Hibás termék - elállás vagy garancia?
Rendeltem 3 db nagyobb értékű akkumulátort és mind a 3 egyszerűen rossz, döglött, hiába töltöm fel, másnapra 0% és használhatatlan.
ilyen esetben elállhatok simán (netes rendelés webáruház) vagy ha már mondtam nekik hogy hibás a termák, akkor csak a garanciális intézés marad?
csak mert szerintem ez bonyolultabb, ha jól tudom. ott nem simán visszaadják a pénzt, hanem csak kicserélik az árut maximum, igaz?
csak ezzel semmire se megyek, mert pontosan tudom, hogy ugyanabból a szériából fognak másik 3-at küldeni, azaz megint küldhetem majd őket vissza.
Mi lenne a jó megoldás ilyen esetben?
(vásárlás kb 3 hete)
na meg a következő forduló:
ha küldenek 3 másikat, és majd azoktól állok el, azt megtehetem vagy így ez már mindenképp garanciális ügyintézés lehet csak?
Netes vásárlás esetén 14 napod van az elállásra. De ilyenkor nem a már használt terméket adhatod vissza, hanem azt amit nem is akarsz használni.
Ha kibontod a csomagot, felpróbálod a cipőt és még sem úgy áll a lábadon ahogy akartad volna vagy ha egy alkatrész még sem passzol oda ahová szántad, akkor küldheted vissza elállással. Mivel korábban nem volt módodban személyesen erről meggyőződni mint amikor üzletben vásárolsz.
A 14 nap már letelt, a terméket már próbáltad többször is használni, így elállni már nem tudsz.
Innentől a garancia az ami számít. Nem működő terméket visszaküldhetsz természetesen, de nekik joguk van helyette másik terméket küldeni. Persze ez sem megy a végletekig, van amikor már visszafizetik a pénzt vagy vehetsz mást helyette.
Olvasd el a honlapjukon szereplő szerződést amit el kellett fogadnod a vásárlás előtt. Abban benne van hogy az adott cégnél mi a menete a reklamációnak, mikor jár pénzvisszafizetés, mikor és mennyit kell várnod cserére, javításra!
14 napon belül visszaküldhetted volna akkor is a terméket, ha felbontod, és használod. Pont arra van a 14 nap, hogy ki tudd próbálni a terméket, mivel az üzletben nem tudtad. A jogszabály szerint csak a termékek egy szűk köre az, amit felbontás után már nem lehet visszaküldeni. Ilyen pl. a romlandó áru, lezárt csomagolású szofver, higiéniai okból nem cserélhető áru. Az elállást nem kell indokolni. Lehet hiba miatt, vagy mert nem tetszik a színe.
6 napon belül még hibás teljesítésre is hivatkozhattál volna, amikor a csomagküldés árát is kifizettethetted volna, még elállás esetén is.
Most 2 hét után viszont már csak a garanciális ügyintézés maradt, ahogy a #2 válaszban is áll.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!