Meghibásodott/elromlott termék, mi a teendő?
Sziasztok!
Az a helyzet, hogy vettem egy laptopot, melynek akksija eredetileg 2 órát bírt körülbelül.
De ugye az akksi egyre kevesebbet fog bírni, minél többet használja valaki, és mivel azért veszünk laptopot, mert hurcibáljuk, utazások használjuk stb. ez elkerülhetetlen.
És van ez a TÖRVÉNY a fogyasztók védelmére, hogy minden 10ezer forint feletti termékre 2 ÉV garancia(?) van. Nincs az, hogy a kereskedő csak fél évet vállal stb, többet vállalhat de kevesebbet nem. Na mármost a laptopom akksijának lőttek, de mivel az akksi is a 140.000 forintos laptop része, és a két éven belül vagyok jócskán, ki kellene javítaniuk nem, hisz ez van a törvényben.
Valaki aki tényleg jártas ebben segítene? De tényleg csak az, ne olyan aki annyit tud, hogy jaj ezt írta a gyártó bla bla bla, vagy ezt mondta nekem Pistike... olyan írjon aki tudja a törvényt, meg tud erősíteni vagy cáfolni, köszönöm.
Mert azt terveztem, hogy visszaviszem a kereskedésbe, ha el küldenek, hogy az ő garanciájuk már lejárt akkor beírok a panaszkönyvbe, majd a fogyasztóvédelmiseket hoznám fel esetleg a bevizsgáltatást.
[link] itt azt írja, hogy 10 ezer foritn felett minimum 1 év, valahol 2-t látok.
De szabad tudnom ,hogy kedves első, te honnan szerezted az ezzel kapcsolatos ismereteidet?
Kevered a szezont a fazonnal. A "garancia", hivatalos nevén a jótállás és a szavatosság két teljesen különböző dolog.
De mivel meghibásodás nem is történt, semmilyen jogalapod nincs a cserére. Ha már az elején 2 órát bírt az akku, akkor 1. nem kellett volna megvenni, 2. vissza kellett volna vinni teljes pénzvisszatérítésért 3 munkanapon belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!