A vevőnél meghibásodott a termék amit jofogáson adtam át neki, most visza követeli tőlem az árát és visza akarja hozni a terméket. Mi a teendő ebben az esetben? Bővebben lentebb.
Eladtam jofogáson egy műszaki terméket működőképes állapotban a vevő a helyszínen ki is próbálta. majd 2 nap elteltével irt egy üzenetet hogy nem működik a termék és hogy adjam vissza az árát mert visszahozza a terméket.
Én közöltem vele hogy a terméket működőképes állapotban adtam át a helyszinen ki is lett próbálva és ezért nem vagyok hajlandó visszavenni. Most rendőrségi feljelentést akar tenni ellenem ezért is kérdezem hogy ebben az esetben milyen jogszabályok vonatkozhatnak rám? köteles vagyok e visszavenni? ha nem veszem vissza annak milyen jogi következményei lehetnek? Az eladott terméket egy webáruházból rendeltem erről a számla is megvan digitálisan és papíron is.
Ha kipróbálta, akkor még rendeltetésszerű használat esetén se követelheti tőled vissza az árát. Egyedül akkor követelhetné vissza, ha olyan szakvéleményt szerezne be, hogy ez egy olyan hiba, amiről neked (mivel használtad) tudnod kellett, és őelőtte eltitkoltad.
De akkor se rendőrségi feljelentéssel történik ez. Ordít a fickóról, hogy téged akar átverni. Nem véletlenül barna bőrű? Ha még egyszer hív, mondd meg neki, hogy nyugodtan jelentsen fel, de többet ne hívogasson, és ne menjen el hozzád, mert akkor aztán te fogod feljelenteni zaklatás miatt.
Volt az adásvételi szerződésben garancia? Ha igen, akkor ha rendeltetésszerűen használta, akkor vissza kell venni, de győződj meg róla, hogy a tiéd.
Könnyen lehet, hogy arról van szó, hogy elromlott az ő masinája, keresett egy ugyanolyat, rendelt, és ezzel a dumával akarja kicserélni.
Elhajtják a rendőrségen, ne aggódj.
A terméket egy webáruházból rendeltem szeptemberben így valószínű garanciás még
számla megvan róla, közöltem a vevővel hogy elpostázom neki a számlát így ha az meghibásodott elküldheti javításra. ezt nem fogadta el a vevő arra hivatkozik hogy el akar állni a vásárlástól és hogy erre neki joga van 8 napon belül és amennyiben nem veszem vissza a terméket 3 napon belül rendőrségi feljelentést tesz ellenem. "majd közöltem vele hogy ez a webáruházakra vonatkozó jogszabály, és hogy én magánszemély vagyok nem pedig webáruház így rám ez nem vonatkozik!
viszont erre csak annyit irt hogy megy a rendőrségre
Menjen. :D
Tényleg magánszemélyek nincs ilyen kötelessége. Viszont kárenyhítést kötelessége elfogadni. De csodálkozom, hogy a cuccal együtt nem adtad oda a garanciát és a számlát, hogy ő maga tudja érvényesíteni a jótállást.
Egyébként is: ez nem bűnügyi kategória, hanem polgári, szóval kipenderítik.
Bűncselekmény, ha rosszhiszemű lettél volna, és szándékosan becsapod. Szándékosan rossz cuccot adsz el, stb.
Erősödik a gyanúm, hogy ő a csaló. Neki volt rossz a terméke, és ki akarja cserélni a tiédre, vagy ilyesmi. Esetleg kicserélte a rossz alkatrészt, stb. és most pattog, de a lényeg, hogy nem tudja érvényesíteni a garanciát.
Ha annyira okos lenne, és igaza is, akkor máshol kopogtatna. De csak vagdalkozik. Én leszarnám magasról telibe. Mondd meg neki, hogy felőle még boszorkányhoz is mehet átkot szórni, leszarod.
Legyen bizonyítékod róla, hogy felajánlottad a számla és a garancia elküldését, de ő nem fogadja el. Ha mégis keresnének, akkor ez úgy is elegendő, ha közben lejár a garancia. Akkor már az ő hibája olyan esetben is, amikor tényleg joga lenne reklamálni.
Mindenesetre nézd át a jófogás, vagy hol hirdetted a felhasználói feltételeit, hátha mi nem ismerjük eléggé, és mégis van ilyen tétel, de nem hiszem.
Ő közelebb áll a rosszhiszeműséghez, mint te, szerintem csak idegbeteg, de szard le.
Csak ijesztget, vagy egyszerűen hülye, és keveri a szezont a fazonnal. Nem a te dolgod.
Rendőrségtől, akármitől nem kell félned.
Nem jól írják. Láthatóan nem közismert, de magánszemélyek között használt termék esetén is van 1 év kellékszavatosság. (Lásd Ptk.) Ami azt takarja, hogy az eladó szavatolja, hogy az eladás pillanatában nem volt hibás a termék. Teljesen lényegtelen, hogy ő tudott-e a hibáról.
Rendőrség nem játszik (hacsak a vevő nem tudja bizonyítani az üzletszerű átverést), viszont polgári pert lehet indítani. De ehhez bizonyítani kell, hogy az átadás pillanatában is megvolt az adott hiba oka, még ha a kipróbáláskor nem is jött elő. Mivel ennek szakértők általi bizonyítása sokba kerül, a perről nem is beszélve, és esetleg nem is bizonyítható a hiba fennállása, ezért nem valószínű, hogy a vevő pereskedni kezdene.
"Ennek keretében a vevő kérheti a termék kicserélését (ez ilyen ügyleteken nem jellemző), megjavíttatását, vagy a javítás költségeinek kifizetését, illetve ha a termék hibája másképp nem orvosolható, a vételár visszafizetését."
Bevallom, engem ez meglep. De az idézet mondatrész utolsó bekezdése a lényeg. Van más megoldás is, csak ő azt nem fogadta el. Tehát magára vessen.
Azt meg lehet tenni, hogy jegyzőkönyvet vesztek fel, hogy garanciális javításra visszaveszed a terméket (pénzt ne ad j, mert nem vásárlod vissza, és nincs biztosíték arra, hogy a pénzt visszaadná). A jegyzőkönyvben benne kell lennie, hogy a vevő elismeri, hogy vásárláskor a terméket kipróbálta, és rendeltetésszerű használat mellett hibátlanul működött.
Ez azért fontos, mert a szervizben azt mondják, hogy nem rendeltetésszerű használat miatt nem javítják, akkor az így a vevődre fogható, nála a bizonyítási kényszer egy polgári per esetén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!