Mit tudok tenni, ha egy webáruház nem hajlandó a 14 napos elállásnak eleget tenni?
Nemrég vásároltam neten egy terméket. Elektronikai eszközről van szó. Megrendeltem, pár nap múlva megérkezett. Bontás után egyből kifogásolhatónak találtam. Még a kiszállítás napján felvettem az áruházzal a kapcsolatot és jeleztem, hogy elállok. Először győzködni próbált a telefont kezelő, hogy nem úgy vannak a dolgok, ahogy én tudom és látom, de ráparancsoltam a hosszas félrepofázás után, hogy én bizony elállok. Tudomásul vette végül és kérte, hogy írjam meg a nyilatkozatot. Másnap megírtam, elküldtem elektronikusan és a termék mellé is csomagoltam, telefonon is egyeztettem.
A termékért pár nap múlva futárt küldtek. A terméket átadtam és a futár rendszere szerint másnap átvette az üzlet azt.
Ezután telt az idő. Sajnos míg telt kutakodtam és pár dolgot tudok az áruházról már. A visszajelzések alapján az áruház sokat ígér, keveset tesz. Nem igazán szeret garanciáztatni, cserélni, betartani bármilyen határidőt. Ennek ellenére is az összesített értékelése előkelő helyre tolja teljesen érthetetlen módon. Gyanúm, hogy az áruház a jótékony és céltudatosan befoltozatlan törvényekkel szeretne visszaélni és nemes egyszerűséggel áfacsalásra megy ki a játék. A NAV adatai alapján a címen van pár hasonló problémás cég már bejelentve...
De ami engem ebből érint az a 14 napos pénzvisszatérítés. A terméket rendben visszaküldtem a kétes eredet és tisztázatlan garanciális feltételek miatt. Az üzlet minden alkalommal ferdíteni próbál kicsit a jogszabályokon mikor telefonálok nekik. Tudomásom szerint a 14 napos elállás onnantól áll, hogy én a szándékot jeleztem. Ezt kipipálhatom. Ezt követően bőven időn belül a készüléket megkapta az áruház. Ezután többször érdeklődtem, mert volt már hasonló ügyem, de itt minden alkalommal időhúzást vélek felfedezni és egyértelmű választ eddig még nem adtak a visszautalásra vonatkozóan. Kiderült, hogy az áruház eleve onnét akarja számolni a pénzvisszatérítést, hogy megkapták a terméket. Erre tudomásom szerint jogalapjuk nincs ebben az esetben. Már eleve az fura, hogy mit ülnek rajta ennyit.
A termék állapotát amennyire lehetett dokumentáltam. Az áruházzal folytatott minden beszélgetést rögzítettem. A beszélgetések során egy alkalommal firtattam a termék eredetét. Bontottan kaptam és egyébként feltételezem, hogy feketén érkezik. Folyton egy állítólagos nagykerre hivatkozik az ügyintéző (merthogy a nagyker hibája, hogy bontott/használt/olyan a termék, amilyen), de ha tippelnem kellene lopott vagy leselejtezett árukat szereznek be ki tudja milyen módon. Konkrétan nem így fogalmaz a delikvens, csak ráfogja a nagykerre, hogy ők a hibásak. Ez már csak azért is gáz, mert az üzlet amúgy is látja mit kap és ők intézik az értékesítést. Az is nem egy esetben biztos, hogy keletre szánt és keletről érkező termékekről van szó. Erre az áruház értékeléseiben találtam egy marék példát, amit más óvatlan vásárlók nem igazán tudtak hova tenni, de számomra meg eléggé egyértelmű.
Kérdés ezután, hogy mit tudok tenni, hogy gyorsan hozzájussak a pénzemhez? Hallásból úgy tudom, hogy a hivatalos megoldások drámaian lassúak és eredménytelenek... Nem tudom mitévő legyek.
Mi egy problémás ügynél ide fordultunk, másnap már el is intéződött a dolog.
Írj nekik pár sort amibe foglalj bele két szót: "büntetés", "fogyasztóvédelem".
Remélhetőleg meghatódnak és eleget tesznek a kérésednek.
Mondjuk nagyjából a teljes sztori 90%-a irreleváns abból a szempontból, hogy te el szeretnél állni.
Összefoglalva:
1) Jelezted
2) Visszaküldted
3) ??? Most mi is a probléma ???
A webáruháznak 30 napja van visszautalni neked a teljes vételárat onnantól, hogy visszajuttattad a terméket nekik (ez a te felelősséged). Eltelt már a 30 nap?
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
23. §
(1) bekezdés
14 napon belül kell visszakapnod a teljes vételárat. Elnézést, ez 1-2 éve változott, korábban 30 napja volt a vállalkozásoknak.
Ezzel párhuzamosan ha jól látom a határidők is változtak. Azért 14 nap, mert a jogalkotó a vásárlót is kötelezi, hogy 14 napon belül juttassa vissz a terméket.
Nekem is volt problémám, de én cseredrabot kértem mert hibás volt. Először akadékoskodtak, de elküldtem nekik a jogszabály szövegét. Meglett a csere.
De volt már olyan is más céggel, hogy gond nélkül visszavették amit vettem és ahogy elő van írva, indoklást sem kértek, de én azért adtam hogy tudják mi volt a probléma vele. Hiába volt gondom az áruval, a boltnak jó értékelést adtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!