Számlát kérek, akkor miért a Vevőt szivatja a SPAR? Hivatalos ÁFA-s számlát mertem kérni e nyíregyházi belvárosi SPAR boltban és így kaptam meg: !
1. Miért nem tudja a vevőkódját, adja meg adatait azzal mennyen el e központi irodába, ott kérjen vevőkódot.
2. Utána azzal a kóddal jöjjön vissza, álljon be a sprba majd fizetéskor diktálja be a vevőkódot a pénztárosnak.
3. A pénztáros így olyan blokkot képes nyomtatni, amin rajta van a Vevő neve, és címe, ha leadta az irodán akkor még az adószáma is.
4. Ez a blokk egy idő után elhalványul, ezért érdemes lefénymásolni, hogy a kötelező öt évig is megmaradjon a bizonylat tartalma.
Azért, hogy inkább ne kérj.
Amúgy szerintem ez törvénytelen. A vevő semmit se köteles tenni, csak kérni a számlát, a többi a cég dolga.
Pénztárnál is lehet kérni gond nélkül - csak épp feltartod a sort vagy öt percig, amíg bepötyögi az adatokat és ezt nem szokták szeretni. A vevőkóddal meg 5 másodperc az egész.
Ha az első lehetőséget elutasította, akkor meg simán írhatsz a panaszkönyvbe.
Mondom, hogy oda járok, ha írok a panaszkönyvbe, kivizsgálják az ügyet, de többé nem leszek "jó" vevő.
Gyakran még a pypass kártyát se tudják használni (nem értik, hogy csak odatartom, hármat csipog és kész).
Ha oda jársz mindennap, tényleg egyszerűbb lenne a vevőkód.
De te élvezettel szopatod magad, és a többi vevőt.
Kétségtelenül a felvetés jogos, de egy teljesen másik helyzet és másik irányból is szeretném a dolgot megvilágítani.
Én meg pont gyógyszertárak üzemeltetésével kínlódok, ahol a csaló szélhámos maffiahálózatok, amiket egészségpénztáraknak neveznek, rajtunk élősködnek. Sok naív ember belép ezekbe, és van úgy, hogy számlát kell kérnie az általa vásárol termékekről.
Na és akkor jön a móka, mert egy csomó buta ember még rárak egy lapáttal és kér számlát, amin pl. két ember neve van. Vagy rajta legyen az ő neve címe és az egészségpénztár neve címe. Ugye mondanom se kell, hogy ezt korszerűbb számítógépes rendszeren nem könnyű lekezelni egy vevőadatbázisban, mert olyan nincs hogy két neve van, vagy hogy összevissza több címre meg névre kéri egyszerre. Emiatt az egész vevőadatbázis szétcsesződik és utána meg kín keserves kikeresni hibamentesen a normális számlás vásárlásokat, másoknak lassul emiatt a vásárlása.
Egyszer gondoltam jó állampolgár módjára felhívom az APEH-ot (már NAV) és érdeklődök, hogy milyen jogszabály van arra vonatkozóan, hogy egy kereskedő/szolgáltató milyen formátumó számlacímezést állíthat ki, illetve kötelezhető erre. Ha tegyük fel, valaki bejönne egy boltba és számlát kér (amit köteles a kereskedő kiállítani) és azt mondja, hogy a címsorba az Ómagyar Mária siralom első 4 versszakát kéri, akkor a kereskedő köteles ezt az agyament baromságot megtenni?
Persze a tipukus geccbuta hivatalnok főosztályvezető pi**a egy mukkot nem tudott szólalni, teljesen inkompetens az ilyen ügyekben. (persze abban kompetens hogy az adónkból, illetve amiből a multik megkenik jól eléldegéljen).
6. Hozzászólónak:
Számla tartalmi követelménye "CSAK":
Vevő neve, címe, esetfüggően adószáma (külföldi vevő esetén közösségi adószám), amennyiben fordított áfa-s számlát állít ki vagy ha EU-n belül, adó felszámítása nélkül számláz vagy amennyiben a számla ÁFA értéke eléri a 2 millió forintot és a számlát kiállító és a vevő is belföldi)
Ennyit a VEVŐ-ről
Én nem értem, mi a gond. Ha rendszeresen vásárolsz ott számlára, akkor nyilván a vevőkóddal egyszerűbb dolgod lesz.
Ha meg csak egyszeri alkalom volt, vagy ritkán lesz ilyen, akkor közlöd, hogy nincs vevőkódod és ezért az egyszeri vásárlásért nem is szeretnél csináltatni.
Ennyi!
Ha nem tetszik a pénztárosnak, akkor kéred a vezetőjét. Erre biztosan meg fogja csinálni a számlát.
Arról meg az a véleményem, hogy aki szerint ezzel feltartják a sort, hogy ha én a munkahelyemnek kell hogy vegyek valamit, akkor nem érdekel, hogy másokat ez feltart-e, de muszáj számlát kérnem, mivel ellenkező esetben nekem kell kifizetnem saját pénzből.
láttál te már egy átlagos sort sparos pénztárnál ebben a boltban (10-12fő minimum/pénztár) ha kevesebb a vevő soronként, rögtön megy enni a pénztáros !?
vagy el tudod képzelni, hogy csak kosár van, mindent ki kell pakolni és a kosarat le kell tenni, igy a blokkolás után azonnal rakodni kell, mert nincs mibe visszarakni az árut, nyomnak a pult végére, mert már a másik vevőt blokkolja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!