Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Garanciális kérdés - jogi...

Garanciális kérdés - jogi kérdés: Ha a bolt a rendelt típusnál jobbat ajánl fel, köteles vagyok elfogadni a cserét?

Figyelt kérdés

A típus kifutott, nem tudják ugyanarra cserélni. Felajánlottak egy jobb teljesítményűt.


Kérdésem: a pénzt ez esetben nem kaphatom vissza?

Van erre előírás?



2018. dec. 6. 21:24
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Tehát ha jól értem egy garanciális probléma során a viszonteladó elismerte a hibát, javítani nem hajlandó vagy nem tudja, és cserét ajánl fel, de más típusú készülékre? Ezt te nem vagy köteles elfogadni, azaz ha se nem javítani nem tudják / akarják a terméket, sem ugyan olyan tipisura cserélni, akkor kérheted a vételár visszafizetését.
2018. dec. 6. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Jól látod! Ugyanezt mondtam én is.


Viszont talán azt megtehetik, hogy a cserekészülék egy drágább készülék, akkor nekem azt el kell fogadnom úgymond? Mert talán ez esetben már el kell fogadnom a cserét. (Bár nem írták a pontos típust, de azért rákérdezek erre is, hogy valóban így van-e)

2018. dec. 6. 22:07
 3/13 anonim ***** válasza:
Nem kell elfogadni. A "jobb" szubjektív. Nekem pl lehet a kis cuki rózsaszín laptopom "jobb" mint egy új elitebook.
2018. dec. 7. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Cserekészüléket akkor szoktak adni, ha sok ideig tart eldönteni, hogy jogos e a garanciális probléma, vagy annak megoldása (pl a javítás maga) tart sokáig. Ezt te semmilyen esetben sem vagy köteles elfogadni vagy használni, hiszen ez egy kényelmi tobbletszolgáltatás, hogy amíg intézik a garanciális igényeket, addig se maradj készülék nélkül.

A viszonteladónak ez azért jó, mert nincs konkrét szabály arra, hogy hány napig lehet egy készüléket garanciális hibával bevizsgálni vagy javítani. Peres ügyekben viszont az a gyakorlat, hogy ha a viszonteladó adott, vagy legalább felajánlott a garanciális ügyintézés idejére cserekeszuleket, akkor a garanciális ügyintézés hataridejet tekintve a bíró megengedőbb (pl ha egy hónap alatt nem sikerült az adott terméket megjavítani, de adtak helyette cserekészüléket, az belefér, míg cserekeszulek nélkül az egy hónapos javítási idő már sok).

A garanciális ügyintézés kimenetelét a cserekészülék adása vagy felajánlása egyáltalán nem befolyásolja, mert annak vagy úgy kell vegzodnije, hogy:

1 a viszonteladó nem ismeri el a garanciális igényt, azaz pl azt mondja, hogy nem rendeltetésszerű használat közben romlott el a termék

Vagy

2 elismeri a garanciális igényt és az alábbiak közül ilyen sorrendben elsőnek felajánlott változatot köteles vagy vevőként elfogadni:

- a viszonteladó megjavitja a terméket

- a viszonteladó azonos tipusura cseréli a terméket

- a viszonteladó viszaadja az eredeti vételárat.


Ettől eltérni lehet a vásárló javára, azaz pl felajánlhat másik terméket cserére, de az csak akkor a te javadra eltérés, ha az a megoldás neked is tetszik. Te ragaszkodhatsz a fenti megoldások valamelyikehez.

2018. dec. 7. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

4-es:

"- a viszonteladó megjavitja a terméket

- a viszonteladó azonos tipusura cseréli a terméket

- a viszonteladó viszaadja az eredeti vételárat.

"


Az első 2-t nem tudják ugye vállalni, engem elhajtottak, és még én érzem magam a k*tsög vevőnek..


Van egy 40 ezer FT-os készülék. Hibás, írtam emailt, mi van ilyenkor, csere?. A nő viszaírt, hogy a típust már kivezették, de ugyanilyen paraméterekkel rendelkező, sőt "jobb" készülékre tudják cserélni.


Én írtam, hogy más típust nem szeretnék, és tudtommal ilyenkor a vételárat is visszakaphatom, ugye? Először elkezdtek valami árleszállítást felajánlani, hogy a teljeset nem kapom meg, mert használtam(??). Mondom, ember! Az, hogy veszek egy készüléket, és meghibásodik az ÖNHIBÁMON KÍVÜL, használhatatlan (!!), és garancia érvényesítésről beszélünk, azért én miért csak egy részét kapnám vissza? - OK, visszajeleznek:


Jön a elvél:

Ők ezt a vezetőséggel megbeszélték, és pénzt nem adnak, csak a drágább készüléket tudják helyette adni....


Utánanézek a jogszabályoknak most már és úgy írok vissza.

2018. dec. 7. 12:45
 6/13 anonim ***** válasza:

Helyesen írták előttem.


A jogszabály ad teret árleszállításnak HA A VEVŐ ELFOGADJA. Ez a te döntésed.

Ugyan ez igaz a más típusú cserére is. Lényegtelen, hogy jobb, rosszabb, drágább, stb... Ha te elfogadod OK ha nem akkor a szerződés előtti eredeti állapotot kell visszaállítani. Vagyis te visszajuttatod a (hibás) terméket ők meg visszaadják a teljes eredeti vételárat. Árcökkentésnek arra hivatkozva, hogy x ideig használtad helye nincs, mivel a termék garanciális.

2018. dec. 7. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Ha előnyös az ajánlat, akkor simán megéri elfogadni, de ha a pénzed kell, találj hihető érveket esetleg, hogy miért rossz az ajánlatuk (pl kevésbé tartós és drágább az alkatrész, ilyesmik)
2018. dec. 7. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Ne találjon ki semmit, éljen a jogaival. Nem kell indokolni, hogy neki mért nem jó az, amit felajánlottak.
2018. dec. 7. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Az, hogy a készülék hibás volt azért gáz, mert így hatástalan volt konkrétan, nem funkcionált. ez lehet a hiba miatt is, de lehet hogy nálam eleve nem fog működni a drágább sem. Elveszett a bizalmam a termek iránt, nem kell mit kitalálni, meg is írtam nekik, és mivel így lehetőségem lett volna a pénzt visszakérni, jobban szerettem volna azt ( de a rakerdezesemre egyértelműen nemet mondtak így is)


Mindegy, egyelőre hajlok a cserére( most rákérdeztem erre is, mert pontos típust nem adtak meg, hogy lássam), bár a választóktól is függ, amit írni fognak, hogy tovább viszem-e a dolgot vagy sem.

2018. dec. 7. 23:08
 10/13 anonim ***** válasza:

"Nem kell indokolni, hogy neki mért nem jó az, amit felajánlottak"


Az esetleg szót láttad-e? Úgyis gyakran rákérdeznek, az emberi minimum rávágni az igazat, főleg ha látják belőle, hogy kár próbálkozni. Nem bíróságon vagyunk.

2018. dec. 7. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!