Ti támogatnátok ha bevezetnék azt, hogy a gyorshajtásokat azonnali szabadságvesztéssel büntessék?
Tehát ha kattan a trafi akkor ne csekk menjen ki a címre, hanem behívó.
30.000 es csekk helyett: 1 hét fogház
60.000 es helyett: 1 hónap fogház
90.000 es helyett: 6 hónap fogház
300.000 helyett pedig 1-3 év fogház
Ez csak egy példa volt...
A kérdésem az lenne, hogy támogatnátok annak reményében, hogy lecsökkenjen az utakon a gyorshajtás?
A gyorshajtás az önmagában még nem veszélyes.
De mostanában az a divat hogy a zebrán gázolják szét az embereket aztán mennek tovább.
Ezekre simán mehetne halálbüntetés.
#2 Na igen, ezt nem tudom megérteni, hogy ha valaki elgázol valakit zebrán tegyük fel figyelmetlenségből akkor mi a francért nem vállalja a következményeket? Vagy legalább látszana rajta, hogy bánja és próbál normális kultur ember módjára segíteni
Ez a tipikus elgázolom és továbbhajtok, azt a látszatot kelti, hogy szándékos, előre megtervezett emberölés volt...
Nem.
Kicsit bővebben: gyorshajtás az az eset, ha egy kitett sebességkorlátozó táblán lévő értékhez képest adott százalékkal gyorsabban hajtunk.
Néhány változat: 1. Ez egy értelmes tábla és egy értelmetlen szándékosság. 2. Úthibák, 40 km/h. Már egy éve, vagy sokkal több. Azért lehet menni hatvannal. 3. lakott terület, 40 km/h (törvény nem ezt mondja!). Megyünk ötvennel.
Mindegyik eset büntetendő. Elsőnél a vezető, másodiknál az útkarbantartó, harmadiknál a település.
Más: 1. városi belterület, nyílegyenes hosszú kétsávos utca. Délelőtt közepesnél kicsit erősebb forgalom, vezető 50-nel szlalomozik, sokan padlófékeznek, egymásba csúszások, stb. 2. Ugyanez, éjjel kettő, egy lélek se sehol, vezető megy hetvennel egyenletesen. Első esetben szabálysértés formálisan nem történt, közveszély okozása annál inkább. Második esetben csak az útviszonyoknak megfelelő közlekedés (számos ilyen tábla van kül- ám lakott területeken), ugyanakkor súlyos szabálysértés.
Csak arra kívántam rámutatni, a közlekedés sokszereplős játék, és bonyolult. A szabályokat nem lehet ilyen szimplán alkalmazni. Másfelől, a közlekedés szereplői egyben állampolgárok, dolgoznak, szórakoznak, élnek, egyszóval sok szituációban vesznek részt. Ha azokban sok csalást, törvényszegést tapasztalnak büntetlenül, akkor ezt önkéntelenül kiterjesztik a járművezetésre is. Megfordítva, ha ahol tisztességes a közélet, ott a gépkocsivezetés is az.
Mentem Norvégiában 15 km-t köves úton (ott vannak ilyenek) negyvennel. Többel nem mertem a felverődés miatt. Mögöttem egy 3500 köbcentis volvo. Végig mögöttem. Mikor aszfaltra értünk, 3 másodperc múlva nem láttam. Addig türelmesen jött, se duda se villogás. Pedig ki is kerülhetett volna. Hazaértem, Hegyeshalomnál kiálltam, majd mikor újra forgalomba akartam állni, egy mercédes kivágott mögülem (szerinte túl lassan akartam az autópályára hajtani), a főúton érkezőt hatalmas fékezésre késztette, majd tülkölve továbbhajtott. Mit akarunk itt büntetni? A tahóságot?
Nem csak végletek vannak. Bőven elég lenne a sebességmérő kamerák számát megnövelni, a hosszabb szakaszon történő átlagsebességmérést bevezetni, és a bírságok összeget szükség szerint megnövelni (ne legyen az, hogy 20 km/h túllépésért még semmi nem jár, elég pontosak már a fedélzeti műszerek).
Meg persze lehet ismétlődés esetén az összeget folyamatosan növelni, így aki egyszer-egyszer véletlen elbambul és kicsit túllépi a határt, nem járna igazán rosszul, csak az, aki rendszeresen.
Én jobbat találok ki: ki kellene fejleszteni egy autóba építhető kamerát/szoftvert, amit a megfelelő beépítés után (és később rendszeresen) a hatóság hitelesít és pl. egy leállósávos előzésnél automatikusan hiteles bizonyíték lenne a felvétel. Egy kis állami támogatással sokan beszereltethetnék és már dőlnének is be a gyökerek. A gyorshajtások után meg elsőre a jogsít venném el egy időre, a többi utána jönne. Az engedély nélküli vezetést meg a Véda kiköpné azonnal.
Még mielőtt lelkesen pampogni kezdenének a gyorshajtók, hogy a baleseti statisztikákból kiolvasható, hogy csak a balesetek 2-3 %-ában felelős az abszolút sebesség túllépés, tehát mit akar állandóan a Rendőrség. Egy pali elkezdte kutatni, hogy pl. metodikai és kapitányságoktól függő eltérő eljárások miatt valójában sokkal több balesetben vétkes az abszolút sebesség túllépés, mint ahogy az a statisztikákból kiolvasható.
nem, első alkalommal biztos nem
a durván szabálytalankodó visszaesőket esetleg
ez nem feltétlenül egy döntés eredménye, véletlenül is előfordulhat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!