Mi értelme van a pedelec bringáknak ? Néztem a teszteket átlag 22-25 kg súly , 10 kg több mint a normál kerékpár . Besegít , töltöm , hajtom ,de kell erőnlét hozzá . Az akcióban a jobbak 750 ezer Ft nyitóár ( bóvlit meg amúgy sem érdemes venni ..)
Kitolja a bringázás határait. Megmászhatod azokat az emelkedőket, amiket soha nem voltál képes. Képességtől függetlenül a profikat kivéve mindenkinek megvannak a viszonylag könnyen elérhető határai, csak sokan nem keresik.
MTB-k esetén ez azt jelenti, hogy komolyabb mászásokat tudsz leküzdeni, vagy a meglévőket gyorsabban, így izgalmasabban teheted meg. Több szintet, nagyobb távolságot tudsz megtenni adott időn belül. Aki lejtőzik, az többször jut fel, hogy aztán ismét legurulhasson.
Ezen kívül segít az időseknek, rehabilitálódó sérülteknek, betegeknek. Akinek nincs ideje formában tartani magát, az egy ilyennel is letudhat egy hegyvidéki túrát, nem kell lemondania az élményről, amiért a második emelkedőn elfogy az állóképessége.
Persze biztos megvan az a réteg, aki azért veszi, mert menő, vagy azért, mert lusta tekerni, de ez nem a termék hibája. A pedelecnek szerintem teljesen megvan a létjogosultsága. A gond csak az árukkal van a magyar bérekhez képest.
"Besegít , töltöm , hajtom ,de kell erőnlét hozzá"
Pont ezért van sportértéke, mert tekerni kell. Van persze az s pedelec, ami gázkaros, na az tényleg nettó motorozás, de ahhoz jogsi is kell. Én nem látom emögött a lustaságot. Ilyen bringát (ennyiért) tényleg az vesz, aki sokat túrázik, sok szinttel és távval, ott meg igazából ugyanúgy elfáradsz a végére, csak épp nem 800m szintet mész, hanem 1500-at.
Ha megnézed, a szomszédos Ausztriát, ahol már szinte több az elektromos bicaj, mint an analóg, ott óriási hegyek vannak. A mi Kékesünk ott egy kisebb dombnak számítana.. 30-40km alatt simán össze lehet szedni 1300-1500m szintemelkedést, ha tényleg szép útvonalon akarsz tekerni. Legyünk őszinték, a hobbi bringásoknak csak egy kisebb százaléka tud ekkora emelkedőket leküzdeni önerőből.
Amúgy meg a 750-nel nem is mondtál sokat, egy elektromos MTB bőven 1 millió felettindul, de inkább 1,5-2 misi. De ehhez hozzá kell tenni, hogy az analóg bringák piacán is elindult a drágulás: egy tényleg sportolásra szánt, jól felszerelt bicaj simán 4-500 ezer forint, egy fully meg inkább 750 - 1 millió. És ezeket sem csak luxus sznobok veszik, hanem olyanok, akik megtehetik, mert sokat keresnek. Van ilyenből jó pár.
Azert pedelec, mert az nagyon pepec! Fekve allva hagyja az orszagutisokat :))) Ugy repeszt mint egy raketa.
Persze nincs mindenkinek ilyen, mert baromi draga ha az ember fia fetrengeni akar bringazs kozben ... sok-sok csilingelo penzecske!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!