Van értelme az 1x* hajtásnak?
Ha adott egy monti, elöl 3 sebesség, és ha igazából csak a középsőt használom - meg sokan így veszik, és nem használják az első váltót - akkor van egyáltalán értelme 1x* sebességesre alakítani, úgy, hogy nem nyúl az ember csak az elejéhez?
Aki ezt meglépi, mi okból teszi? Súlycsökkentés? Ne legyen útba az első váltó a láncnak, illetve a kormányon is kevesebb cucc legyen vagy mi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem arra gondoltam hogy leveszem a két lánckereket, hanem mind a hármat, és helyette egy általad is említett újat feltenni. Mert azt úgy szokták alacsonyabb büdzsé esetén.
Csak van-e értelme, ha valóban, akarna az ember emelkedőket is mászni vele majd lejtőzni (nem DH szinten azért...) sűrű egymásután?
Valami ilyesmit néztem:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az nem úgy van, hogy elől cseréled a lánctányért, ha cseréled, a teljes rendszert cserélni kell 1x rendszerre...
Ha nem értesz hozzá még kompatibilitási gondokba is ütközhetsz közbe...
Szerintem nyugodj meg, ne nyúlj a mostani 3x rendszeredhez, jó az úgy ahogy van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amúgy meg az ok az, hogy az 1x 11 vagy 12 rendszerek jóval nagy9bb áttételtartományt fednek le mint a te régi 3x rendszered...
De ennek hobbi felhasználás mellett, főleg a te esetedben, aki mégcsak a 3x rendszert sem használod ki, nincs semmi értelme.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kicsit egyenesítsük ki a kérdést.
Ha van egy 3x8-as vagy 3x9-es rendszered, abból könnyen, olcsón 1x8( 1x9) rendszerré lehet alakítani. Tulajdonképp le kell venni az első váltót, váltókart. Ha az áttételed szerelhető, csak a két fölösleges tányért leszereled róla. Ha nem, ebből az egyből újat kell venni. Lehet, hogy ahol te biciklizel, tökéletesen megfelel.
De amint a hátsó fokozatok számát akarod növelni, tulajdonképp mindent cserélni kell (max a bowden maradhatna, de ekkora beruházásnál az filléres tétel.)
Adott esetben egy ilyen "butítás" akár egy kiló súlycsökkentést is hozhat.
3x9-es rendszer van rajta, de egyelőre nem láttam értelmét hozzányúlni.
Az első lánctányérok cserélhetőek, levehetőek, ezt szokták 32-es fogúra cserélni ahogy néztem. Nem lesz sebességbajnok mondjuk vele, az tény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!