az ülés tűrhetően kényelmes, de a tegnapi 25 km után érzem azért a szebbik felemet. Elképzelhetőnek tartom, hogy van ennél komfortosabb ülés is a piacon. :)


5. A bringa amúgy jól hasít, nyilván nem egy versenybicikli, de a városban tökéletesen használható, nem túl nehéz, viszont elég masszív vázzal, felépítéssel.


Messzemenő következtetések levonását még nem szeretném megejteni így a negyedik nap végén, de eddig nagyon tetszik. Megyek most is tekerni. :)

2012. máj. 27. 18:59
 9/9 claidheamohmor ***** válasza:

:)

Nem rossz.

A hármas Nexus meg minimális karbantartással is ki fog téged szolgálni vagy 30 évig :)

2012. máj. 31. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!