Elállási jog meghibásodott termék esetén?
Szóval az a szituáció, hogy 1 hete jött az online megrendelt termék (vezetéknélküli fülhallgató), amit ajándékba vettem családtagnak. Minden jól működött, de tegnapi naptól a jobb oldala semmilyen hang, vagy vizuális "életjelet" nem ad, próbáltam megtisztítani az érintkezőket, kicsit erősebben belenyomni a töltőtokba (hátha nem éri el az érintkező tüskéket), de semmi. Semminemű külső sérülés nem található rajta.
Ez esetben él az elállási jog, vagy először bekell vizsgálják szakszervizben? Kicsit gáz volna, mert az sem pár napos történet, de megértem.
Elállni egy vásárlástól akkor tudsz ha még nem használtad a terméket. Ha használtad és használat közben lépett fel probléma, az reklamációra lehetőség. Akkor a cégtől függ hogy adnak újat helyette, levásárolhatod vagy megjavítják. Alapból nekik a termék javíttatását kell nyújtani és nem cserét vagy új terméket, de gyakran egyszerűbb nekik is más megoldást használni.
Egy kivétel van, ha maga a cég úgy adta el neked a terméket, hogy X nap használat után is visszaküldheted. Pl. matracoknál van, hogy 90 napos próbahasználattal is hajlandóak visszavenni és visszaadni a pénzed ha nem kényelmes - mert nem szoktak vele élni a vásárlók. Elektronikai termékeknél nem szokott ilyen lenni.
Sajnos tényleg nem lesz rövid. Kérdezd meg email-ben vagy telefonon mit tehetsz, mert ha visszaküldöd csak úgy akkor neked kell fizetned. Ha reklamációban küldöd vissza akkor meg lehet hogy a cég állja a postaköltséget is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!