Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Jogszerű és a fogyasztóvédelmi...

Jogszerű és a fogyasztóvédelmi szabályoknak megfelel, ha a Vodafone 19-ről 25 forintra 31%-kal emeli a percdíjat egy magánszemélyeknek fenntartott tarifacsomagban, úgy, hogy az ÁSZF 7.2.2 pontja szerint csak a KSH szerinti inflációval emelhetné meg?

Figyelt kérdés
Másik kérdés: Ha más szolgáltatók (bankok) esetén drákói szigorral kizárólag legfeljebb infláció mértékével arányos díjemelést engedélyez az állam fogyasztó ügyfelek esetén, akkor telefonszolgáltatókkal szemben miért nem védi ugyanúgy a magyar embereket az állam?

2022. jún. 1. 01:02
 1/5 Koplárovics Béci ***** válasza:
26%

Megteheti, bármennyivel emelhet árat. Ha van hűségszerződésed, akkor az ÁSZF-től nagyobb mértékű emelés miatt felmondhatod a szerződést. Ha meg nincs hűségszerződésed, akkor egyébként is bármikor felmondhatod a szerződést.

A tipp az, hogy nincs hűségszerződésed. Tehát bármikor válthatsz egy neked megfelelőbb csomagra, akár más szolgáltatónál is.

(Egyébként hány éve volt 19Ft a percdíj, és miért nem reklamáltál korábban azért, mert nem emelte annyival sem, amennyivel amúgy megtehette volna?)

2022. jún. 1. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
36%
2012-ben a legolcsóbb prepaid percdij 33 forint volt, a Blue Mobile-nal, a Lidl sajátmárkás Telekom szolgáltatásánál, mindenki más drágábban adta. Ez az elmúlt években lecsökkent és egy időben mindhárom szolgáltató 19 forintért nyújtott ilyen szolgáltatást, a Blue Mobile megszűnésekor 22 forint volt a percdij. Később a Telekom és a Yettel is 25 forintra emelte, most ezt lépi meg a Vodafone is. Még mindig nem érik el a 2012-es árakat.
2022. jún. 1. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Persze. Te pedig jogszerűen felmondhatod az előfizetésed.
2022. jún. 1. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

#1

Mi a különbség a bankokhoz képest? Ha egy bank 2 évig nem emeli valaminek az árát, fogyasztó esetén a következő évben akkor sem emelheti 3 év inflációjának mértékével egyben.

Mi akadályozta meg a Vodafone-t, hogy tavaly ne emeljen árat?

2022. jún. 1. 19:12
 5/5 A kérdező kommentje:

De ami érdekesebb, mert oda viszem a telefonszámomat ahova akarom, hogy miért hivatkozik az ÁSZF 7.2.2 pontjára, amikor nem az abban leírtak szerinti mértékben emel?

Ha azt írja hogy évente egyszer a ksh szerinti infláció mértékével, akkor miért erre a pontra hivatkozva infláció 3szorosával emel?

2022. jún. 1. 19:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!