Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ha egy termék méreteinek...

Ha egy termék méreteinek adatai eltérnek a webshopban írtaktól, de eltelt a 14 nap, és elállni nem tudunk, milyen lehetőségeink vannak még?

Figyelt kérdés
Vettünk egy magasítható dohányzóasztalt, amit sajnos csak 30 nappal az átvétel után volt időnk összerakni, és csak ekkor vettük észre, hogy nyitott állapotban alacsonyabb a webshopban írt méretnél. Jeleztük is az ügyfélszolgálat felé, először e-mailben, ezután javították is az adatokat az oldalon, kiderült, ők is a gyártótól kapták a rossz adatokat. Utána csak telefonon történtek egyeztetések, és az a lényeg, hogy azóta eltelt majdnem 2 hónap, mi szerettünk volna így elállni a vásárlástól és visszakapni az asztal árát, mivel az asztal túl alacsony, és így nem tudjuk használni vendégváráshoz. De letelt a 14 nap, és csak annyit tudtak felajánlani, hogy küldenek egy nagyobb elemet az asztalhoz, hogy magasabbra lehessen állítani, de vissza nem veszik, mert nem tudják kiárusítani a terméket. Mit lehet tenni, van valami módja annak, hogy rá lehessen venni őket, hogy visszavegyék az asztalt, és visszakapjuk a pénzt? Mivel azzal a felajánlott plusz elemmel az a bajunk, hogy akkor meg összecsukott állapotban túl magas lesz egy dohányzóasztalnak, és csúnya is lesz, mert nem lehet teljesen lehajtani. Mi mindenképp visszaküldeni szeretnénk.

2021. nov. 27. 12:29
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Tök mindegy, hogy a webshop miért írt ki rossz adatokat, a törvény szerint az az irányadó amiket kiírtak. Ha ott más adat szerepelt mint amit megkaptatok, akkor ti nem azt kaptátok mait megvettetek és így vissza kell venniük.

Ha nem 2 centit térnek el hanem 20cm-t vagy fél métert, akkor is ugyanaz a helyzet, ti azt vettétek meg amit a honlapon láttatok és nem azt amit kiszállítottak nektek. Az üzletekben is lényegtelen, hogy csak elfelejtették levenni az előző akciós ártáblát vagy valaki rossz számot írt ki, netán hibásan jelent meg a reklámban a termék ára, az üzletnk akkor is azon az áron kell neked eladnia amit jelölt. Ugyanígy a bolt felelőssége ha méretben vagy színben nem stimmel a termék. Ez nem különbözik attól ha te pirosat rendelsz majd a megérkezett dobozban kék terméket kapsz. Akkor is a boltnak vissza kell vennie ha a dobozon a gyártó jelölt rossz színt meg, csak utána a webshopnak le kell meccselnie a gyártóval a hibás csomagolást vagy el kell adnia most már kék színű termékként valakinek aki kéket akart.

Megpróbáltak egy áthidaló megoldást felkínálni, ez jó kezdet, de mivel nektek ez nem jó, nem kell elfogadnotok. Itt nincs olyan, hogy "nem tudják kiárusítani a terméket" mert ez lényegtelen. Az sem számít hogy letelt a 14 nap, mert az nem a hibás termékre vonatkozik, hanem a webes megrendeléseknél biztosított időre, ami alatt akkor is vissza lehet küldeni ha semmi baj nincsen a termékkel csak meggondoltad magad.

"Ha az elállásra nyitva álló határidő elteltét követően a termékben hiba jelentkezik, ebben az esetben is megilletnek az új Polgári Törvénykönyv szerinti szavatossági jogok."

[link]

Nem értek a joghoz, de ez van a polgári törvénykönyvben:

"6:138. § [A teljesítés követeléséhez való jog]

Szerződésszegés esetén a sérelmet szenvedett fél jogosult a szolgáltatás teljesítésének követelésére."

"6:159. § [Kellékszavatossági jogok]

(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni."

"6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]

(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el."

"6:168. § [Termékszavatossági igény]

(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója."

Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy bár lejárt a 14 napos elállási jog, amikor indoklás nélkül is vissza lehet küldeni, ellenben ettől még él a szavatossága a terméknek, ami kötelezi a forgalmazót ha a termék nem az általa közölteknek megfelelően működik - azaz nem lesz belőle olyan méretű asztal mint amit a honlapján megjelölt.

Ha a webshoppan nem sikerül megegyezni akkor tovább kell menni a fogyasztóvédelemhez a problémával. Gyakran elég ha a boltnak tudomására hozza a vevő, hogy ezt fogja meglépni amennyiben nem sikerül megegyezniük, mert egy webshopnak egy rossz vevői vélemény és mellé egy fogyasztóvédelmi hatósági eljárás sokkal rosszabb, mint némi veszteség a terméken amit vissza kell vennie és utána eladhat másnak.

2021. nov. 27. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm a részletes választ!
2021. nov. 27. 16:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!