Vodafone (és minden szolgáltató) változtat az előfizetői szerződéseken a mobiladó miatt. Van jogom felbontani felük a szerződést?
sms ben írták hogy változik az előfizetői szerződé, illetve ez is benne állt:
Felmondási jog: 2003:C.tv.132(5)ászf 9.2.4
Ez azt jelenti szerződést bonthatok? vagy ők hivatkoznak erre hogy ők megtehetik hogy emelik a havidíjamat?
Anno volt egyi lyen már a vodánál régebben, hogy értesítés nélkül emelték a havidíjunkat, utólag már nem tudtunk reklamálni...most élnék a lehetőséggel végre hogy szerződést bontsak velük minden anyagi és egyéb következmény nélkül. Nem tudom van e lehetőségem erre, nem értek az ilyendolgokhoz, meg ugye minden szolgáltató emeli a tarifákat akkor most elvileg mindenki bonthat szerződést?
Segítene valaki a témában?köszönöm
Helyzetjelentés.
Vodafone ügyfélszolgálat 20 perc után sem kapcsolt embert ( munkatársain foglaltak, stb).
Gondoltam, hátha érdekel valakit. Én inkább bemegyek egy márkaképviseletbe érdeklődni.
Nem csak az a törvény elküldött szakasza foglalkozik a szerződésmódosítással ezért megtévesztő.
Felmondásról egy link a fogyasztóvédelem honlapjáról és a lényeg benne:
Ugyanakkor további jogkövetkezmények (azaz kötbérfizetési kötelezettség) nélkül mondhatjuk fel a határozott időtartamú szerződést annak lejárta előtt, ha a szolgáltató a kapott kedvezményeinket hátrányosan érintő módon egyoldalúan módosítja az ÁSZF-jét (általános szerződési feltételeit). Ebben az esetben a módosításról való értesítéstől számított 15 napon belül gyakorolhatjuk ezt a jogunkat.
Ma voltam a vodánál. Azt mondták, aki 2012.01.01 előtt vásárolt hűségre, az felmondhat kötbér nélkül. Az indoklás az volt, hogy aki idén vette, az már tudhatta, hogy lesz adó. Ennek az indoklásnak semmilyen (jog)alapja nincsen, azonban ez engem nem nagyon érdekelt, tavaly vettem. Amikor mondtam, hogy akkor elállok, be kellett telefonálni a központba ( az ügyintézőnek), aztán odaadták nekem a kagylót. A központból jelentkező ember pár kérdésután ( miért akarok felmondani, stb) javasolta, hogyinkább menjek alacsonyabb havidíjú csomagba ( épp a magas havidíj volt az, amiért el akarok állni), először a Kontakt 1-et javasolta, majd azt mondta, van egy nem publikus csomag, amibe átmehetek, hűség nélkül. Mint utóbb kiderült, a hűség nélkül azt jelenti, hogy megmarad az eddig is meglévő hűségem, csak plussz hűséget nem kell aláírni. Ennek a nem publikus csomagnak az előfizetési díja 1470 forint,ami július egytől máris 1670Ft-ra emelkedik, teljesen lebeszélhető, 37 ft/perc díjjal. Amikor mondtam, hogy maga a hűség is probléma, esetleg anélkül belemennék. Ekkor jött a "tartsa a vonalat" duma, majd 3-5 perc után közölte, hogy az nem megy. Szóval marad az előfizetés megszüntetése.
Ennek egyik módja az lett volna, hogy a számom elveszik, és megszűnök vodás lenni, a másik ( amit választottam), hogy ezzel a számmal maradok feltöltőkártyás. El is kezdte intézni a dolgokat az eladó. Lényegében az történt, hogy vettem egy új sim kártyát 1 ft-ért, valamint aláírtam egy szerződést vitamaxos ( feltöltőkártyás) csomagra. [ A szerződésben van egy rész, ahol alá kell húzni, hogy mihez járulok hozzá, mihez nem ( telefonkönyvben szereplés, reklámok,...), azt mondom: Ezeket húzzam alá? mire az eladó azt mondja, hogy nem kell. Erre mondom, de ide van írva, hogy kell. Erre flegmán odavágja, hogy "akkor húzzad". Szóval már ezzel is volt problémám.]
Amikor a végén szépen pislogott az eladó, megemlítettem, hogy várom a papírt, hogy a hűség, meg maga az előfizetési díj megszűnik. Erre azt mondja, olyan papír nincs. O.o Mivel nem "szerződésbontást" csináltam, mert maradok vodás a saját számommal, csak kártyásban. Arra, hogy ezt esetleg a bíróság előtt mivel tudom igazolni, ha mégsem így lesz, azt mondta, ő csak ilyen papírt tud adni. Az új, kártyás szerződésen amúgy is rajta van a telefonszám. Igen ám, tollal, csak úgy ráfirkantva. -.- Úgyhogy most csak reménykedni tudok, hogy így lesz, ahogy mondták.
Illetve, az egyetlen dolog, ami arra utalhat, hogy a hűség megszűnik, hogy az új szerződésben benne van az új sim kártya száma, a sim kártya számláján meg rajta van, hogy a régi számomhoz tartozik, és feltöltőkártyás. De ezzel én nem vagyok nyugodt, mindenesetre remélem, nem vágtak át.
Egyébként azért akartam feltöltős lenni, hogy ne vesszen el a számom és át tudjam vinni másik szolgáltatóhoz.
Lényeg: Aki nem idén vállalt hűséget, annak elvileg felbontják a szerződését kötbér és veszekedés nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!