Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Melyik outit válasszam?

MGéza kérdése:

Melyik outit válasszam?

Figyelt kérdés

Sziasztok, használt gépeket nézek, van pár jelöltem. Saját méretemhez valót keresgélek, szerintetek melyik jobb ajánlat? Saját méretem: 167cm/láb 76cm, férfi. Némi ellentmondásba keveredett nálam a méretkalkulátor ami lábhossz alapján max 51 centis vázat javasol, testmagasságom alapján jó lenne az 54-es is. De szerintem rövidebb lábnál értelemszerűen hosszabb a felsőtest és pont az ülésmagasságot lehet jobban variálni, tehát jól gondolom hogy az 54-es is jó lehetne? A gépek közül pont ezért direkt nem a fixált vagy kis magasságok között variálható üléses darabokat nézem.

[link]

Szerintem ebből lehetne alkudni 20-30k körüli összeget:

[link]

[link]

Nyilván az olcsóbb gépeknél nagyobb a mozgástér kiegészítőket vásárolni, illetve beállíttatni ha azt kell. Szóval, inkább drága, de kevés variálás vagy olcsó de marad lóvé?



2021. júl. 27. 08:18
A kérdező szavazást indított:
Bottecchia
Liberati Swich
Wilier Mortirolo
Más, linkelem
Vegyél újat
Inkább egy olcsóbbat nézz, 200k alatt
5 szavazat
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

A Liberati már öreg ahhoz, hogy meg merném venni karbon vázzal. A Wilierben a Campa szett tartana vissza. Nem azért, mert rossz, hanem mert ami nem Shimano, ahhoz általában drágább minden és még ha nem is drágább, sosincs sehol raktáron, kétszer annyit kell várni rá, mint bármelyik Shimano alkatrészre. Sram szettes bringám van, annál is ez a helyzet. Szóval én maradnék a Shimanonál. A Bottecchia 6 éves, kicsit öreg, de alu váznál ez annyira nem érdekes. A 105-ös szett mindenre jó (kivéve ha profi versenyző vagy) és rendesen működik az alkatrész ellátás (már amennyire most a covid miatt lehet rendes működésről beszélni). Érdekesség: egy 6 éves 105-ös alu bringa tavaly év elején még 220k körül volt. A használt árak is felmentek, nem csak az újak. Azért ha a Botit választod, 20k-t próbálj meg lealkudni, kicsit sokallom érte a 300k-t.

És a legfontosabb a végére: mindenképp próbáld ki, menj vele. A mérettáblázat egy dolog, de egészen nagyokat lehet szopni, ha kipróbálás nélkül veszel biciklit.

2021. júl. 27. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

Én egészen másként gondolom, mint az 1-es. Az hajlamos az öregedésre, a kifáradásra, a karbon nem. Nem mintha a vázak alul lennének tervezve. Ha valaminek el kellett törnie, az már régen eltört. Egy-két év alatt rugalmasabbá válik az alu, a karbon nem változik érezhetően.

A karbonnál viszont tudnak úgy tervezni és gyártani, hogy hatékony legyen a váz, de ne rázzon szét. De lehet brutál merev, amit szétráz, tehát próbálni kell.


Ami viszont nagyon a Bottecchia ellen szól, az a HFS. A kerékpárgyártás szégyene a HFS. Olcsó ember karbonnak tűnő váza. Cserébe annyi anyag van benne és nem a legjobb helyeken, hogy majdnem annyira döglött a váz, mintha acélból lenne. Nem nem HFS lenne, akkor nem szólnék ellene.

2021. júl. 27. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 Wadmalac ***** válasza:

Mindhárom gyönyörű és jó az ár is.

Hány kiló vagy?


Mert azt a Liberati ritka küllőst, ha felütöd, nem elég a kereket küllőkkel centrírozni, valószínűleg görgőztetni kell, vagy kuka a felni.

Persze, a légellenállása nagyon kicsi, de valamit valamiért.

Az elöl 20, hátul 24 küllőnél kevesebb küllősöket én csak annak ajánlanám, ismerve a magyar utakat, akiknek nem fáj anyagilag ha egy százezres pár kereket cserélni kell.


Amúgy a Wilier, ami talán kissé túlárazott a másik kettőhöz képest, de ha beleveszem a karbon hajtókart meg a pedálokat, amit ír, már nem.


Szerintem ki kéne próbálnod mindhármat kényelemre, méretre és azt venni, amelyik legjobban bejön, minden más szempontból egyenértékűek, ahol van kicsi mínusz, más pluszok kiegyenlítik.

2021. júl. 28. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 Wadmalac ***** válasza:

"Ami viszont nagyon a Bottecchia ellen szól, az a HFS"

El vagyok talán maradva, de most a Merida HFS hydroforming system vázcsövezéséről van sző? Mert nem látom, azzal mi lenne a baj.

Az éppen hogy egy olyan módszer, amivel a csövek ott vannak nagyobb keresztmetszetre alakítva, ahol kell.


Vagy más HFS rövidítésre célzol?

2021. júl. 28. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:

#4!


Egyszerűsítettem. A HFS védett, de a hydroforming rajta van a vázon.

A legutolsó változatban valahogyan megoldották a változó falvastagságot (nem tudom, hogy hogyan, ennek nem néztem utána), de amikor nagyon futott a HFS, akkor a technológiából adódóan nem volt változó a falvastagság.

HFS nélkül is elérték már a merevséghez szükséges csőkeresztmetszeteket. De tömeg úgy nyertek, hogy a csövek csak hegesztéseknél voltak vastagok. A csövek közepe fele, hamrad vagy negyed vastagságú volt.

2021. júl. 28. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 Wadmalac ***** válasza:
Thanks, tisztul a kép.
2021. júl. 28. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

#6!


Kiegészítés:

A Meridával mindig az volt a bajom, hogy úgy éreztem, a marketingesek fejlesztenek. (És volt is egy Meridám... és most jutott eszembe, hogy most is van egy! :) )

Évekig nyomatták a shotgun tubingot, aztán hirtelen elfelejtették, mert jött a HFS. Más is gyártott hiydro vázat és még az újságokban sem írták le, hogy menniyvel nehezebb, mint egy húzott csövekből készült. Azt írták le, hogy milyen szép...

Amikor a Merida vázairől nagyon jött le a festék, akkor a következő évre kitalálták egy újtechnológiát, amit el is neveztek. Talán snakeskin? Nem melékszem már a nevére. Persze évekig semmi nem változott, ugyanolyan rossz volt a festés, de hirdették, hogy ez már nagyon tartós. Miközben más gyártóknak nem volt ilyen problémájuk, ezért nem is volt jól hangzó technológiájuk.

2021. júl. 28. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:

#3: 80kg, de ebből igyekszem 75 köré lefaragni, ettől sokkal kevesebb fénykoromban se voltam. Azt hiszem először a Wiliert próbálom meg, helyileg az van a legközelebb. A G3 kerekekről elég sok jót írnak, hogy bírja a magyar utakat, de a ritka küllők miatt bennem is kételyek merültek fel.

Van még két jelölt, de szerintem az 54-es KTM Renegade kicsit túlmutatna a testi adottságaimon, illetve egy 53-as gép, ez:

[link]

Ennél eléggé elhordták mindennek az ultegra kerékszettet, hogy ez most konkrétan melyik verzió, azt nem tudom.

2021. júl. 28. 12:47
 9/17 Wadmalac ***** válasza:

Ez a váz tényleg kicsit magasnak tűnik neked.

Azért az az Ultegra kerék nem éppen az alja, tény, hogy van jobb ár-érték viszonyú.

Nem tudom, Mavicot is szidják-dicsérik, nekem spec bevált.

2021. júl. 28. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:

Még két jelölt került képbe, ennél a vázgeometria vonz:

[link]

Emitt kicsit talán a Veloce szettet érzem kevésnek, ami ha jól tudom, olyan Sora/Tiagra szinten áll? Viszont elhozhatnám egy szettel úgy nyilván megérősebb. M méret az igaz de olasz számozás szerint ami 51-es nyeregcsőnek felel meg, a tulaj is csak 170 centis.

[link]

Talán még mindig a Liberati a legjobb ajánlat, de meglátom. Lesz egy vasárnapom Debrecenben, eldől ott.

2021. júl. 30. 12:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!