Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mit tudok tenni, ha egy...

Mit tudok tenni, ha egy webáruház nem hajlandó a 14 napos elállásnak eleget tenni?

Figyelt kérdés

Nemrég vásároltam neten egy terméket. Elektronikai eszközről van szó. Megrendeltem, pár nap múlva megérkezett. Bontás után egyből kifogásolhatónak találtam. Még a kiszállítás napján felvettem az áruházzal a kapcsolatot és jeleztem, hogy elállok. Először győzködni próbált a telefont kezelő, hogy nem úgy vannak a dolgok, ahogy én tudom és látom, de ráparancsoltam a hosszas félrepofázás után, hogy én bizony elállok. Tudomásul vette végül és kérte, hogy írjam meg a nyilatkozatot. Másnap megírtam, elküldtem elektronikusan és a termék mellé is csomagoltam, telefonon is egyeztettem.


A termékért pár nap múlva futárt küldtek. A terméket átadtam és a futár rendszere szerint másnap átvette az üzlet azt.


Ezután telt az idő. Sajnos míg telt kutakodtam és pár dolgot tudok az áruházról már. A visszajelzések alapján az áruház sokat ígér, keveset tesz. Nem igazán szeret garanciáztatni, cserélni, betartani bármilyen határidőt. Ennek ellenére is az összesített értékelése előkelő helyre tolja teljesen érthetetlen módon. Gyanúm, hogy az áruház a jótékony és céltudatosan befoltozatlan törvényekkel szeretne visszaélni és nemes egyszerűséggel áfacsalásra megy ki a játék. A NAV adatai alapján a címen van pár hasonló problémás cég már bejelentve...


De ami engem ebből érint az a 14 napos pénzvisszatérítés. A terméket rendben visszaküldtem a kétes eredet és tisztázatlan garanciális feltételek miatt. Az üzlet minden alkalommal ferdíteni próbál kicsit a jogszabályokon mikor telefonálok nekik. Tudomásom szerint a 14 napos elállás onnantól áll, hogy én a szándékot jeleztem. Ezt kipipálhatom. Ezt követően bőven időn belül a készüléket megkapta az áruház. Ezután többször érdeklődtem, mert volt már hasonló ügyem, de itt minden alkalommal időhúzást vélek felfedezni és egyértelmű választ eddig még nem adtak a visszautalásra vonatkozóan. Kiderült, hogy az áruház eleve onnét akarja számolni a pénzvisszatérítést, hogy megkapták a terméket. Erre tudomásom szerint jogalapjuk nincs ebben az esetben. Már eleve az fura, hogy mit ülnek rajta ennyit.


A termék állapotát amennyire lehetett dokumentáltam. Az áruházzal folytatott minden beszélgetést rögzítettem. A beszélgetések során egy alkalommal firtattam a termék eredetét. Bontottan kaptam és egyébként feltételezem, hogy feketén érkezik. Folyton egy állítólagos nagykerre hivatkozik az ügyintéző (merthogy a nagyker hibája, hogy bontott/használt/olyan a termék, amilyen), de ha tippelnem kellene lopott vagy leselejtezett árukat szereznek be ki tudja milyen módon. Konkrétan nem így fogalmaz a delikvens, csak ráfogja a nagykerre, hogy ők a hibásak. Ez már csak azért is gáz, mert az üzlet amúgy is látja mit kap és ők intézik az értékesítést. Az is nem egy esetben biztos, hogy keletre szánt és keletről érkező termékekről van szó. Erre az áruház értékeléseiben találtam egy marék példát, amit más óvatlan vásárlók nem igazán tudtak hova tenni, de számomra meg eléggé egyértelmű.


Kérdés ezután, hogy mit tudok tenni, hogy gyorsan hozzájussak a pénzemhez? Hallásból úgy tudom, hogy a hivatalos megoldások drámaian lassúak és eredménytelenek... Nem tudom mitévő legyek.



2020. okt. 14. 02:37
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:

#9

Igen, pont ezért nem értettem a dolgot. Jó pár éve "szigorodott" a dolog és volt már elállásom. De eddig egyik üzlet sem cseszekedett meg próbált meg minden alkalommal más szabályozásra hivatkozni. Ezért kaptam fel a fejem, hogy biztos én emlékszem rosszul és lehet kimaradt valami. De nem, az áruház a problematikus.


#10

Á, ezt nem kockáztattam meg. Ránézésre ez egy tolvaj cég. Legjobb esetben is 1-2 éven belül megszűnik. Tisztázatlan a termék eredete. 2 év gyártói garanciával hirdetnek, ÁSZF szerint meg valójában csak 1 év. Végül számlán bolti garancia szerepel, gyártóiról szó sincs... Ráadásul mikor jeleztem az elállást követelték tőlem az indokot, amit amúgy nem is kellene. Kb. alig akarta elismerni az illetékes azt is, hogy létezik ilyen jog. Szóval ez egy halmozottan gyanús áruház és szerintem nem éri meg a pénzem azt a bizonytalanságot egy akármilyen csere vagy alku ezen információk tudatában.

2020. okt. 14. 15:39
 12/15 anonim ***** válasza:
Kártyával fizettél?
2020. okt. 14. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
Igen. Utánvét volt. Az MPL futár terminállal érkezett kiszállításkor.
2020. okt. 15. 00:13
 14/15 anonim ***** válasza:

Az nem jó

Ha a webshopnak fizettél volna, a banki chargeback működne

2020. okt. 15. 05:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:
Valami hasonlóra gondoltam én is utána, bár nem tudom, hogy itthon ez OTP-vel pl. ment volna-e... Meg hát ahol nem lehet ilyen módon előre kifizetni ott ez esélytelen :/
2020. okt. 15. 07:17
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!