Féktárcsa kiegyenesítésére létezik olyan módszer, amivel otthon is el lehet érni a kívánt eredményt, vagy érdemesebb szervizbe vinni?
Jóóójdecuki, óvod még az új jövevényt, igaz? :)
Nyugiság van. Legtöbbször elég, ha betöröd, azaz lejtőn lejössz vele, felmelegíted megfelelő fékezéssel, aztán "megvasalod" a fékpofákkal, azaz szakaszosan húzol rajta párat. De magától, használat közben is ez fog történni, csak lassabban. Vannak tárcsák, amik könnyebben elhajlanak a hőterhelés változásai miatt, van, ami kevésbé. De gondot nem okoz, nyilván, mint az ingaóra, középre fog magától is tendálni.
Ha valami miatt (szállítás, baleset, behatás) tényleg elhajlott, akkor otthon megoldható, de rutin nélkül könnyű csak mégjobban elcseszni. Van féktárcsa egyengető szerszám, de csinálhatod kombinált fogóval, csavarhúzóval keresztben is. Én a helyedben még hagynám a dolgot, hátha kinövi. Vagy annyira darál a betétbe?
én franciakulcsot használok az egyengetéshez.
Ellehetvele szórakozni rendesen :D
Arra figyelj, hogy nagyon könnyen hajlanak ezek a tárcsák, tehát csak óvatosan (mintha lovat b..nál :)))) ) állj neki!
Először csak kicsit hajlits a tárcsán.
Ha egy adott ponton belesúrol a fékbetétbe, akkor ne csak azon a helyen hajlítsd meg nagyon, hanem előtte és utána is picikéket deformáld.
Bevittem szerrvizbe annó, de nem mertek nekiállni.... úgyh nekiálltam én és szépen kitapasztalgattam.
Illetve a youtubeon néztem videókat a beállításról.
Az előző válaszoló módszerét próbálgatom, az elkövetkezendő napokban kicsit többet fogok nagyobbakat, hosszabbakat fékezni, aztán hátha beáll az "egyensúly". :D
Igazából nem súrol, csak szeretnék még jobb fékezőerőt elérni; ne kelljen annyira húzni azt a fékkart.
Emlékszem, amikor még a választásnál jártál, de megnyugtatlak saját tapasztalatból: majd akkor fog az újdonság varázsa normalizálódni, amikor pl. megcsikarja valami a vázat vagy hasonló "drasztikus" dolog történik. Vagy ha semmi, akkor (nem is tudom) talán nekem a saját tárcsák egyengetéséről való leszokáshoz vagy egy év kellett :D De pont ezért megértem, ha valakit zavar, csak igyekszem elősegíteni a rövidítést - másra áldozz időt a bringában, ne feltétlen erre.
Rövidebb fékkar-utad viszont nem lesz az egyengetéstől. Ha arra gondolsz, hogy mivel nem egyenes, ezért nem húztad szorosabbra a bowdent (bowdenes tárcsa, jól emlékszem?), akkor értelek, de akkor fordítva csináld.
A fékkar nem érhet hozzá a koshoz full belemarkolva a fékezésbe sem. Ha most ez a felállás, akkor inkább állítsd a helyére a rendszer és majd intézed az egyengetést (sőt, magától is fogja :)) utána. Ha akkor is megszorul, akkor tényleg szép nyolcas lehet benne, de az egyrészt ritka, másrészt pedig legalább tudod, hogy a "vasalás" nem fog segíteni rajta és ugorhatsz az egyengetős howto videókra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!