Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Manapság már (szinte) minden...

Manapság már (szinte) minden jobb minőségű kerékpárt tárcsafékkel szerelnek fel? A V-fék már ciki lenne?

Figyelt kérdés

Jó pár éve nem követem a témát, de az biztos, hogy majdnem 10 éve is már nagyon sok tárcsafékes bringa volt a piacon.

Most megnéztem pár bringabolt monti kínálatát, és van, ahol egyáltalán nem látni V-fékes megoldást, csak tárcsafékes bringákat árulnak.


Ez komoly, hogy ennyire kikopott a divatból a V-fék? (Országútikat nem néztem, ott is ez a helyzet???)

És szerintetek mi az oka a jelenségnek? Valóban ennyivel jobb a tárcsafék, vagy pedig menőnek tartják a vásárlók és már csak ezt keresik?


Érdekel a véleményetek, jöhetnek!



2020. nov. 4. 07:48
1 2
 11/17 Wadmalac ***** válasza:

#9:

A bowdenes tárcsafékre gondolsz?


Hát, végül is megvan ugyanaz az előnye, mint a hidraulikusnak, hogy nem érdekli a koszos felni.

És az az előnye is, hogy karbantartásilag könnyebben kezelhető házilag, mint egy hidraulikus.

De ezek általában egy oldalon mozgó betétesek, normálisan nem beállíthatóak, hajlítgatják a tárcsát és aszimmetrikusan, gyorsan koptatják a betétet.


Én nem nevezném kukába valónak, lehet olyan alkalmazás, ami ad neki létjogosultságot.

2020. nov. 6. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
100%

#11!


Igen.

Gyakorlatilag semmit nem mutat abból, hogy mitől jó a tárcsafék.

Olyan, minth a papírrepülő alapján ítélnénk meg az F-16-ost. Mindekettő repülő!

2020. nov. 6. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 TR75 ***** válasza:
Most már vannak hibrid fékek is (pl. TRP HY/RD).
2020. nov. 6. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 MGéza ***** válasza:
100%
Plusz a szinte soha nem emlegetett görgőfék. Mondjuk az speciálisan inkább városi vagy agydinamós trekkingek tartozéka.
2020. nov. 6. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 Wadmalac ***** válasza:

#14: nem véletlenül.

Frekventált használatnál, mondjuk egy több kilométeres szerpentines lejtőzésnél hajlamos a túlmelegedésre, amitől rövid távon tönkre is megy.

2020. nov. 9. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 MGéza ***** válasza:
51%
#15: Ezt tapasztalt túrázók cáfolják. Esetleg azoknak lehet ilyen tapasztalatuk akik kis hűtőbordás, városi felhasználásra tervezett darabokkal szerpentineznek, van ám nagyobb is, passzív hűtés mérete nagyon nem mindegy. A Féktárcsás rendszer is rendesen túlhevül ettől nem mellesleg, lecsökken a hatékonysága, plusz erősen kopik. V-fék meg rövid távon cserésre kopik. Most akkor?
2020. nov. 9. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 Wadmalac ***** válasza:
100%

#16: Amint magad is írod, a "városi" darabok (amik azért jelentős többségben vannak) ilyenek.

Ez alapból rossz reklám.

Ha ehhez még hozzá veszed a bonyolultabb felépítést, karbantartás bonyodalmát, magasabb tömeget, a valószínű magasabb gyártási költséget, akkor összeáll azért, hogy mindezek együttese fékezi a terjedést.


Musknak van egy mondása: best part is no part.

És nagyon igaz. A legegyszerűbb felépítés a legjobb, ha tudja ugyanazt, mint a bonyolultabb.

És bizony a görgősfék tartalmazza a legtöbb elemet.

Nem mondom, hogy nem lehetne ebből jobb, de ahhoz a gyártóknak pénzt kéne beleölni.

Amíg a tárcsa ilyen jól eladható és olcsón gyártható, nem fognak.

Ha meg nem nagyon veszik, nem is nagyon fejlesztik.

2020. nov. 9. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!