Kb. hány km után kell cserélni a kerékpár egyes alkatrészeit?
Hány (ezer) km-enként érdemes cserélni a kerékpárláncot, a féket, a hátsó és az első tányért? Tudom, ez erősen minőség- és használatfüggő, de tudnátok mondani egy ha kb. 100-200 km-enként olajozod, akkor... viszonyszámokat? Illetve, az is érdekelne, hogy minőségibb alkatrészek esetén mennyi a futásteljesítményben a javulás. Meg az is érdekelne, hogy milyen gyakran kell olajozni, alaposabban tisztítani.
Pl. a pár száz Ft-os, 60 mm-es szélességű V fékbetéteim 5000 km alatt tövig koptak. Korábban, a biciklivel vett eredeti betét mintha tovább bírta volna.
Egy helyen azt olvastam, hogy 2000-5000 km-enként érdemes láncot cserélni. Én mostanában heti 130 km-t járok a kerékpárral a munkába. Júliusban volt lánccsere, mert már átugrott hátul. Komoly, hogy ezután évente vagy akár félévente kell új láncot és hátsó fogaskerék kazettát vennem?
Így van, nem fogok 11 ezer Ft-ot fizetni egy 70-es láncért, ha egy 1600 Ft-os Sunrace közelíti a minőségét. És nem fogok 3500 Ft-ot fizetni egy 40-es láncért, ha használhatatlan.
Fura, hogy Símanóék egyik gyárában sikerül folyamatosan némelyik műszakban irgalmatlan mennyiségű selejtet csinálni. Azonban az, hogy ők ezt nem olvasztják be, és nem javítanak a termelésen, hanem inkább 10%-kal leakciózva eladják néhány "másodosztályúnak tekintett országnak", ahol már hatodik éve ezt a szemetet adják, azért durva. (Tényleg legalább hat éve ilyen rossz a minőség, utólag körbenéztem a témában és 2015-ből is láttam olyan bejegyzéseket, hogy a HG40-es 1000 km után kuka.)
A Sram-ról én is jókat hallottam, ha a Sunrace lánc is megadja magát, akkor az új hátsó sorom és a lánc is feltehetően Sram lesz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!