Ez baj lehet? Volt már ilyen a koritokkal? Esetleg tudok valamit tenni ezellen?
A ˝ne korizz többet˝ illetve hasonló marhaságokra nem vagy kíváncsi,köszi előre is a normális válaszolóknak.
Nemrég kaptam meg az 1. agresszív görkorimat,és egyszer kimentem vele esős időben,természetesen vizes lett.Mikor hazajöttem kitisztítottam,átmostam,letörölgettem,a kereket normálisan húztam meg összeszereléskor,kicsit zörög,és nem tudokvele normális tempóban sem menni,nemhogy gyorsan...
első válaszolónak : Mikor szereltem,próbáltam megtalálni azt a pontot,hogy ne szoruljon,és ne is lötyögjön...tényleg nem tudom mi lehet a probléma...Igen,tudok korizni :)
második válaszolónak :És esetleg meg tudnád mondani annak a szernek a nevét?Valóban hatásos lehet.:)
harmadik válaszolónak:én is imádok korizni,de az agresszív korit csak most fogom kezdeni.Egyébként 16/L...:)
Mindhármótoknak nagyon köszönöm a válaszokat.
A kerekek kopása oldalanként és a sínben elfoglalt helye szerint nem egyenletes, ezért 1-2 használat után a tisztításkor szükséges a fordítás és a csere. Ehhez először a tengelycsavarokat kell a két imbuszkulccsal meglazítani. A kerekek leszerelése után csapágykinyomóval (házilag is készíthető vastagabb csavarból) kitoljuk a csapágyakat a kerekekből. Ha nehezen menne, körkörös mozdulatokkal próbálgassuk. A sín, a gumikerekek és a csapágyak puha ronggyal való tisztítása után cseréljük fel a mellékelt ábra szerint a bal 1-est a jobb 3-assal, a bal 2-est a jobb 4-essel. A két sor közötti csere amiatt szükséges, hogy ha valaki rendszeresen csak az egyik görgősorral fékez (ez rendszerint így van), akkor az egyik sor erősebben kopik. A lényeg az, hogy a kevésbbé kopott oldal mindig a korcsolya belső oldala felé nézzen. Használatkor a legelső és a leghátsó kerék kopik erősebben, ezért ha látunk méretbeli eltérést a kerekek között, akkor a nagyobbakat mindig legelőre és leghátulra tegyük, némi használat után hozzákopik a közbülső kerekek méretéhez.
A nagyon bepiszkolódott, sáros, esetleg a sok víztől megszorult, beállt csapágy tisztítása különleges eljárást igényel. Általában az ABEC csapágyak zsírral feltöltve kerülnek forgalomba. Sok használat után azonban a zsír megolvad és kifolyik. Ha úgy érezzük, nem jól forog a csapágy, puha ronggyal való áttörlés után WD-40 kenőspray-vel fújjuk be vagy áztassuk meg benne. A vízben használt és rögtön meg nem tisztított csapágy megszorulhat, sőt rozsdásodni is elkezdhet. Ekkor alapos petróleumos áztatás és zsírzás szükséges. Teljes szorulás esetén érdemes finom varrógépolajban kifőzni, majd ezután WD-40 csapágykenő spray-es befújás közepette megmozgatni. Az olyan csapágy, amelyik véglegesen megszorul (pl. golyó törik benne), rémes zörgő hangja van vagy az oldallapja erősen deformálódott, alkalmatlanná válik a használatra.
Tessék második vagyok :) Találtam egy két infót a tisztításról stb. A spray neve:WD-40 kenőspray. Ajánlom ezt az oldalt, pár oldalt meglehet tudni belőle :) [link] 17/l
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!