Hogy szoktatok jelzőlámpánál megállni kerékpárral? Melyik a szakszerű módszer?
#10!
Ilyen erővel bringázni sem biztonságos. Ha leteszed a talpadat és elsodornak, akkor az fájni fog.
Sosem ütöttek el sem pedálban állva, sem valamit megfogva, de magamtól vagy mástól sem dőltem el még ilyen helyzetekben.
Komolyan, nem hiszem el, hogy ez felmerülhet. Csak 1 oszlop van, ahhoz pedig csak egy biciklis támaszkodhat. Ha nagyon kötekedni akarsz, akkor esetleg kettő. De látni kellene a lámpát is, ahhoz pedig ki kell tekerned a nyakad. Ha szerencséd van, akkor a túlsó oldalon is van egy lámpa, amit láthatsz, de ez nincs mindenhol így. Azon kívül a versenybringás másképp meg se tud állni, csak ha támaszkodik, mert a klipszből nem tud kilépni. Igaz, ilyen bringával nem is szabad közlekedni, de egyik ismerősöm pont ilyennel járt. Igaz, hogy sehol nem támaszkodott, inkább átment a piroson.
Ez csak úgy eszembe jutott, de a lényeg, hogy a lámpa előtt kell megállni, kiszállsz a nyeregből és leteszed az egyik lábad. Ez a normális és szabályos.
#13!
Szerintem engedd el ezt a témát, mert egyre nagyobb hülyeségeket írsz.
Lassan idézem, hogy te is megértsd: "Bringaúton meg szoktam fogni a lámpaoszlopot."
ringaúton mindig látni ilyen helyzetben a lámpát, hiszen ott van közvetlenül a közelemben, a kezemnél. Vagy a túloldalon, de azt is simán látom.
"Azon kívül a versenybringás másképp meg se tud állni, csak ha támaszkodik, mert a klipszből nem tud kilépni."
A pályakerékpáros az, aki nem tud kilépni, de pályakerékpárral nem közlekedik senki sem.
Klipszet már alig használ valaki, de ki lehet lépni abból is.
Patentpedált sokan használnak és abból is ki lehet lépni. Ajánlom, hogy nézz meg egy XC vagy CX versenyt!
"Igaz, ilyen bringával nem is szabad közlekedni, de egyik ismerősöm pont ilyennel járt."
Nem igaz, lehet közlekedni "versenybringával". Valószínűleg országúti bringára gondolsz, mert olyan, hogy versenybringa nincs. 25 éve kikopott a kifejezés, amikor megjelent a monti.
"Igaz, hogy sehol nem támaszkodott, inkább átment a piroson."
Az ismerősöd egy balf@sz, aki vagy nem tanulta meg még a pedál használatát vagy szimplán hülyére vett és bemesélte neked, hogy nem lehet kilépni abból a pedálból.
"... Ez a normális és szabályos."
Szerencsére nem olyanok döntik el ezt, akik nincsnek tisztában a kerékpáros fogalmakkal.
#15!
Hányszor idézzem be, hogy a letámaszkodást bringaúthoz írtam? Vagy ez átment, de te még sosem voltál bringaúton és ezért képzeled, hogy a lámpa felettem van?
Hol írtam azt, hogy le KELL támaszkodni akkor is, ha állnak előttem és nem érem el az oszlopot?
Most megint min vitatkozol? Persze, hogy bringaúton tudsz támaszkodni. Gyalogátkelőhelyen le kell szállnod, ez tök logikus. Nem, leteszed a lábad, hanem tolod a bringát. Egyrészt így szabályos, másrészt az útpadkára ugratni balesetveszélyes is lehet. Persze tudom, te elég ügyes vagy, de attól még szabálytalan.
Amúgy a lámpák mindenhol fej felett vannak, ezért kell úgy megállni, hogy még jól lásd. Én például pár méterrel a lámpa előtt állok meg. Ha van a túloldalon lámpa, akkor persze az út széléhez közel. Akkor lehet támaszkodni, de nem szoktam, mert sokkal nehezebb úgy elindulni. Semmi jó nincs benne, max értelmetlen menőzés. Az oszloptól nem tudod elég erősen ellökni magad, ezért a bicikli alkatrészeit erőlteted feleslegesen.
Azt én írtam, hogy le kell támaszkodnod, mert mást nem tehetsz. Itt az általánosítás a lényeg, vagyis ha egy le is tud támaszkodni, a többi nem. Tehát általában le kell tenned a lábad. A támaszkodás csak kivétel, mint ahogy a társadnak is támaszkodhatsz, vagy akárminek. Akármit csinálhatsz, de legtöbbször nincs választásod.
Sőt most, hogy belegondolok, az sem mindegy, hogy az oszlop melyik oldalon van. Oké, hogy a legtöbb biciklis nem tudja, melyik a jobb keze, de elvileg azért itt is érvényes a KRESZ, a legtöbben azért eszerint közlekednek. Ha a rossz oldalon indulsz el, akkor szembe találkozol azzal, aki a jó oldalon menne, szabályosan.
#17!
Azon vitatkozok, hogy folyamatosan hülyeségeket írsz. Kerékpárúton vagy gyalogos és kerékpáúton sosincs magasan a lámpa. Fej-, váll magasságban szokott lenni.
A gyalogátkelő hogyan jött ide? Eddig erről szó sem volt.
Amúgy szabályos áttekerni, csak akkor nincs elsőbbséged. Ami egy hülyeség, mert sok autós, BKV sofőr direkt nem engedi át a bringásokat vagy direkt ijesztgeti őket, ha nem állnak. Pedig úgy kellene szólni a szabályozásnak, hogy aki 5 km6h alatti sebességgel ér a zebrához, annak elsőbbséget kell adni. De gondolom ezt csak azért írtad, hogy erre tereld a témát. Ez lenne logikus, nem a tologatás. A gyalogos meg kifuthat az autó elé...
"...az útpadkára ugratni balesetveszélyes is lehet..."
Pontosan annyira, mint bármi más bringával. Nem kell felugratni egyszerre két kerékkel. Lehet szépen egyesével i feltenni a két kereket. Ez kb. annyira veszélyes, mint gyalog fellépni. Persze gyalogolni is meg kell tanulni.
"Akkor lehet támaszkodni, de nem szoktam, mert sokkal nehezebb úgy elindulni."
Annak, aki nem tud biciklizni. Aki tud, annak sokkal könnyebb. Vagy inkább kényelmesebb, de semmivel sem nehezebb.
Legkönnyebb úgy elindulni, ha pedálban maradok, mert akkor egyensúlyi helyzetben vagyok. Ha valaki olyan hülye, hogy alig éri el az oszlopot, de megfogja, az magára vessen, ha nem tud elindulni.
"...Tehát általában le kell tenned a lábad. "
Nem kell. Akkor kell, ha nem tudsz biztonságosan megállni pedálban.
Budapesten 5-15 km-es távokat szoktam közekedni és szinte sosem teszem le út közbena lábamat. Ennek kb. 80%-a úttest, tehát nincs mire támaszkodnom. A lámpák többségénél nincs mellettem kanyarodó sáv, tehát a padkára leérne a cipőm orra.
"Akármit csinálhatsz, de legtöbbször nincs választásod."
Van választásom, megállok pedálban. És ahogy előbb írtam, még ott van a padka is.
"Oké, hogy a legtöbb biciklis nem tudja, melyik a jobb keze..."
Aha! Tehát te egy bringásokat gyűlölő autós vagy, akinek fogalma sincs a bringás közlekedésről, a bringaúton lébő lámpák elhelyezéséről, de próbálod oasztani az észt, mert az hiszed, hogy az éve 15 km-es tekerésedtől te már elmondhatod magadról, hogy te is szoktál bringázni! Minden világos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!