Mit kellett volna tennem?
Egy üzletben az esetek 99%-ában nem volt kapható egy adott termék. Egyik nap, amikor mentem vásárolni, mégis volt az adott termékből 2 dobozzal. A polcokon sehol nem volt feltüntetve a termék ára. Épp mellettem 2 méterre volt egy alkalmazott hölgy, kezében árleolvasóval, a leárazott termékeket pakolta ki. Kaptam az alkalmon, odamentem és megkérdeztem tőle, hogy a kezemben tartott termék mennyibe kerül. A másik ugyanolyan termék pedig már benne volt a bevásárlókocsimban. A hölgy elkérte a kezemben levő árut és ráirányította a vonalkódjára a leolvasót. Ezután azt kérdezte, hogy honnan vettem el a terméket? Megmutattam. Keresgélt, nézett valamit, nem talált semmit. Elkérte a másik terméket is – így már mindkét csomag az ő kezébe került és AKKOR kijelentette, hogy annak a terméknek nincs ára, nem vehetem meg!
Úgy meglepődtem! Sosem történt velem ilyen és meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen eset előfordulhat.
(Jelzem, hogy olyan étrendet folytatok, ami miatt az adott termékre kifejezett szükségem lett volna.)
Mit kellett volna tennem? Miért nem volt ára a termékeknek? Amennyiben „nincs ára” egy terméknek, akkor az ingyen elvihető? Nyilvántartásban sem szerepelt az árucikk?
Mit szóltok az alkalmazott viselkedéséhez?
Meg akartam vásárolni a terméket, erre elveszi, de olyan sunyi módon...
E az eset korábban történt, még beírhatok a Vásárlók könyvébe vagy csak aznap érvényesíthettem volna a jogaimat? Aznap lett volna jogom beírni a könyvbe?
Nagyon-nagyon köszönöm a segítőkészségedet, tényleg, nagyon köszönöm!
Egyébként nem voltam megijedve, csak úgy meglepődtem, hogy még a szavam is elakadt! Komolyan!
(Egy üzlet, ahol nem lehet megvásárolni a kihelyezett termékeket? Jó "vicc"...)
Legközelebb, ha ilyen helyzet adódna, most már biztos, hogy nem hagyom szó nélkül. Bánom, hogy akkor nem írtam be a Vásárlók könyvébe.
Még ezer hálás köszönet azért, hogy ilyen részletességgel válaszoltál!!!
Nagyon szivessen...
Par eves tapasztalatomat irtam le milyen eszkozokkel lehet oket sakkban tartani vagy visszavagni :))) Csak ugye mar azelott fel kell keszulnunk egy ilyen szitura mielott belekerulunk mert kulonben nem fogjuk tudni iranyitani az esemenyeket :))
Sparba is erdemes amugy figyelni az akcios dolgokat foleg hetvegen... mert rendszerint a szorolapos ar, a polcon kitett ar, illetve a penzarnal fizetendo ar eleg soxor elofordul, hogy meg koszono viszonyban sincs :))
Ebben a szituációban - nyálverésen kívül - túl sok értelmes dolgot nem tehettél volna úgy sem.
Lehet hisztizni a vezetőkért (hidd el, sem őket, sem a feletteseiket nem érdekli a te reklamációd ilyen esetben), csak értelmetlen. Ugyanis ha nincs bevételezve a termék a belső rendszerben akkor a cég minden dolgozója érti, hogy miért nem tudták neked eladni.
B verzió, hogy bevételezve volt, csak egy vásárló leszedte róla a címkét. Ez esetben annyiban hibázott az árellenőrző melós, hogy közölnie illett volna, hogy ezt most nem tudod megvenni de ha vársz pár percet elviszi, egy kolléga felcímkézi és akkor már igen.
Kérdés, hogy A vagy B verzió áll fenn.
Kedves utolso!
Latszik, hogy gozod sincs, hogy az ilyen eseteket,m hogyan kezelik..... De semmi gond, Te is az a fajta lehetsz aki majd megodlja maga nem kell fonok....
Itt elvekrol van szo es az hogy ami jar az jarjon. De a magad fajta emberek azok akik kukacoskodnak es hepciaskodnak. Nem azert kell a fonokot hivni mert TE vagany vagy hanem azert mert o tobbnyire felvan keszitve egy vevoi panasz kezelesere es vannak eszkozei is ezeket kezelni. Mi egy dolgozo legjobb esetben nem szol semmit roszabb esetben meg huzogatja a vallat... Ha picit is tisztaban lennel dolgokkkal foleg a kereskedelemmel akkor tudhatnad, hogy ha valamire ki van rakva egy ar akkor az annyi es senkit nem erdekel, hogy szerepel-e az a rendszerbe, mennyiert szerepel es stb... A vasarlonak mindig igaza van!!
4 even at kezeltem hasonlo eseteket ugyhogy szerintem tobb ralatasom van mint neked. Vegul pedig aki a kicsit veszni hagyja az a nagyot is fogja...
" ha valamire ki van rakva egy ar akkor az annyi "
És mondd csak, neked a magyar ABC betűivel vannak a problémáid, esetleg nem olvastad el a kérdést vagy csak simán hülye vagy?
Idézek a kérdésből:
" A polcokon sehol nem volt feltüntetve a termék ára"
Vagy te netán a polcot, a padlón lévő járólapot és a pénztárgépet is habzó szájjal a pénztárossal üvöltve szeretnéd megvásárolni? Hiszen az is a boltba van, milyen pofátlanság, hogy nem adják el neked!
Akkor még egyszer, utoljára:
Ha egy üzletben a terméken nincs ár, akkor az nem eladó. Ez nem csak jogi szempontból értelmezhető, hanem - lévén 100%-ig biztos vagyok benne, hogy az eset a kérdezővel nem a sarki közértben, hanem egy hipermarketben esett meg - mert egy hipermarket pénztárgépe ALKALMATLAN arra, hogy egy vonalkód nélküli terméket beleerőszakolj. Nem tudja szerencsétlen kasszás beütni, hogy öccáz' forint, mert nem engedi a rendszer. És ezt maga a vezérigazgató sem tudja felülbírálni. Ez szerintem rettentő egyszerű, bízom benne, hogy neked is sikerül majd felfognod.
"A vasarlonak mindig igaza van!! "
A vásárló nagy általánosságban le van sz*rva magasról. Ha valaha életedbe dolgoztál volna nagyobb áruházláncnál, akkor tudnád. A fogyasztóvédelem, a versenyhivatal és az összes szerv elmehet a sunyiba, kutyát nem érdekelnek. Egy kamu akció 10x annyi profitot hoz, mint a büntetés. Egyedül a nagypofájú hülyéknek kell helyben befogni a száját valami alamizsnával (igen, az olyanoknak, mint te, aki még a kérdést sem olvassa el de már okoskodik), hogy ne zavarja a többi vevőt pénzköltés közben.
De jelen esetben még erről sincsen szó, egyszerűen, AHOGY MÁR ÍRTAM vagy egy kolléga elfelejtette felcímkézni az árut vagy egy vicces kedvű vevő leszedte róla vagy netalántán ha olyan a termék (pl. hűtött, nedves a környezet) akkor leázott róla.
"4 even at kezeltem hasonlo eseteket ugyhogy szerintem tobb ralatasom van mint neked. "
Egy vezető magyar áruházláncnál vagyok magas pozícióban. Ha te vagy az a szerencsétlen, aki a vevőkkel foglalkozik és akit ki kell rúgnom, ha nem tudja eltüntetni a habzó szájú vevőt az áruházból és nekem kell lemenni elsikálni a helyzetet akkor őszinte részvétem. Ha meg valami állami papírtologató szervnél vagy ügyintéző akkor innen üzenem, hogy sokkal egyszerűbb lenne a rendszer, ha év elején kifizethetné a cég előre az összes szirsz*r büntetést egybe, könnyebb lenne könyvelni.
Kedves kérdező:
Csak, hogy a sok felesleges anyázás között lásd is a lényeget:
Az alkalmazott szabályosan és jogszabályoknak is megfelelően járt el, ezzel te mit kezdeni nem tudsz. Ott hibázhatott, hogy nem volt udvarias (ez a te egyéni megítélésed kérdése), illetve nem próbálta orvosolni a problémát (ezt nem tudhatjuk, hogy rajta múlt-e vagy sem és valószínűleg soha nem is fog itt kiderülni, akár hogyan csűrjük csavarjuk).
Ha úgy érzed beletiportak a méltóságodba tegyél nyugodtan panaszt, kapni fogsz rá egy udvarias elnézést kérő levelet - anélkül, hogy bárki akár elolvasta vagy kivizsgálta volna a panaszodat.
Olyan termek nem lehet kint a polcon aminek nincs ara!!! Ketto az nem aljaras, hogy fondorlatos modon elveszik a vevotol... De tudod mit hulye vagy...
Amugy meg tobbszoris kiemeltem nem anyazva kell a tudtara hozni hogy mi a problema. Es igen a botlban valoszinuleg leszarjak hogy en ott problemazok, de mikor a teruleti vezetohoz/supervisor is elkerul mar pedig ha kozpontba irsz elkerul akkor azt el is elofogjak szedni es azok mindenert fogjak ra fognak nezni amirol jott panasz. Persze leirtad a magyar stiluslt anyazol kicsin nem foglalkozol...
De kar is szot pazarolni tovabb rad...
Kerdezonek meg uzenem sajnalom ha valaszommal megtevesztettem vagy felrevezetonek erezte, tapasztalatomat es hozzaertesemet irtam le!
Kedves Hozzászólók!
Köszönöm a hozzászólásokat.
Arról fogalmam sincs, hogy mit jelent az, hogy nyálverés. Bocsánat, tájékozatlan vagyok. Biztosan más országrészből származunk, vagy nem tudom, mi lehet az oka, de nem értem ezt a kifejezést. Próbáltam elvonatkoztatni is, de a nyál és a verés sehogy sem illik nekem egy képbe. A „nyálas” kifejezést eddig arra ismertem, aki ömleng, túllelkiz valamit, esetleg nyávogó, nyavalygó, de így sem tudtam összerakni, hogy mire utalt ezzel az egyik hozzászóló.
Így nem tudok erre értelmesen reagálni.
Hisztizni nem szoktam. Szerintem a feltett kérdésem alapján is megítélhető az, hogy tényszerű voltam.
Úgy gondolom, hogy a kérdésemben leírt helyzetben az eladó/alkalmazott egyáltalán nem viselkedett korrekten. Kezelhette volna intelligens ember módjára a helyzetet, például: „Elnézését kérem az áruház nevében, ha ezzel kellemetlenséget okoztunk, de ezt a terméket technikai okok miatt most nem tudjuk eladni.” (Ez szerintem a minimum és én így tettem volna, nekem ugyanis fontosak az emberek, bárki, akivel szóba állok. Nem pénzről van szó, hanem emberi viselkedésről, hozzáállásról.)
Ezt, ha továbbgondoljuk és mondjuk leellenőrzi az eladó a rendszerben, hogy akkor mi is áll a dolog hátterében, szintén járható út lett volna.
Egyébként a dobozok nem voltak sérültek és 2 darab is volt a termékből, így nagyon valószínű, hogy nem vásárló szedte le a címkét (de miért is kellene most a vásárlókat hibáztatni?)
Nem ismertem ezt a szakkifejezést: „nincs bevételezve a termék a belső rendszerben”. Köszönöm, hogy ezt megírtad, ezt jó tudni.
Ám ebben az esetben is felmerül az a kérdés, hogy miért nincs bevételezve a termék a belső rendszerben?
Nyilván ők hibáztak, ugye, nem a vásárló és csakis akkor jártak volna el tisztességesen, ha ezt belátják és minimum elnézést kérnek.
Kicsit áthaladtunk egy másik témába, de arra is szívesen válaszolok:
6. hozzászólónak üzenem:
Amennyiben egy termék ára ki van írva és egy üzletben RENDSZERESEN előfordul, hogy különböző termékeket jóval magasabb áron kíván az üzlet eladni, mint a feltüntetett, akkor az bizony a vásárlók sorozatos becsapása. Abban az esetben, hogyha ezt bármelyik üzlet dolgozói máshogy látják, az csak annyit jelent, hogy a saját munkájukat nem látják el felelősségteljesen és ráadásul még ki is nevetik a vásárlót/embert. Ez egyáltalán nem korrekt. Nem vagyok az az ember, aki minden nyugtát megnéz, de ha valaki észreveszi, hogy sorozatosan becsapják, akkor az már komoly dolog, nem egyszeri tévesztés az üzlet dolgozói részéről. Amennyiben az alkalmazottak ezt nem akarják belátni, akkor a vásárlók nyilván nem is várhatnak tőlük javulást abban a tekintetben, hogy a pultnál, sorokon feltüntetett és a kasszánál szereplő árak azonosak legyenek.
Általában az embereknek van munkája és azt el lehet végezni úgy, hogy figyelembe vesszük azokat az embereket, akikkel kapcsolatba kerülünk a munkánk elvégzése közben, de lehet becsület nélkül is élni és azokon az embereken vihorászni, akik nem szeretik, ha becsapják őket. (A munkám során én figyelembe veszem az embereket és tiszteletteljesen bánok velük, szerintem ez így emberséges.)
Az egyik üzletben minimum százszor előfordult egy ismerősömmel, hogy át akarták verni, de ő egyszer sem írt be a vásárlók könyvébe. Ezek után én magam fogom őt arra buzdítani, hogy minden egyes alkalommal írjon a könyvbe, hátha úgy változik a munkamorál.
Egyébként eredendően az emberben lehetne becsület és erkölcsösség, nem pedig különböző szankciók hatására kellene becsületesnek lennie. Másrészt az ott dolgozók azért kapják a fizetésüket, hogy ott dogozzanak, nem pedig azért, hogy a jogos panaszt tevő ártatlan vásárlón töltsék ki a rosszindulatukat.
Jó lenne elgondolkozni azon, hogy ha egy termék fél áron van kirakva és teljes áron akarja eladni az üzlet, akkor mekkorát lop ezzel a cég, ráadásul akkor, ha ezt rendszeresen teszi.
És 1000 emberből 1, ha ellenőrzi a vásárlás végeztével a nyugtát és azok közül is csak kevesen állnak ki magukért, így tehát a vásárlók könyvében sokkal kevesebb beírás található, mint amennyi JOGOS PANASZ van.
Szerintem alapvetően azon kellene elgondolkozni, hogy jogos-e a panasz vagy sem, mert amennyiben jogos, akkor éppen a vásárló (aki egy ember) mellett állna ki egy becsületes ember (aki lehetne az alkalmazott is). Nem pedig a HÁTA MÖGÖTT KIRÖHÖGNÉ a vásárlókat, embereket. Ugyanis ez utóbbi is sunyi viselkedés.
Tehát, ha az üzlet részéről a rendszeres lopás a vásárlóktól, azaz a vásárlók megkárosítása nap nap után az normális bárki szerint, akkor inkább vele van a baj. Másrészt: mennyit nyer a cég azzal, ha minden nap mondjuk 10 embert BECSAP, MEGLOP.
Naponta sok-sok embert érint, van, aki észreveszi, van, aki csak otthon figyel fel erre és van, aki észre sem veszi. És ezeknek az embereknek csak a töredéke használja a vásárlók könyvét.
Csak azt nem gondoltam, hogy az alkalmazottaknak ennyire nincs önkritikájuk, hogy a lopást kiröhögik és eszük ágában sem áll változtatni a helyzeten?!
Ehhez mit szóljon egy tisztességes ember?
Nem szoktam meglopni másokat és az a minimum, hogy engem se lopjanak meg.
Esetleg éld bele magadat a helyzetbe, mit szólsz ahhoz, amikor téged lopnak meg sorozatosan? Nem kell elkomolytalankodni a választ – szerintem egy ember sem örül annak, ha meglopják vagy rendszeresen megkárosítják.
A vásárló egy ember, többnyire átlagos fizetéssel, ő is megdolgozott a saját pénzéért, nem értem, hogy mi csodálkozni való lenne azon, ha több száz vagy több ezer forinttal nem hagyja magát becsapni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!