Adnátok tanácsot első biciklihez mire figyeljek mire van szükségem?
101 kg, 175 centi, férfi vagyok és mivel a fekete erdő mellett lakok szeretnék kicsit tekerni a környéken.
Többnyire erdőbe mennék kijelölt úton (tehát többnyire egyenletes terepen) és bicikliúton, városban nem nagyon és kb. csak hétvégén.
1, Gondolom nekem akkor a trekking-túrakerékpár kell?
2, Teleszkópra van-e szükség? itt sok domb, emelkedő van de mivel szépen ki van építve biciklis útvonal így gondolom nincs szükség teleszkópra?
3, A fék típusa fontos? V-fék mit jelent?
4, Váz milyen kell? legtöbb biciklire max 100 kilós terhelhetőséget írnak, mennyire kell komolyan venni?
Sárvédős bicikli kell mindenképpen.
Csepel Ranger MTB-t néztem ki 80-ért, rossz választás nagyon?
Egy olyan 100-110 ezer forintot szánnék rá.
Sportolni akarsz van közlekedni?
Miért kell a sárvédő?
#2 mi nem érthető ezen?
#3 sportolni, hobbiszinten, kicsit mozogni. Hát, izé, sárvédő azért kell, hogy ne legyek sáros.
Ebből az összegből sajnos nem lehet komolyabb bringát kapni újan. Használtan viszont ki lehet fogni jót. Teleszkópra nincs szükséged, de ha épp van a bringán, amit találsz, az sem baj. Gyorsan átböngésztem két hazai bringás apróhirdetési oldalt, de nem igazán találtam olyat, amire most lecsapnék a helyedben. Csak nagyobb méretben van 1-2, ami szerintem meg is éri az árát.
A V-fék a felnifék, amivel a trekkingek, MTB-k szerelve vannak. Teljesen megfelel, de ha véletlenül kapsz hidraulikus tárcsafékest ennyiért, az sem megvetendő. Használtan már előfordul ezen az áron. Ezek jellemzően nem fognak erősebben, mint egy V-fék, csak esőben jobban megőrzik a fékhatást, és jobban adagolhatóak.
A trekkingek elég jól terhelhetők, mivel gyakran csomagot is cipelnek velül. Én 130 kg körül ültem fel az első trekkingemre, majd 8 évig használtam, és mindig 100 kg felett voltam. Mentem vele 15-20 kg csomaggal többszáz km-es túrát is. Soha nem volt vele gond.
A trekkingeken általában van sárvédő, de ha nincs, akkor is szerelhető rá.
Én azon a környéken, ha csak egy bringát vennék, akkor csakis montit választanék. Igaz, hogy aszfalton lassabb, de nem korlátozza le a lehetőségeidet.
Sárvédő: Minden bringára lehet tenni valamilyet, de ha munkába mész esőben, akkor monti kizárt, mert olyat nem tudsz feltenni rá, amelyik tényleg megóvja a ruhádat. Olyat viszont fel tudsz pattintani mindegyikre, amelyik a felcsapódó víz jelentős részét megfogja.
Viszont, ha sportolni akarsz, akkor van ki sem fogsz menni esőben vagy nem is fog érdekelni, hogy esik. De nem szempont a sárvédő.
Sűrűn járok haza és olcsóbb lenne otthonról kihoznom, a biciklik kb. 2-3x áron vannak itt.
Laikusként nekem egyforma mind, tehát egy Capriolo Sunrise Man 65 000 ft-ért vagy Lakes Arco 400 eu-ért között aligha látok különbséget, akkor miért vegyem a drágábbat. Nem mindig az a jobb.
Hogyhogy ekkora összegért nem lehet normális új bringát találni?
Egyik oldalon beállítottam a 90-110 közötti összeget és kidobott kettőt,
Gepida Albion 100 meg Neuzer Ravenna 30.
Ezek nem jók egy kezdőnek? :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!