SIM -blokkolás feloldása - jogilag helytálló, amit a cég ír? Szavatosság keretében?
Nem akarok elhinni, egész egyszerűen elvesztették a telefonom IMEI-éhez tartozó feloldó kódot, már küldtek 6 db-ot eddig (naná egyik se volt jó), és most meg ezt a levelet kaptam tőlük.
Na de ha jól értem, akkor eleve 2 éves a hűségszerződés, és 2 évig lehet csak a szavatosság keretében (??) kérni a feloldást? Ez nem abszurd így?
Én írtam nekik, h semmi köze sztem a szavatossághoz, hanem ez kötelességük, szavatosságtól függetlenül is, és nem hajlandók, jött a következő szöveg, becopyzom az egészet:
"A mobiltelefon készülékek hálózati korlátozásának feloldásakor ugyanazok a fogyasztóvédelmi szabályok érvényesek, mint minden más, termékértékesítéssel összefüggő szerződés esetén.
A hatályos, Elektronikus hírközlési törvényi szabályozás értelmében, 2017. október 24. után a határozott idejű szerződés leteltével a SIM lock-kal ellátott készülékeken díjmentesen biztosítjuk a korlátozás feloldását. Amennyiben ezt a minőségi követelményt nem tudjuk teljesíteni, akkor a fogyasztó élhet kellék- illetve termékszavatossági igényével.
Fontos információ, hogy mindkét szavatossági igény esetében a szerződés létrejöttétől számított 2 év az érvényesítési határidő. Ez az időszak meghosszabbodik azzal az idővel, mely alatt a fogyasztó készüléket nem tudta a rendeltetésszerűen használni (pl. szervizelés miatt). A szavatossági időn túl azonban a szolgáltató nem vonható felelősségre a termék hálózati korlátozásának feloldása miatt.
A fent leírtak értelmében, sajnos kérését nem áll módunkban teljesíteni, a SIM Lock feloldást Társaságunk nem tudja biztosítani. Megértését köszönjük!"
Most őszintén, ez nem vicc így? Szerintetek jogilag van köze egyáltalán a szavatossághoz? Hát itt nem a készülék meghibásodásáról beszélünk ...
Írogatás helyett menj be személyesen, csapj az asztalra.
Eleve nettó baromság, amit írnak, mert a hűségidő is két év, azután állhatsz neki ennek az egésznek, meg a szavidő is két év, vagyis fizikailag lehetetlen, hogy te ezen belül legyél.
igen pont ezért írtam azt h ABSZURD.
na de hiába megyek be, már voltam, csak vállvonogatás van.
azért lenne jó a pontos jogi értelmezés, h tényleg van-e köze a szavatossághoz, mert sztem sincs, na de ... ezt jogásztól lenne jó tudni.
A jogszabályban ennyit találtam:
"(4d) * A határozott idejű előfizetői szerződés lejártát követően a szolgáltató az előfizető kérésére külön díjazás nélkül köteles gondoskodni arról, hogy az e szerződéssel együtt vásárolt készülék bármely szolgáltató előfizetőjeként használható legyen (hálózat-függetlenítés)."
127. paragrafusban találtam a fentit.
Nincs semmilyen kikötés, hogy ha nem sikerül vagy kivételek, köteles és kész.
Nem írtad, melyik szolgáltató, még az szerződési feltételeket nyálazd át, de nem hinném, hogy erre van kiskapu. Esetleg kezdj el dobálózni a fogyasztóvédelemmel, hátha.
Eht. törvény szerint köteles a mobilszolgáltató felodásra, ha nem teszi meg akkor törvényt sért, ezért az NMHH bírságol.
Menj be mobilszolgáltató ügyfélszolgálatra, mondd, hogy ott helyben oldják fel, ha nem teszik, akkor elektronikusan hiteles jegyzőkönyvet kérsz róla ( [link] VI. fejezet), amit fogsz küldeni az NMHH-nak (akik meg szeretnek bírságolni, mert ez jó pénz az államnak).
ok köszi mindenkinek, igen ők is a törvényi szabályozást idézik, csak szerintük azt a szavatossági időn belül kell értelmezni.
akkor tényleg nincs más választás, már a huszadik kört futom velük, csak az a gyanúm h azt se tudják mi az a jegyzőkönyv, voltam már bent személyesen, minden alkalommal azt közölték, h fogalmuk sincs semmiről és ők ott nem jogosultak semmire, írjak a műszaki csoportnak. rendben, nekik sokszor írtam, és mindig jönnek ezzel a szöveggel. (és persze ez van, bárhova megyek)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!