Az egyetemekre is vonatkozik a telefonok betiltása, vagy csak középsulira és az általános iskolákra?
10-es?
Te értetted egyáltalán, amit a 9-es írt?
Mert nem hiszem….
#11-es
Azt írta, idézem:
"Nem mindenkinek van tabletje vagy laptopja"
Erre írtam, hogy azok IS ki vannak tiltva az iskolákból. Feltételezem azért írta amit írt, mert feltételezte, hogy mobil hiányában, de laptop birtokában ugyanúgy hozzáférhetnének a neptunhoz a hallgatók. Én viszont rámutattam hogy ez nem igaz, mert a többi digitális eszköz ugyanúgy be van tiltva ahogy a mobilok.
Miből gondolod, hogy nem értettem amit írt?
#8 "Ott csak az előadót zavarhatja, hogy mondja a magáét, miközben a fél előadóterem a mobilján vagy a notebook-ján tapicskol."
Az előadó oktató nagyjából leszarja, hogy egy 300 fős nagy előadóban hányan figyelnek oda. Megtartja-megtartja, a fizetését ugyanúgy megkapja érte, a többivel nem foglalkozik. Max. ZH-n/vizsgán visszaüt a hallgatók nemodafigyelése.
Előadásokra alapvetően nem is kötelező bejárni :D
Ott már felnőttekként kezelik a hallgatókat.
Megjegyzem, középiskolában sem kellene hogy zavarja a tanárt ha a diák csendben elfoglalja magát, amennyiben a számonkérésen tud teljesíteni. Nekünk volt olyan tanárunk anno aki mondta hogy akit nem érdekel, az üljön hátra és ne zavarja a többieket. Ennyi, amúgy elfoglaltuk magunkat közben. Sok tanár van aki nem tanít, hanem csak leadja a tananyagot, amit pl. monoton hangon felolvas a könyvből, rájuk igen nehéz odafigyelni még a középiskolás 45 perc alatt is.
#14: Ott ahol én tapasztaltam ezt, még nem szarta le az oda nem figyelést, mert kifakadva azt mondta, hogy nem ír katalógust, de nem az egyetem dolga rendbehozni azt, amit a családban elmúlasztottak, és akit nem érdekel az előadás, az inkább menjen ki. Közgazdászoknak volt vezetéselmélet. A másik oktató, aki valami marketinget tanított "sok lúd disznót győz" megjegyzéssel negyedórával korábban hagyta abba az előadást.
Ez már több mint 10 éve volt, lehet, hogy azóta az ilyen "konzervatív" oktatók kikoptak az egyetemekről, és félek, a helyzet ma még roszabb.
Én is tartottam informatikai tanfolyamokat felnőttképzésben, és volt, ahol csak az első két padsor figyelt, a többi böngészett, letöltögetett. Bár, előttem is a "pénz lebegett", mégis kellemetlen érzés, amikor az ember a falnak beszél...
"Előadásokra alapvetően nem is kötelező bejárni :D
Ott már felnőttekként kezelik a hallgatókat."
Biztos én ülök fordítva a lovon, már csak a korom miatt is, de nekem nem az a felnőttes, ha valaki egyetemre jár, és nem jár be az előadásokra. Szerintem inkább arról van szó, hogy ha valaki nem jár be, legfeljebb magával b@szik ki. Vagy ha bejár, és nem érdekli az anyag. Van olyan egyetemi oktató ismerősöm, akinél a "gyerek" bambán nézett az előadáson, az oktató meg nem értette, hogy minek jár oda egyáltalán. (Villamosmérnök képzésről volt szó, nem valami bölcsésszakról.)
"Szerintem inkább arról van szó, hogy ha valaki nem jár be, legfeljebb magával b@szik ki. Vagy ha bejár, és nem érdekli az anyag."
Erről beszélek, ezt jelenti a felnőttként kezelés. Ha nem akar, nem jár be. Nem kezelik az embert gyerekként, hogy babusgatják meg elvárják hogy márpedig be kell ülni, meg figyelni kell, meg nem tudom. Felnőtt ember, ha bejár, bejár, ha nem akkor nem, az anyagot számon kérik tőle és kész. Ha valaki egy tárgyat tanult már korábban vagy vannak ismeretei, minek járjon be az előadásokra? Felnőtt ember, el tudja dönteni hogy neki kell-e a személyes magyarázat a ZH megírásához vagy sem és nem fírkálnak neki igazolatlan hiányzást az ellenőrző füzetébe. Számomra ezt jelenti a felnőttként kezelés, mindenki vállalja a felelősséget a saját tetteiért és fel tudja mérni hogy mire van szüksége. Főleg egyetemen egyébként sokszor van az embernek jobb dolga is mint egy feleslegesnek tartott 3 órás előadáson unatkozni.
"Van olyan egyetemi oktató ismerősöm, akinél a "gyerek" bambán nézett az előadáson, az oktató meg nem értette, hogy minek jár oda egyáltalán. (Villamosmérnök képzésről volt szó, nem valami bölcsésszakról.)"
Olyan is előfordulhat, hogy a gyereket előtte még érdekli az adott téma, de amikor mélyebbre ásnak az oktatók rájön a hallgató hogy ez már őt egyáltalán nem érdekli és így nem is érti a későbbi anyagot, mert megtanulni sem tudja. Nekem is nehezemre esik olyat megtanulni ami abszolút hidegen hagy, egyszerűen egy órán belül teljesen elfelejtem az egészet.
"Ha nem akar, nem jár be. Nem kezelik az embert gyerekként, hogy babusgatják meg elvárják hogy márpedig be kell ülni, meg figyelni kell, meg nem tudom."
Szerintem, ha nem ül be nem ül be, de ha mégis beül, akkor megtisztelhetné az előadót, azzal, hogy figyel és nem diskurál vagy netezik. Ez jómodor kérdése is, hiánya inkább gyerekes, mint felnőttes. Már olyat nem is mondok, hogy esetleg az adott tantárgyat is megtisztelhetné a figyelmével (ha már beült).
"Olyan is előfordulhat, hogy a gyereket előtte még érdekli az adott téma, de amikor mélyebbre ásnak az oktatók rájön a hallgató hogy ez már őt egyáltalán nem érdekli és így nem is érti a későbbi anyagot, mert megtanulni sem tudja. "
Na, ezért nem értette az oktató, hogy mit keres ott a diák.
"Megjegyzem, középiskolában sem kellene hogy zavarja a tanárt ha a diák csendben elfoglalja magát, amennyiben a számonkérésen tud teljesíteni. Nekünk volt olyan tanárunk anno aki mondta hogy akit nem érdekel, az üljön hátra és ne zavarja a többieket. "
Ez egyenesen vezet oda, hogy a munkahelyen is meg fogják kérdeznie, hogy érdekli-e egy adott munka, vagy keressenek neki mást. Saját tapasztalatom ez szoftverfejlesztőként.
De eléggé, eltértünk a tárgytól :-)
"Ez egyenesen vezet oda, hogy a munkahelyen is meg fogják kérdeznie, hogy érdekli-e egy adott munka, vagy keressenek neki mást"
Szerintem nem jól értelmezed. Én a következőt írtam, szó szerint idézem:
"Megjegyzem, középiskolában sem kellene hogy zavarja a tanárt ha a diák csendben elfoglalja magát, AMENNYIBEN A SZÁMONKÉRÉSEN TUD TELJESÍTENI"
Ez nem azt jelenti, hogy ha nem tud teljesíteni, kap másik feladatot. A dolgozat adott, azt meg kell tudnia oldani, DE hogy azt hogyan tanulja meg előtte, már az ő dolga. Tehát ez NEM azt eredményezi a munkában, hogy majd adnak neki másik feladatot, hanem pl. olyan jellegű otthoni munkát eredményez, ahol nincs fix munkaidő, hanem van egy elvárás, egy munka amit teljesíteni kell mondjuk a hét végére, de hogy a munkavállaló azt reggel 8-kor, hajnali 3-kor, hétvőn vagy vasárnap csinálja-e meg, azt a munkáltató leszarja. Neki az a lényeg hogy a munkavállalóra bízott munka el legyen végezve és pont. Az egyetem ugyan ilyen, a ZH-kat meg kell írni, azon túl az előadót nem érdekli hogy te bejársz-e az órájára vagy nem, ha meg nem akkor honnan szerzed meg a tananyagot, a végén úgyis az a lényeg hogy megtanultad-e vagy sem.
Fel kell imserni, hogy nem vagyunk egyformák, és se dolgozni, sem tanulni nem tud mindenki egyformán, így nem lehet mindenkitől egyforma figyelmet és magatartást elvárni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!