Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Csak az LMP szavazta meg az...

Csak az LMP szavazta meg az Országgyűlésben a fővárosi dugódíjat. Mi erről a véleményed?

Figyelt kérdés

2012. júl. 9. 20:20
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
70%

Nem nyitom meg a használtautós oldalt, gazdasági elemzéssel foglalkozom, csöppet konkrétabb adataim vannak erről, mint a használtautós oldalak, amiket nézegetni ugyan lehet, de abból nem tudod meg, hány autót vesznek összesen.


Csak neked, éves szinten regisztrált személygépjárművek (használt és új együtt):


[link]


És ne fogjuk az autós kultúrára azt, hogy az infrastruktúránk kalapszar, ez az önkormányzatok és az állam felelőssége, amit most szépen áthárítanak ránk.

2012. júl. 15. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 A kérdező kommentje:
Téved, aki szerint Demszky vállalta volna be a dugódíjat, illetve bedől Tarlós hazugságának. Többen elmondták már, hogy a 4-es metró EU-s finanszírozási szerződésében nincs előírva a dugódíj kötelező bevezetése, csak forgalomszabályozási intézkedések meghozatala van. Ez lehet a dugódíj is, meg más is. Vagy ha már nagyon úgy akarja valaki érteni, hogy ez a dugódíj, akkor azt akár el is lehet bliccelni úgy, hogy napi 20 Ft legyen, vagy úgy, hogy csak az V. kerület ma is nagyrészt lezárt részére terjedjen ki.
2012. júl. 15. 19:46
 23/27 anonim ***** válasza:
0%
Csak dobtak egy csontot a kutyának. muhahaha
2012. júl. 20. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:

Én teljesen egyet értek a dugódíj bevezetésével.

A dugódíj elnevezése egy egyszerűsített fogalom, sok más nevet is adhatnánk neki: pl benzingőzdíj, úthasználati díj, hangszennyezési díj...



Szerinted nincsenek dugók Budapesten, én nem ezt tapasztalom.

Ellenérvként azt írod, hogy összeomlana a közlekedés mert a Rákóczi- és Árpád-hídra terhelődne az autós forgalom nagy része. Nos, ha a dugódíj mellett ezen hidakon a hídpénzt is bevezetnék, akkor ez teljesen okafogyottá válna.

Azt írod, hogy igazságtalan, bár én ezzel nem értek egyet. Az autót használók rengeteg szolgáltatást vesznek igénybe - pl. útkarbantartás, és kényszerítenek rá másokat - egészségügy. Ezeket szerintem igenis meg kellene fizetniük, de legalábbis ösztönözni kellene őket az autóhasználat mérsékelésére. Természetesen pl. a mozgássérültek, stb. kivételek szerintem.


A díj bevezetése önmagában mérsékelné az utak amortizációját, tisztulna a levegő, csökkenne a balesetek száma, de még Magyarország benzinfüggősége is számottevően csökkenne.

Apró megjegyzés, hogy a mentőautó akár értékes percekkel hamarabb is célhoz érne, ami akár életeket is menthet.


Más kérdés, hogy az így befolyó pénzzel mit kellene kezdeni. Szerintem ennek csak úgy van értelme és valósítható meg, ha a bevételt kizárólag a fővárosi tömegközlekedés fejlesztésére és ésszerű színvonalas kerékpárutak létesítésére költenék (ezt néhány rendelettel is lehetne segíteni, ami nem kerülne pénzbe). A BKV így is alacsony színvonalon működik, és magas a kihasználtsága. Sokan érthető módon ezért választják az autót. Azonban új járművek bevonásával, járatsűrítéssel és egyéb fejlesztéssel számottevően utas-barátabb lenne, és ez legalább annyira ösztönző lenne, mint a dugódíj.


A fentiekhez hozzá kell tennem, hogy az LMP 50 pontos javaslatcsomagot készített, hogy hogyan lehetne a tömegközlekedést fejleszteni. Ezek megfogadása valóban versenyképessé tenné a tömegközlekedést.

2012. aug. 20. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 A kérdező kommentje:
Hát nagyon fiatal és/vagy naiv vagy. Amit leírtál, az egy tündérmesének szép, csak amikor arról van szó, hogy be akarok jönni Pestre, és az a kérdés, hogy reggel fél 5 kor keljek-e tömegközlekedéssel, vagy 6-kor autóval, és ezt minden nap csinálom, akkor nagyon nem mindegy. Meg hát hol éltél te az elmúlt 20 évben? Hol volt itt olyan, hogy majd arra fordítanak valamit, amire ígérik? És ki fogja ellenőrizni? Talán te?
2012. aug. 20. 12:43
 26/27 anonim válasza:

Valahogy nem tudom sajnálni az autósokat, akik egyedül utaznak az autójukban a munkahelyre. Én napi 2x1 órát BKV-zok a munkahelyemre és haza. Autóval esélyem se lenne ennyi idő alatt átjutni a városon a hatalmas forgalom miatt (Dél-Buda - Észak-Pest).

Szerintem mindenképpen szükség van valami forgalomszabályozásra a belvárosban és a tömegközlekedés fejlesztésére. Az nem tartható fenn, hogy fél Pest megye beautózik a Belvárosba. Persze jobb lenne, ha előbb fejlesztenének, aztán korlátoznák az autóforgalmat, de ennek nincs realitása. Először bevétel kell. Demszkyék elég rendesen leamortizálták a fővárost.

2012. aug. 20. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

#24-es vagyok. Kedves kérdező, a személyeskedést szerintem hagyjuk ki a vitából, maradjunk a témához kapcsolódó érvek ütköztetésénél, ha kérhetem! (Feltételezem, nekem válaszoltál a #25-ős hozzászólásoddal.)

Esetedben ha nem akarsz dugódíjat fizetni, az lenne a megoldás, hogy az övezeten kívül parkolsz, és BKV-ra szállsz. Mellesleg az idő és a szolgáltatás is pénz, tehát szabad akarata szerint dönthetne mindenki.

Hogy hol voltam az elmúlt húsz évben? Magyarországon, és követtem a politikai, gazdasági eseményeket. Tisztában vagyok azzal, hogy mennyi gazdaságilag visszás dolog van. Ezért nem mehet tovább az eddig bevett gyakorlat. Az LMP nem pusztán a dugódíj kivetéséért harcol, hanem többek között a fegyelmezettebb és átláthatóbb költségvetésért is. Fontosnak tartja, hogy mindenki számára elérhetőek legyenek a közérdekű adatok, és hogy BÁRKI ellenőrizhesse azokat. Én, te, pénzügyi szakemberek, oknyomozó újságírók, egyesületek, stb. Az LMP fontosnak tartja a társadalmi részvételt is, tehát sok mindenben a választóknak kell változniuk: gyakrabban kell számon kérniük, szükség esetén tiltakozni, és akkor sok minden változna.

Az öntudatosság kialakítása az egyén feladata és felelőssége, aki ezt a kormánytól, pártoktól várja, csak agymosást kap. Ezt próbálja megértetni az LMP, és elhallgatni a többi párt.

Így lehet más a politika!


#26 Egyetértek veled. Egyébként tényleg nagyon ráférne már Budapestre a ráckevei és a szentendrei hév összekötése. Lényegesen fontosabb, olcsóbb és hatékonyabb lett volna, mint a négyes metró, amit az LMP mindig is ellenzett, helyette sok kis közlekedésfejlesztést javasolt volna (dugók elkerülését segítő közúthálózat átalakítását, és tömegközlekedés fejlesztést.


Mellesleg az LMP költségvetési tervezete és a 2010-es budapesti programját itt találhatód [link]

A program, bár azóta nyilván egyre részletesebb és lépést tart az idővel, a változások azonban a letölthető dokumentumban nem szerepelnek.


Az LMP programját együttesen kell értelmezni, önmagában egy-egy elem valóban csak tündérmesének tűnne.

2012. okt. 24. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!