Bolt szerint a futárszolgálat jelenlétében kell kibontani először a csomagot, a futárszolgálat szerint nekik nem kötelességük ezt megvárni & belső szabályzat szerint nem is várhatják meg, mert megtudnák a tartalmát. Hogy van ez jogilag?
Konkrétan pl edigital+gls
Amúgy nem történt semmi, de annyi eset van hogy pl tévé belül törött volt és hasonló.
Edigitalnál olvastam is valahol hogy jegyzőkönyv nélkül nincs csere, de jegyzőkönyvet meg csak a csomagolás sérülésére lehet így maximum felvetetni.
Amúgy például az van, hogy edigitál tényleg tiltja, mert teheti. De neked meg nem kell figyelembe venned. Én például felhívtam őket rendelés után, és közöltem, úgy küldjék ki, hogy felbontom előbb. A GLS tényleg erősködött, vele közöltem, kettőt választhat: vagy megvárja vagy visszaviszi. Értelmes ember volt, elmondtam neki, miért fontos, megértette, megvárta. De volt, aki visszavitte, a bolt meg hőzöngött. Velük közöltem: uram, ön azt állítja, nem tartottam be a szerződést, én meg azt, hamis árut küldött. Mit gondol, mit kezd ezzel a bíróság? Letette a kagylót.
A lényeg. Törvénytelenségben ne keress törvényt, gondold végig az érdeked és a célszerűséget és cselekedj aszerint. Légy határozott de óvatos és állj ki az igazadért, mert más nem fog helyetted.
"belső szabályzat szerint nem is várhatják meg, mert megtudnák a tartalmát."
Neked, mint címzettnek, jogod van velük megismertetni a tartalmát, szóval ez a kifogás hülyeség.
Alapból a futárnak nem kell megvárni, mert a cég csak azt vállalja, hogy a csomagot sértetlenül elszállítja A-ból B-be. Ahhoz nincs közük, hogy törött-e a csomagban lévő áru, kivéve, ha a csomagolás sérült. Tehát, azt mindenképpen megnézheted aláírás előtt, hogy a csomagolás hogy néz ki.
De: egyes webáruházak konkrétan arra szerződnek a futárcégekkel, hogy a futár várja meg a csomag felbontását, így kizárva a címzett általi rongálást a garanciából. Hogy a kérdezett esetben mi a helyzet, azt nem tudom.
A webáruháznak azért is érdeke a dolog, mert a Ptk. szerint a szállítás során megrongálódott termék a feladó felelőssége, tehát ha nem állapítható meg, hogy mikor tört össze, akkor ő viseli a kárt.
Nekem egyébként volt egy olyan esetem, amikor egy nagyobb gépet kaptam magánszemélytől, ami kartonlapokkal és habfóliával volt körbetekerve, és csak kipróbáláskor derült ki a sérülés ténye, mert kinézetre nem volt látványos a benyomódás, de komoly problémát okozott.
Mivel volt fotó a feladás előtti hibátlan állapotról, így a futárcég némi gondolkodás és kérdezősködés után gavallérosan fizetett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!